Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-05, 17:19
  #1
Medlem
Magic-balls avatar
Mod får flytta ifall detta är fel forum.

Nån som minns/vet nåt om affären Carl Bengtssons på Krokslätts parkgata medan den fortfarande var aktiv?

https://www.google.com/maps/@57.6750...7i13312!8i6656

Har så många gånger gått förbi det stället under min uppväxt men aldrig hälsat på, önskar jag gjort det.

Berätta vad ni vet ni som känner stället/affären, bonus ifall ni har bilder på affärsägaren eller annat som har med det att göra.
Citera
2018-08-05, 21:17
  #2
Moderator
rotadents avatar
Med viss tveksamhet flytt till Företagsskvaller eftersom det berör en affärsrörelse.

Bostadsorter och områden --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2018-08-06, 23:00
  #3
Medlem
Vardons avatar
Har aldrig sett den öppen trots försök under öppettider....
Citera
2018-08-07, 06:20
  #4
Medlem
Magic-balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardon
Har aldrig sett den öppen trots försök under öppettider....
Jo det är min erfarenhet med, fast det var väl de senaste åren han hade så ? Vill mig minnas att där stod att man skall ringa nåt tel nr så kommer han ner.
Citera
2018-08-07, 10:46
  #5
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magic-ball
Jo det är min erfarenhet med, fast det var väl de senaste åren han hade så ? Vill mig minnas att där stod att man skall ringa nåt tel nr så kommer han ner.

Firman är fortfarande aktiv men ägarna är över 80 år gamla så frågan är hur mycket de är där.
Citera
2018-08-07, 10:58
  #6
Medlem
Magic-balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Firman är fortfarande aktiv men ägarna är över 80 år gamla så frågan är hur mycket de är där.
Vet inte vad det betyder men för snart ett år sen tömdes hela lokalen och allt såldes på auktion,har köpt en del av prylarna själv. För nån vecka sen då jag körde förbi såg det ut som renovering på gång (skylten vad trevligt nog kvar) men nån som stod där sa att ägaren och samtliga ev. efterträdare var sen länge avlidna samt att stället skall bli bostad.
Citera
2018-08-07, 12:50
  #7
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magic-ball
Vet inte vad det betyder men för snart ett år sen tömdes hela lokalen och allt såldes på auktion,har köpt en del av prylarna själv. För nån vecka sen då jag körde förbi såg det ut som renovering på gång (skylten vad trevligt nog kvar) men nån som stod där sa att ägaren och samtliga ev. efterträdare var sen länge avlidna samt att stället skall bli bostad.

Aktiebolaget är fortfarande aktivt men det kan bero på att dödsboet sålt fastigheten under 2017 och hantering av skatter mm görs under 2018. Ägarens enskilda firma avregisttrerades 2015 så troligen dog hon då.

För 10 år sen var den i allafall öppen då och då. Vi brukade åka förbi under lunchen ibland och passerade butiken. Med tanke på ägarens ålder så var det nog bara sidoverksamhet redan då..
Citera
2018-08-07, 13:09
  #8
Medlem
Magic-balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
För 10 år sen var den i allafall öppen då och då. Vi brukade åka förbi under lunchen ibland och passerade butiken. Med tanke på ägarens ålder så var det nog bara sidoverksamhet redan då..
Nånsin träffat dem då? Synd, önskar att jag hälsat på och kanske stödköpt nåt.
Citera
2020-11-23, 15:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magic-ball
Nånsin träffat dem då? Synd, önskar att jag hälsat på och kanske stödköpt nåt.

nu förvandlad till bostadsrätter.
Citera
2020-12-02, 00:28
  #10
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magic-ball
Mod får flytta ifall detta är fel forum.

Nån som minns/vet nåt om affären Carl Bengtssons på Krokslätts parkgata medan den fortfarande var aktiv?

bonus ifall ni har bilder på affärsägaren eller annat som har med det att göra.

Tre gamla bilder och lite minnen:

"Bengtssons Affär i Sörgården"

https://www.facebook.com/groups/3114...7763144693537/
Citera
2020-12-13, 13:06
  #11
Medlem
Magic-balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
nu förvandlad till bostadsrätter.
Yes, jag vet. Har kört förbi ett par gånger och märkt att de tom. grävt under byggnaden och gjort infartsgarage av utrymmet.
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
Tre gamla bilder och lite minnen:

"Bengtssons Affär i Sörgården"

https://www.facebook.com/groups/3114...7763144693537/
där är de ju ,, tusen tack för länken

Misstänker att bilderna med vågen på disken är från en annan affär. Nån som kan kommentera med erfarenhet ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback