Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-05, 16:00
  #1
Medlem
MaxDLs avatar
Är det verkligen enbart miljöförvaltningen man kan vända sig till om någonting stör utanför ens bostad exempelvis på dagtid?

Om en bil står och larmar på sig själv eller något annat stör mycket nära bostaden (men ej i bostaden) finns det ingen yttre störningsjour som kan komma när som helst?

Läste att miljöförvaltningen kommer först avväga ärendet sen skicka brev till personen eller företaget som stör där all in all det kan ta minst 2 veckor innan någonting ens händer. Detta låter ju helt galet.

Så som jag ser det borde det finnas en stadsstörningsjour som är redo att rycka ut hela dygnet vid olika orimliga störningar. Står en bil och larmar sig i timmar forslas den bort, går ett larm i en byggnad kommer dom och bryter sig in för att slå ut larmet etc. Finns verkligen inte detta?

Polisen tar väl knappast hand om sådana ärenden eller
Citera
2018-08-05, 16:11
  #2
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Är det verkligen enbart miljöförvaltningen man kan vända sig till om någonting stör utanför ens bostad exempelvis på dagtid?

Om en bil står och larmar på sig själv eller något annat stör mycket nära bostaden (men ej i bostaden) finns det ingen yttre störningsjour som kan komma när som helst?

Läste att miljöförvaltningen kommer först avväga ärendet sen skicka brev till personen eller företaget som stör där all in all det kan ta minst 2 veckor innan någonting ens händer. Detta låter ju helt galet.

Så som jag ser det borde det finnas en stadsstörningsjour som är redo att rycka ut hela dygnet vid olika orimliga störningar. Står en bil och larmar sig i timmar forslas den bort, går ett larm i en byggnad kommer dom och bryter sig in för att slå ut larmet etc. Finns verkligen inte detta?

Polisen tar väl knappast hand om sådana ärenden eller

Om det är en bil som tjuvlarmar så tar du ett papper och skriver så här på det.

"Om ni inte åtgärdar billarmet så att det inte falsklarmar hela tiden
så slänger jag in stenen i din vindruta nästa gång."

Sedan tar du lappen och lägger den på motorhuven med en tegelsten uppepå.

Fungerar garanterat, jag har själv testat metoden.
Citera
2018-08-06, 18:01
  #3
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Om det är en bil som tjuvlarmar så tar du ett papper och skriver så här på det.

"Om ni inte åtgärdar billarmet såy att det inte falsklarmar hela tiden
så slänger jag in stenen i din vindruta nästa gång."

Sedan tar du lappen och lägger den på motorhuven med en tegelsten uppepå.

Fungerar garanterat, jag har själv testat metoden.
samma metod på gapande eller mobbande ungar?
Citera
2018-08-06, 18:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
samma metod på gapande eller mobbande ungar?

Orsaken kanske är att ungarna far illa. Bäst att göra en orosanmälan till socialkontoret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback