Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 21:10
  #193
Medlem
Hon kan väll ställa sin tjänst till förfogande och verkligen strejka rejält.

Låter som en god ide.
Citera
2018-08-08, 21:48
  #194
Medlem
Gulligt att uppmana till sjukskrivning när hon dagen efter gör reklam för sin bok.

Jag spår in i framtiden. Antingen aftonbladet eller expressen kommer snappa upp de som står i tråden och kommer ha som rubrik "Riksdagskandidat Medborlig samling uppmanar till sjukskrivning som protest".
__________________
Senast redigerad av 18swecun 2018-08-08 kl. 21:55.
Citera
2018-08-08, 22:41
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Jag vill bli en smart individ. Jag vill lära mig hur man kan se att Katerinas sjukskrivningsuppmaning är ironiskt menad. Ge mig tips vad man ska lägga märke till!
Jag läste inte hela texten och till följd av detta fick jag inte samma insikt som dig. När man gapar efter något... det är mycket möjligt att du har rätt.
Det enda jag hade kunnat tänka mig i det fall då jag skulle ha rätt här är, att hon lade upp detta i publicitetssyfte för att sedan se hur vinden skulle blåsa. I det fall du har rätt tror jag hon var minst sagt förbannad över situationen och skrev det i ren vrede.

Hon verkar oavsett vad hon publicerar oftast försöka beröra känslorna hos de som inte är helt nöjda med etablissemanget överlag i hennes opinionsdrivande utspel.

Alla vet att uppmärksamhet oftast är positivt men visst här var det väl mindre bra, som ni säger.
Citera
2018-08-09, 03:07
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Jag har stöttat KJ förr. Men att protestera mot mygel genom att mygla är vänsterlogik. Ut ioh demonstrera istället.

Nä där sjönk KJ .....

det är ironi.... hur kan man inte förstå det
Citera
2018-08-09, 03:09
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Båda tolkningarna är möjliga och därmed är det ett uselt utspel, ignorerat i alla media.
Det är många SD väljare här, KJ är inte SD, tvivlar på att de faktiskt läst, man skjuter vilt på alla som inte röstar SD.
Fattar man inte att det där var ironi får man nog återgå till grundkskolan
Citera
2018-08-09, 10:53
  #198
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
det är ironi.... hur kan man inte förstå det
Må hända men det skickar frl signaler hursomhelst...
Citera
2018-08-09, 13:43
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Må hända men det skickar frl signaler hursomhelst...

Nej tvärtom. Texten beskrev hur absurt mycket pengar det kostar för afghanerna. Den var full med sarkasm
Citera
2018-08-09, 15:44
  #200
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Kom igen!

KJ:s uppmaning är en ironisk skrattspegel som sätter fingret på det absurda i de afghanska männens krav.
I sådana fall hade den väl fått vara kvar.
Citera
2018-08-09, 15:48
  #201
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Är inte KJ en ganska harmlös fd sexolog? Det är intressant vad hennes radikala framtoning idag bottnar i. Kan det vara så att hon fick ganska graverande kunskaper under hennes tidigare yrkesbana?

Hon skulle ju tillsammans med Heberlein prata om våltäkterna på färjorna. Så nej tror inte det driver.
Enligt egen utsago så dejtar hon youngsters på Tinder så hon har kanske blivit upplyst där.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hon har väl sina rötter i Ungern och är starkt färgad av opinionen där? Pendlarna slår så hårt åt olika håll.
Tjeckoslovakien?
Citera
2018-08-09, 22:11
  #202
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Värst vad alla är friska i denna tråden. Den som inte varit sjukskriven en enda dag! Eh, ålder? jobb? egenförtagare? trodde väl det..

Arbetsmoral mannen.
Citera
2018-08-09, 22:25
  #203
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Tjeckoslovakien?
Korrekt, fd Tjeckoslovakien, numera Tjeckien och Slovakien, hon kommer från Tjeckien.
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Arbetsmoral mannen.
Exakt. Sånt är som bara asiater, europeer och nordamerikaner har.

Det var ett dåligt förslag, men det var bra satirisering.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback