Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-06, 09:29
  #1
Medlem
Milovinas avatar
Som väljaren har man möjlighet att sätta ett kryss för de Sverigedmokrater som man önskar skall blir invalda först av alla, hur ser ni på det ? Vilket är era favoritkandidater och varför?

Jag funderar själv på Katja Nyberg.
Från en kvällstidning:

Citat:
Katja Nyberg, på plats 59 på listan, har varit aktiv i SD 2014. Hon arbetar som polis på Nationella operativa avdelningen (Noa) och säger att SD är det parti som driver frågor om lag och ordning på det sätt hon vill.
– Ordnings- och säkerhetsfrågor, det är där mitt hjärta ligger, säger Nyberg och nämner särskilt vikten av att satsa på att minska avhoppen inom polisen.
Citera
2018-08-06, 10:11
  #2
Medlem
FranzXavierWernzs avatar
Varför finns ingen sida som Pejl. 2010 fanns ju Pejl där man kunde lätt hitta vilken Riksdagskandidat man vill och se på information om dem ideologiska frågor som de svarat på, samt värderingsfrågor. Sedan kunde man själv svara på samma frågor och hitta den som hade närmast värderingar som en själv.

Sedan hade man även möjligheten att läsa på om kandidaten gällande arbetslivserfarenhet, vilka frågor kandidaten ansåg var viktigast osv.

Det var kanske bästa sättet att finna kandidaten som passade en själv.
Citera
2018-08-06, 11:00
  #3
Medlem
Studsbolls avatar
Åkesson har gjort ett effektivt arbete med att rensa ut alla tuffare kandidater så det är ganska onödigt att kryssa; det bli samma resultat rent realpolitiskt. En röst på SD är givet eftersom alternativet inte kommer nå riksdagen, men vilka syltryggar som kommer få lyfta riksdagslön är inte så viktigt; SD är i nuläget samma sak som Åkesson.
Citera
2018-08-06, 11:18
  #4
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2018-08-06, 11:20
  #5
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Poliser är viktigt för mig med, så det blir nog en kryss på Katja här också.
Citera
2018-08-06, 13:06
  #6
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat: