Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-05, 16:31
  #1
Medlem
Alfaslangs avatar
Hej!

Jag har i dagsläget en Philips TV med inbyggd Android TV som jag är sjukt nöjd med. Älskar Google Play (även om utbudet för Android TV är extremt begränsat i jämförelse med vad som finns för telefoner) och allt vad det innebär. Det känns som en jäkligt genomtänkt produkt.

Jag har börjat använda IPTV, och det finns ju ett gäng appar för Android TV, bland annat min favorit hittills TVirl. Det funkar faktiskt så bra att jag vill ha mina IPTV-strömmar även på andra TV-apparater i hemmet, och blev så imponerad av TVirl att jag gärna håller mig till den appen.

Nu till min fråga; Är det någon här som har en Android TV-låda de kan rekommendera? Efter lite frenetiskt googlande så hittar jag bara två burkar; nVidia Shield (jäkligt dyr för det jag vill ha den till), och Xiaomi Mi Box 3 (som börjar bli lite föråldrad). Om du har en Android TV-burk, har du testat TVirl? Hur bra funkar det för dig?
Citera
2018-08-05, 17:28
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Jag är nöjd med Google Chromecast. Senaste versionen kan vänta allt du ser på mobilen eller plattan. Väldigt lätt att installera och använda.
Citera
2018-08-05, 17:49
  #3
Medlem
Alfaslangs avatar
Jo jag funderade på Chromecast också, men jag vill verkligen, verkligen ha en fjärrkontroll med knappar. Det är tyvärr inte bara jag i hushållet som ska använda det, och att få resterande att förstå sig på Chromecast är något jag har gett upp hoppet om för flera år sen.
Citera
2018-08-05, 17:57
  #4
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Mibox fick precis Android 8.0 Oreo. Några måste-appar är Terrarium TV och Blokada.
Citera
2018-08-05, 18:04
  #5
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Mibox fick precis Android 8.0 Oreo. Några måste-appar är Terrarium TV och Blokada.

Kan jag tolka det svaret som att du har en Mi Box 3? Hur är prestandan på den? Jag läste också nyligen att den fick Oreo, men att folk är missnöjda med funktionaliteten efter det. Bland annat klagar folk på att ljudet försvunnit i Plex och Kodi efter uppdateringen. Har du märkt av något sådant? Använder du någon form av IPTV-app?
Citera
2018-08-05, 18:09
  #6
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Kan jag tolka det svaret som att du har en Mi Box 3? Hur är prestandan på den? Jag läste också nyligen att den fick Oreo, men att folk är missnöjda med funktionaliteten efter det. Bland annat klagar folk på att ljudet försvunnit i Plex och Kodi efter uppdateringen. Har du märkt av något sådant? Använder du någon form av IPTV-app?
Har inga problem med den. Mobdro är en bra app för IPTV. Alla appar jag nämnt måste "sideloadas"
__________________
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2018-08-05 kl. 18:13.
Citera
2018-08-05, 18:11
  #7
Medlem
Alfaslangs avatar
Tack för tipset. Jag ska kika på det!
Citera
2018-09-19, 12:55
  #8
Medlem
Nån som vet hur vilken spelkontrollen som funkar till Android TV? Jag har Boxers TV hub men ingen speldosa. Tips på billiga/prisvärda spelkontrollen tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback