Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-06, 09:29
  #1
Medlem
Milovinas avatar
Som väljaren har man möjlighet att sätta ett kryss för de Sverigedmokrater som man önskar skall blir invalda först av alla, hur ser ni på det ? Vilket är era favoritkandidater och varför?

Jag funderar själv på Katja Nyberg.
Från en kvällstidning:

Citat:
Katja Nyberg, på plats 59 på listan, har varit aktiv i SD 2014. Hon arbetar som polis på Nationella operativa avdelningen (Noa) och säger att SD är det parti som driver frågor om lag och ordning på det sätt hon vill.
– Ordnings- och säkerhetsfrågor, det är där mitt hjärta ligger, säger Nyberg och nämner särskilt vikten av att satsa på att minska avhoppen inom polisen.
Citera
2018-08-06, 10:11
  #2
Medlem
FranzXavierWernzs avatar
Varför finns ingen sida som Pejl. 2010 fanns ju Pejl där man kunde lätt hitta vilken Riksdagskandidat man vill och se på information om dem ideologiska frågor som de svarat på, samt värderingsfrågor. Sedan kunde man själv svara på samma frågor och hitta den som hade närmast värderingar som en själv.

Sedan hade man även möjligheten att läsa på om kandidaten gällande arbetslivserfarenhet, vilka frågor kandidaten ansåg var viktigast osv.

Det var kanske bästa sättet att finna kandidaten som passade en själv.
Citera
2018-08-06, 11:00
  #3
Medlem
Studsbolls avatar
Åkesson har gjort ett effektivt arbete med att rensa ut alla tuffare kandidater så det är ganska onödigt att kryssa; det bli samma resultat rent realpolitiskt. En röst på SD är givet eftersom alternativet inte kommer nå riksdagen, men vilka syltryggar som kommer få lyfta riksdagslön är inte så viktigt; SD är i nuläget samma sak som Åkesson.
Citera
2018-08-06, 11:18
  #4
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2018-08-06, 11:20
  #5
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Poliser är viktigt för mig med, så det blir nog en kryss på Katja här också.
Citera
2018-08-06, 13:06
  #6
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Åkesson har gjort ett effektivt arbete med att rensa ut alla tuffare kandidater så det är ganska onödigt att kryssa; det bli samma resultat rent realpolitiskt. En röst på SD är givet eftersom alternativet inte kommer nå riksdagen, men vilka syltryggar som kommer få lyfta riksdagslön är inte så viktigt; SD är i nuläget samma sak som Åkesson.

Utan JÅ hade SD svalpat på mellan 5-10% fortfarande. Om de ens hade kommit in i riksdagen 2010. Han har gjort partiet populärt bland den stora skaran svenskar i landet.
Citera
2018-08-06, 14:03
  #7
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Utan JÅ hade SD svalpat på mellan 5-10% fortfarande. Om de ens hade kommit in i riksdagen 2010. Han har gjort partiet populärt bland den stora skaran svenskar i landet.

Ja, det är det jag säger: SD är Åkesson. Och han har lyckats genom att undanröja alla alternativ och köra en mjuk linje, vilket alltså gör personvalskryss överflödiga. Tro fan de är populära när de i princip kör gammal sossepolitik, såsom den var innan massinvandring och PK-ism. Men som sagt: det finns inga alternativ till Åkessons SD i nuläget; här handlar det om att undvika en nära förestående katastrof och då får man vara realist.
Citera
2018-08-10, 10:45
  #8
Medlem
8711s avatar
Jag skulle personkryssa personliga favoriter och personer och grupper som jag vill uppmuntra.

Jimmie Åkesson och Björn Söder är bra kandidater. För att dom är i den yttersta toppen och viktiga personer.

Katja Nyberg och Peter Lundgren. En ny kandidat som är polis på NOA och en som suttit i EU-parlamentet i fyra år och varit väldigt framgångsrik, respekterad och omtyckt där.

Angelika Bengtsson, Yasmine Eriksson, Cassandra Sundin. Unga personer, duktiga och som kan skapa en bra bild av SD och locka nya väljargrupper vilket är väldigt viktigt.

Det finns många som jag skulle kunna personkryssa i Sverigedemokraterna
Citera
2018-08-10, 15:26
  #9
Avstängd
karlduschs avatar
Julia Kronlid eller Richard Jomshof för att kristna värderingar ska få en framskjuten plats i Riksdagen.
Citera
2018-08-12, 16:59
  #10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Julia Kronlid eller Richard Jomshof för att kristna värderingar ska få en framskjuten plats i Riksdagen.

Har Richard Jomshof en så kristen profil? Kanske han har, har inte hört honom tala så mycket om det bara Aron Emilsson är väl också en bra kandidat i det sammanhanget?
Citera
2018-08-17, 07:26
  #11
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag skulle personkryssa personliga favoriter och personer och grupper som jag vill uppmuntra.

Jimmie Åkesson och Björn Söder är bra kandidater. För att dom är i den yttersta toppen och viktiga personer.

Katja Nyberg och Peter Lundgren. En ny kandidat som är polis på NOA och en som suttit i EU-parlamentet i fyra år och varit väldigt framgångsrik, respekterad och omtyckt där.

Angelika Bengtsson, Yasmine Eriksson, Cassandra Sundin. Unga personer, duktiga och som kan skapa en bra bild av SD och locka nya väljargrupper vilket är väldigt viktigt.

Det finns många som jag skulle kunna personkryssa i Sverigedemokraterna


Jag vill ha in fler poliser. Vilka fler förutom Katja och Peter?
Citera
2018-08-17, 22:14
  #12
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Jag vill ha in fler poliser. Vilka fler förutom Katja och Peter?

Katja Nyberg, arbetar på NOA inom polisen.
Thomas Morell, tidigare långvarig trafikpolis.

Är dom poliser jag känner till som kommer sitta i riksdagen för Sverigedemokraterna efter valet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback