Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-06, 15:04
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davest
Mkt ram är bra

Jo, det kan jag hålla med om, men i spel så behövs det inte så mycket 16Gb är mainstream.
Citera
2018-08-06, 15:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Jo, det kan jag hålla med om, men i spel så behövs det inte så mycket 16Gb är mainstream.

Håller också med men op har massa budget och ville lägga på cpu. Tycker ram ändå är värdare att splurgea på - efter gfx
Citera
2018-08-06, 15:42
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanBoll2k18
Vad tycker ni om detta? https://www.inet.se/kundvagn/visa/11697561/

En i7-8700K presterar bättre i spel. Så helt bortkastade pengar att köpa den processor du har i ditt paket.
Citera
2018-08-06, 16:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
En i7-8700K presterar bättre i spel. Så helt bortkastade pengar att köpa den processor du har i ditt paket.

Citera
2018-08-07, 10:05
  #17
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanBoll2k18
Ska jag ha vattenkylning eller luft? Mitt rum blir väldigt varmt på sommaren. Ska man ha både cpu och gpu vattenkylning?

Största AIO-vattenkylaren på CPU om du inte planerar att överklocka, om du kommer överklocka så är nästan alltid custom loop att föredra. (EKWB är ett skämt på Threadripper, Enermax Liqtech 360 klår deras custom alla dagar i veckan även om du gör en del överklockning).

Om du väljer custom loop, kan du ha en loop för GPU och en för CPU förutsatt chassit har utrymme för två eller fler 360mm radiatorer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback