Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-06, 18:19
  #1
Medlem
de.debilzs avatar
Hej! Är lite intresserade på andras UE kit. Vad folk har för ficklampor å annat roligt detaljrikt Här är HELA mitt kit. Altså inte det jag brukar ha med mig, utan vad jag har att jobba med. Ska bli kul å läsa allas inlägg om deras egna kit! https://imgur.com/gallery/217tDEn
Citera
2018-08-07, 16:41
  #2
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.debilz
Hej! Är lite intresserade på andras UE kit. Vad folk har för ficklampor å annat roligt detaljrikt Här är HELA mitt kit. Altså inte det jag brukar ha med mig, utan vad jag har att jobba med. Ska bli kul å läsa allas inlägg om deras egna kit! https://imgur.com/gallery/217tDEn
Kul om du blir spontanstoppad av snuten...

Dom kommer garanterat se det som ett inbrotts-kit.

Jag är ingen större UE:are själv,men när jag hittar något att undersöka så brukar det räcka med ficklampan i luren.
Citera
2018-08-07, 20:50
  #3
Medlem
Olika objekt kräver olika redskap, så kitet är dynamiskt. Men grunden är alltid ficklampa och "livlina" (mobil ifall något skulle hända)
Citera
2018-08-22, 06:57
  #4
Medlem
Uespindeln-Ivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.debilz
Hej! Är lite intresserade på andras UE kit. Vad folk har för ficklampor å annat roligt detaljrikt Här är HELA mitt kit. Altså inte det jag brukar ha med mig, utan vad jag har att jobba med. Ska bli kul å läsa allas inlägg om deras egna kit! https://imgur.com/gallery/217tDEn


va har du handtagen till?

jag kör hjälm med gopro på och compas R som pannlampa sen kör jag olight proseeker p50
som komplement sen för den viktiga kameran så gör jag handhållen diji g5 gimbal med gopro 5 och en kina lampa med väldigt bra spridning
gasmask

sen en kraftavbitare, batterikap m.m
Citera
2019-02-14, 18:48
  #5
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uespindeln-Ivan
va har du handtagen till?

jag kör hjälm med gopro på och compas R som pannlampa sen kör jag olight proseeker p50
som komplement sen för den viktiga kameran så gör jag handhållen diji g5 gimbal med gopro 5 och en kina lampa med väldigt bra spridning
gasmask

sen en kraftavbitare, batterikap m.m
Handtagen är till brunnslock. Om jag är kloaksugen.
Citera
2019-02-14, 19:12
  #6
Avstängd
kör ficklampa Fenix tk75 5100 lumen och en klarus g35 som backupp , några cyalume lysstavar finns också i ryggsäcken , kamera , handskar , ett 30m klätterrep , vattenflaska , lite godis , en smitt&wesson fällkniv , vass som fan

vid längre och djupare äventyr , så har jag med mej en 3l 300bar dykflaska med andningsmask en ståltermos med en stor portion kött och potatisgryta i , samt en vikbar 4l dunk med isvatten
Citera
2019-02-14, 19:23
  #7
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
kör ficklampa Fenix tk75 5100 lumen och en klarus g35 som backupp , några cyalume lysstavar finns också i ryggsäcken , kamera , handskar , ett 30m klätterrep , vattenflaska , lite godis , en smitt&wesson fällkniv , vass som fan

vid längre och djupare äventyr , så har jag med mej en 3l 300bar dykflaska med andningsmask en ståltermos med en stor portion kött och potatisgryta i , samt en vikbar 4l dunk med isvatten
Oj fan. Du är allt välutrustad du
Citera
2019-02-14, 19:29
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av de.debilz
Oj fan. Du är allt välutrustad du

haha ja jag har varit nyfiken i många år
gäller att ha rätt grejer med sej , men det får inte väga för mycket
bra ryggsäck , riktig livrem och en midjeväska är ett måste

sedan brukar jag alltid reka före , så jag vet vad som behövs för just det stället man ska in i

lustigkullagruvan va spännande och stället jag sist va in i

https://www.youtube.com/watch?v=5-SE_6jClMk
Citera
2019-02-14, 19:52
  #9
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
haha ja jag har varit nyfiken i många år
gäller att ha rätt grejer med sej , men det får inte väga för mycket
bra ryggsäck , riktig livrem och en midjeväska är ett måste

sedan brukar jag alltid reka före , så jag vet vad som behövs för just det stället man ska in i

lustigkullagruvan va spännande och stället jag sist va in i

https://www.youtube.com/watch?v=5-SE_6jClMk
Riktigt fett ställe! Det är ju det där med väskan... Jag skulle vilja ha nåt i stil med en liten diskret axelväska eftersom min ryggsäck ser väldigt goofy ut om man inte har så mycket grejer i den. Någon som har tips?
Citera
2019-02-14, 19:53
  #10
Medlem
de.debilzs avatar
Fan sicken tråd btw. Här har vi både micke och ivan haha.
Citera
2019-02-14, 19:56
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av de.debilz
Riktigt fett ställe! Det är ju det där med väskan... Jag skulle vilja ha nåt i stil med en liten diskret axelväska eftersom min ryggsäck ser väldigt goofy ut om man inte har så mycket grejer i den. Någon som har tips?

jag har två ryggsäckar att välja på , en mindre och en riktigt stor , den stora har remmar så man kan anpassa efter hur mycket man har i den , köp kraftiga grejer med bra remmar och axelband , skönare när man ska vandra länge innan man ska snoka , många fräna ställen ligger ju långt in i skogen .

den gruvan är över 400 meter djup spännande !! och tog tid .
Citera
2019-02-14, 20:02
  #12
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
jag har två ryggsäckar att välja på , en mindre och en riktigt stor , den stora har remmar så man kan anpassa efter hur mycket man har i den , köp kraftiga grejer med bra remmar och axelband , skönare när man ska vandra länge innan man ska snoka , många fräna ställen ligger ju långt in i skogen .

den gruvan är över 400 meter djup spännande !! och tog tid .
Är rätt trött på ryggsäckar om jag ska vara helt ärlig Men men jag hittar väl nåt annat. Men seriöst om någon har tips så länka gärna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback