Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-09, 19:30
  #25
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Ja men du missar vad jag menar.
Jag tror inte alla människor är lika värda, men det är inte heller som jag vet vilka de rör sig om heller direkt.
Det är på tok för mycket folk, det är vad jag ser.

Och det känns mest som alla försök leder till att kringgå naturen med att luska fram tillfälliga lösningar.
Tror du verkligen att det är möjligt att leva med alla människor på jorden i harmoni?
Va? Jag läser och läser. Var sa jag att alla människor kan leva i harmoni?
Bara för att jag säger att folk borde träna sig på att lyssna och följa sitt samvete, så betyder det väl inte att jag lever i fantasins värld. Världen är som den är. En liten del av människorna söker sanningen. Av dom är det bara en liten del som inte fastnar i lögner och trams.
Jag lever inte i förhoppning att ändra på världen. Jag vill göra vad jag kan för att lära mig och kanske göra världen litet bättre. Jag vill inte kasta bort mitt liv på att bara leva som en gris. Jag vill försöka lära mig flyga och bli något mer.
Citera
2018-08-09, 21:00
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Va? Jag läser och läser. Var sa jag att alla människor kan leva i harmoni?
Bara för att jag säger att folk borde träna sig på att lyssna och följa sitt samvete, så betyder det väl inte att jag lever i fantasins värld. Världen är som den är. En liten del av människorna söker sanningen. Av dom är det bara en liten del som inte fastnar i lögner och trams.
Jag lever inte i förhoppning att ändra på världen. Jag vill göra vad jag kan för att lära mig och kanske göra världen litet bättre. Jag vill inte kasta bort mitt liv på att bara leva som en gris. Jag vill försöka lära mig flyga och bli något mer.

Det är bra att du säger ifrån, för jag tolkar det du säger till att få fram en sammanfattning av resultatet som strävas efter.

Med att världen skulle bli lite bättre är en sån sak jag undrar vad det innebär?
Det är väl ändå så att man inte har en fri vilja eller möjligheter att direkt förändra denna världen.

Nu är detta filosofi som ämne men det finns en hel del stycken i bibeln som talar om hur man ska se på denna värld.
Jag tror man får helt enkelt skära bort infektionen.
Ibland måste man göra saker som också tar emot, och det kan vara att avliva ett lidande djur.
Så sätt vad är samvetet ? Att låta djuret lida eller låta djuret dö?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback