Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-08, 20:31
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Som vanligt så blandar du ihop begrepp och drar därför felaktiga/ologiska slutsatser.



Man kan liksom inte ha fobi för fallmskärmshoppning.
Fobi för att spela "rysk roulette" kan man heller inte ha.

Byt ut "fallskärmshoppning" mot "fåglar" i din text så förstår du kanske bättre vad det handlar om.

Fobi (av grekiska φόβος, fobos, "fruktan, skräck") kallas en stark upplevelse av rädsla, starkt obehag, skräck eller stark äckelkänsla som, ibland utan saklig grund, återkommande infinner sig då en person ställs inför, eller riskerar att ställas inför, ett visst objekt eller en viss situation som personen hyser stark aversion mot. För att betraktas som en fobi måste den negativa känsla som upplevs vid eller inför exponeringen vara orimlig eller överdriven i intensitet. Det handlar alltså t.ex. endera om att personen reagerar med rädsla eller skräck inför ett objekt eller en situation som vanligtvis inte alltid betraktas som farligt, eller att den rädsla, skräck som uppkommer är överdrivet intensiv.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fobi

En del anser att man är en "räddhare" om man INTE vågar hoppa fallskärm. En del anser det troligen även om rysk roulette.
Och fåglar kan vara minst lika farliga som att hoppa fallskärm, tänk fågelinfluensa.

Ang. ditt fetstilta:
Vem bestämmer vad "saklig grund", "orimlig/överdriven", "vanligtvis INTE farlig" är?

Alltså, människor kan ha väldigt olika syn på vad som är farligt och vad man ska vara rädd för.
Citera
2018-08-08, 21:43
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
En del anser att man är en "räddhare" om man INTE vågar hoppa fallskärm. En del anser det troligen även om rysk roulette.
Och fåglar kan vara minst lika farliga som att hoppa fallskärm, tänk fågelinfluensa.

Ang. ditt fetstilta:
Vem bestämmer vad "saklig grund", "orimlig/överdriven", "vanligtvis INTE farlig" är?

Alltså, människor kan ha väldigt olika syn på vad som är farligt och vad man ska vara rädd för.

Om jag ska orka svara dig så behöver du helt enkelt berätta vilken typ av diagnos du har.
Jag kan respektera dig och ditt sätt att tänka om du har någon typ av diagnos, annars så är tyvärr risken överhängande att jag bara blir förbannad för att jag tror att du trollar.
Citera
2018-08-09, 17:23
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Om jag ska orka svara dig så behöver du helt enkelt berätta vilken typ av diagnos du har.
Jag kan respektera dig och ditt sätt att tänka om du har någon typ av diagnos, annars så är tyvärr risken överhängande att jag bara blir förbannad för att jag tror att du trollar.

Tyvärr så är jag för RÄDD för att bli varnad för off-topic, för att våga svara på dina och andras personliga frågor till mig.
Citera
2018-08-09, 17:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Tyvärr så är jag för RÄDD för att bli varnad för off-topic, för att våga svara på dina och andras personliga frågor till mig.
Jag är RÄDD för att bli varnad för trams om jag svarar på dina inlägg, så det är nog bäst att vi slutar att diskutera så vi inte riskerar att få hembesök.
__________________
Senast redigerad av Xuno 2018-08-09 kl. 17:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback