2025-04-29, 22:39
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Stopp! Husmanskost ska det vara. Blir så ledsen när ni håller på med extrema dieter. Lagar stuvade makaroner och falukorv. Soppa på potatis, lök, linser=proteinerna.
Citera
2025-04-30, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Källa behövs.

Du kan se till vänster om ett inlägg vem som har postat det.
Citera
2025-04-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Stopp! Husmanskost ska det vara. Blir så ledsen när ni håller på med extrema dieter. Lagar stuvade makaroner och falukorv. Soppa på potatis, lök, linser=proteinerna.

Onyttigt. Människan har ätit så i brist på tillgång till sin naturliga diet vilket är carnivore
Citera
2025-05-01, 14:26
Medlem
Vill prova på carnivore men testade strikt keto för välmåendet skull i 3 veckor å jag mådde piss under den tiden. Tack vare att man kände sig så svag i början å allt, blev som å sluta med heroin (antar jag)

Dock körde jag stenhård cold turkey. Kanske man ska fasa in det lite långsammare

Sen så gymmar jag 5 gånger i veckan å vill bevara min massa på kroppen så man inte ser ut som en tandpetare å det gör det lite jobbigare känns det som
Citera
2025-05-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Vill prova på carnivore men testade strikt keto för välmåendet skull i 3 veckor å jag mådde piss under den tiden. Tack vare att man kände sig så svag i början å allt, blev som å sluta med heroin (antar jag)

Dock körde jag stenhård cold turkey. Kanske man ska fasa in det lite långsammare

Sen så gymmar jag 5 gånger i veckan å vill bevara min massa på kroppen så man inte ser ut som en tandpetare å det gör det lite jobbigare känns det som

Jag har gått in och ur KETO massor gånger. De första gångerna mådde jag dåligt sedna blev det enkelt.

Det är som att du har järnvägsspår som aldrig använts, de måste spricka isen förrän tåget kan åka på rälsen. Så när du väl har gått utan kolhydrater 1 gång så kommer nästa gång vara enklare.

Nu är det hur enkelt som helst.
Citera
2025-05-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Buff och båg. Du är rädd för fet och kör lättmajo med kemikalier istället?

Källa behövs.

Grattis, kommer bli ditt bästa beslut i livet.

Kalorier är en scam, så var inte rädd för att äta minst det dubbla av din plan.

Sen skippar jag i princip allt fläsk, utom blandfärs och bacon.

Berätta några exempel dagar på hur mkt du äter och när? Hur lång + vikt + ca ålder?
Citera
2025-05-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag har gått in och ur KETO massor gånger. De första gångerna mådde jag dåligt sedna blev det enkelt.

Det är som att du har järnvägsspår som aldrig använts, de måste spricka isen förrän tåget kan åka på rälsen. Så när du väl har gått utan kolhydrater 1 gång så kommer nästa gång vara enklare.

Nu är det hur enkelt som helst.

Asså, så du tror att de skulle bli enklare? även om jag gjorde 100% strikt keto för 2 år sedan? För det var ändå lite jobbigt psykiskt också tyckte jag
Citera
2025-05-03, 13:23
Medlem
Citat:
Asså, så du tror att de skulle bli enklare? även om jag gjorde 100% strikt keto för 2 år sedan? För det var ändå lite jobbigt psykiskt också tyckte jag

Ja, jag upplevde mig själv som nästan febrig första gången och fick besvär men efter att ha gjort det den gången så blev nästa gång enklare och var knappt jobbig. Så det måste innebära att kroppen underlättar när man väl har varit i det en gång tidigare.
Citera
2025-05-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ja, jag upplevde mig själv som nästan febrig första gången och fick besvär men efter att ha gjort det den gången så blev nästa gång enklare och var knappt jobbig. Så det måste innebära att kroppen underlättar när man väl har varit i det en gång tidigare.
Okej då ska jag testa igen, kör du några mjölkprodukter? grädde, ost eller mjölk? vet att en del gör det.
Jag hade nog behövt göra det också för å få i mig tillräckligt med kalorier
Citera
2025-05-04, 14:13
Medlem
Citat:
Okej då ska jag testa igen, kör du några mjölkprodukter? grädde, ost eller mjölk? vet att en del gör det.
Jag hade nog behövt göra det också för å få i mig tillräckligt med kalorier

Ja, ägg, bacon, kött (alla olika) majonäs, ost, grädde
Citera
2025-05-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ja, ägg, bacon, kött (alla olika) majonäs, ost, grädde

Hmm, köper inte valet av majonnäs alls.. varför det? rapsolja å all möjlig skit i. Fick du fördelar av dieten å ville du köra den bara för å gå ner i vikt? för mig är det ingen viktnedgång helst
Citera
2025-05-05, 07:16
Medlem
Citat:
Hmm, köper inte valet av majonnäs alls.. varför det? rapsolja å all möjlig skit i. Fick du fördelar av dieten å ville du köra den bara för å gå ner i vikt? för mig är det ingen viktnedgång helst

Använder bara majonäs för att orka med skiten ibland man måste ha ngt kryphål och det är mitt - inga kolhydrater dock så det är ju keto vänligt iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in