Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-06, 11:22
  #1
Medlem
Fick så bra hjälp här med mitt illamående men eftersom jag är en problematisk människa så är ju inte det mitt enda problem.

Mitt vänstra knä hoppar ur led, nästintill varje dag. Detta startade på Ica maxi 2016, när jag vände mig om hastigt och helt plötsligt var hela knäskålen ur led. I skrivande läge har det hoppat 43 gånger sedan 13 augusti 2017. Jag har stått i kö för operation sedan 11 april 2018 och har nu fått tid den 11 september 2018. Jag ska byta ut mitt yttre ledband helt och mitt inre ska spännas. Någon rekonstruktion på knäskålen skulle också göras.

Mitt problem nu är ju att jag haltar, för det gör så djävulskt ont. Igår vaknade jag med smärta i HÖGER knäskål. Alltså det andra benet. Det är svullet och gör ont på insidan av knäskålen, ungefär där ledbanden sitter.

Kan detta bero på att jag haltar på detta benet så de blir överbelastat eller har det tagit någon mer skada? Har inte möjlighet att ta mig till sjukhuset, därav skriver jag här. Snälla hjälp, känner mig så frustrerad på mina ben.
Citera
2018-08-07, 00:42
  #2
Medlem
Ja med all förmodan beror smärtan på den överbelastning som kommer ifrån att du haltar.

Har du tillgång till kryckor? Kan vara en idé för att hjälpa till att stötta upp när du går och ta bort en del av belastningen.
Citera
2018-08-07, 23:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letto
Ja med all förmodan beror smärtan på den överbelastning som kommer ifrån att du haltar.

Har du tillgång till kryckor? Kan vara en idé för att hjälpa till att stötta upp när du går och ta bort en del av belastningen.

Ja det har jag, men dum som man är så använder man ju inte dem. Svårt att gå i trappor med dem, ska kånkas med på buss osv. Men får börja använda de!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback