Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-05, 15:30
  #1
Medlem
Hej!
Sedan en väldigt lång tid tillbaka så har jag knappt haft några ögonfransar överhuvudtaget på det ena ögat, på den undre raden. Jag tappar alltid ögonfransar hela tiden och jag vet inte varför, för jag tappar ju inte ögonfransar på det andra ögat vilket är jättekonstigt. Så, vad kan detta bero på? Vad kan jag göra för att dom ska växa ut och jag inte tappar dom?
Citera
2018-08-05, 19:18
  #2
Medlem
Du kanske kan skippa använda mascara och annat kring ögonen och ge det iaf ett par, tre veckor? Annars kan du ju ringa sjukvårdsupplysningen eller fråga i Medicin och hälsa.
Citera
2018-08-06, 16:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Du kanske kan skippa använda mascara och annat kring ögonen och ge det iaf ett par, tre veckor? Annars kan du ju ringa sjukvårdsupplysningen eller fråga i Medicin och hälsa.
Ja absolut, det skulle jag kunna testa! Använder alltid mascara. Tack för svaret!
Citera
2018-08-06, 21:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa547
Ja absolut, det skulle jag kunna testa! Använder alltid mascara. Tack för svaret!

Verkar som att det tar 4-8 veckor för ögonfransar att växa ut. Funkar det så hade jag bytt mascara och provat mig fram. Händer inget under den här tiden så kanske det kan vara en idé att prata med någon mer kunnig. 1177 kan nog ge tips. Har du ont eller att det ser konstigt ut på något vis så bör du nog ringa direkt. Lycka till med fransarna
Citera
2018-08-06, 22:05
  #5
Medlem
blajeanss avatar
Håller med om att du ska prova att vara utan mascara ett tag.
När du tvättar bort sminket bör du göra det försiktigt med milda produkter såsom rengöringsmjölk eller kokosolja.
Försök att inte gnugga eller klia dig i ögonen. Har du märkt att ögat varit mer irriterat på sistone så bör du söka upp en ögonläkare.
Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback