Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-26, 14:40
  #13
Medlem
freeriderXIIs avatar
I fäktning borde man ha en tävling som heter de tre musketörerna.
Citera
2018-12-17, 18:31
  #14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Stavhopp borde man kunna uppmärksamma ännu mer och marknadsföras som en häftig gren för ungdomar i och med Duplantis spektakulära framgångar.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-12-17 kl. 18:56.
Citera
2018-12-18, 12:46
  #15
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Allt vi utöver är vi bra på med ett undantag och det är basket, jag vet inte riktigt hur det kommer sig?

Visst, hockey och fotboll drar till sig alla talanger och de som inte platser där väljer typ innebandy sen är det ju några lokala sporter typ bandy och handboll men att vi är så dåliga på just basket förstår jag inte. Det spelas ju regelbundet i skolan och så.

Tror handbollen tar rätt många. Många av spelarna är runt två meter och hade varit solklara baskettalanger.
Citera
2018-12-20, 07:45
  #16
Medlem
Sporter i Sommar-OS: Bordtennis, Friidrott, Fotboll (dock A-landslag), Handboll, Tennis & Beachvolleyboll, det är de sporterna som jag tycker är roligast att följa, sedan hade det varit lite kul att ta upp kampen med USA i basket och Sydkorea i bågskytte eller dominera boxningsringen som Kuba gjorde när man växte upp, kommer fortfarande ihåg stackars Kwamena Turkson (endast 20 år) som drog nitlotten att få möta giganten Felix Savon i OS 1996, där handlade det mer om att överleva

https://m.youtube.com/watch?v=tATV556ecoY

- Felix Savon Knockouts

https://www.olympicchannel.com/en/vi...-atlanta-1996/

- Turkson vs Savon (OS 1996 i Atlanta)


Sporter i Vinter-OS: Längdskidor, Ishockey, Skidskytte, Alpint & Curling.. Hade varit lite coolt att få fram någon stjärna i skridsko, backhoppning och skeleton också, eller en Sonja Henie i konståkningen, då den grenen har hög status internationellt.. Dock skulle jag inte "byta bort" någon av de fem ovanstående grenarna, kanske för något OS, men inte i ett längre perspektiv.. Curlingen är kul iom att det är två lag som man kan följa genom hela spelen, sedan så sprider de en stark vinnarmentalitet i truppen också med många vunna matcher..

Sedan blir ju i princip de flesta idrotter intressanta om det kommer fram en riktig superstjärna (helst svensk), men det är ju ännu roligare om det sker i en idrott man följer med i och gillar även när det inte är OS..

Hur man ska bli bättre? Ja, för sporter som t.ex. skridsko, backhoppning och skeleton är det ju väldigt svårt, då man nästan får börja från noll.. Det är ju väldigt viktigt att få fram stjärnor, en Kalla i längdskidor, en Borg i tennis, en Stenmark i alpint, en Sjöström i simning, en Kluft i friidrott, en Zlatan i fotboll, en Forsberg i ishockey eller en Anette Norberg i curling.. Tror både Hanna Öberg & Sebastian Samuelsson har den potentialen i skidskytte..

Stjärnor som visar vägen, det är ju väldigt svårt för barn att inspireras och kunna skapa drömmar om de inte vet att sporten finns, därför är ju ett OS väldigt viktigt för de mindre sporterna och deras rekrytering.. Det säger sig självt då att en nutida Tomas Gustafson i skridsko skulle ge väldigt mycket positiv publicitet under ett olympiskt spel för den sporten..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-12-20 kl. 08:05.
Citera
2018-12-20, 07:51
  #17
Medlem
Jag tycker Sverige klarar sig bra! Vi har inget att skämmas över. Enda som är lite trist det är att det inte går att få fram en riktigt bra VIT löpare. Är det en svart med så kan vitingarna gå och fika. Det sista jag skulle satsa på är löpning. (inget rasistiskt OBS utan ett torrt konstaterande)
Citera
2018-12-20, 08:34
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag tycker Sverige klarar sig bra! Vi har inget att skämmas över. Enda som är lite trist det är att det inte går att få fram en riktigt bra VIT löpare. Är det en svart med så kan vitingarna gå och fika. Det sista jag skulle satsa på är löpning. (inget rasistiskt OBS utan ett torrt konstaterande)

Gunder Hägg? Anders Gärderud? Andreas Kramer? Jakob Ingebrigtsen? Paavo Nurmi? Lasse Virén? Karsten Warholm? Vebjörn Rodal?
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-12-20 kl. 08:39.
Citera
2018-12-20, 12:21
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Gunder Hägg? Anders Gärderud? Andreas Kramer? Jakob Ingebrigtsen? Paavo Nurmi? Lasse Virén? Karsten Warholm? Vebjörn Rodal?

Kanske de äldre herrarna inte hade så mycket svart konkurrens?
Citera
2018-12-20, 12:43
  #20
Medlem
ost-e-knarks avatar
motorsport, detta genom att bygga fler banor och uppmuntra till motorsport istället för att stänga ner banor som det görs nuförtiden.
Citera
2018-12-20, 13:39
  #21
Medlem
Fotboll, och där är vi ju påväg att hitta ett spelsätt som passar svenska spelarna, så jag är nöjd.
Citera
2018-12-20, 14:44
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Kanske de äldre herrarna inte hade så mycket svart konkurrens?

Det stämmer, men ingen kan säga att de inte var riktigt bra löpare iaf..
Citera
2018-12-21, 02:25
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det stämmer, men ingen kan säga att de inte var riktigt bra löpare iaf..

Självklart finns det vita suveräna löpare...............! Frågan är om det går att få fram en som VINNER över svart motstånd.
Citera
2018-12-21, 11:13
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Självklart finns det vita suveräna löpare...............! Frågan är om det går att få fram en som VINNER över svart motstånd.

https://m.youtube.com/watch?v=duQ-Wg0SzvU

- Vebjörn Rodal, 800 m (OS 1996 i Atlanta)


https://m.youtube.com/watch?v=bEW4nNW1CV0

- Karsten Warholm, 400 m häck (VM 2017 i London)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback