Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-05, 13:33
  #1
Medlem
Hej på er!
Eftersom cannabis odling är olagligt så funderar jag på om jag ska anmäla min kompis som odlar. Jag är alltid på lagens sida och är osäker hur jag ska göra..
anyway .,

Min kompis odling visade sig nu vara pollinerad. Han har följt trikomernas utveckling och det har gått på tok för sakta. Det är nu vecka 10 i blom och hälften är klara i ’färgen’ och ungefär lite mindre än hälften är mjölkvita och sedan är det ett gäng amber.

Det är hans första odling och han har läst mycket men vet inte i verkligheten hur alla delar ska se ut.
Nu visade det sig att alla plantor har mängder med frön så på något vis har någon planta blivit hermie och pollinerat.
Han har dock inte hittat vilken planta det är. Inga ’bollar’ eller bananer är än så länge funna. Plantorna har varit stressade flertalet gånger. Näringsbräna, flush, för höga temeraturer osv..

Fråga 1:
kan stress orsaka så mycket frön? Klustervis på vissa plantor.

Fråga 2:
Är det någon idé att vänta ytterligare någon vecka o hoppas på mer mjölkiga och amber trikomer eller är det lika bra att sköra nu?
Det växer fortfarande mycket nya via ’hår’ på dem o budsen växer.

Fråga 3:

Han har tio plantor i veg just nu. Som visar att de vill i blom. Ca4-5 veckor gamla.
Finns det risk att dessa blir pollinerade?
Det är ett helt gäng med fläktar i samma rum och luften från de olika rummen åker genom varandra så att säga.

Med vänlig hälsning, ledsen kompis.
Citera
2018-08-05, 13:52
  #2
Medlem
PotatisLampans avatar
Oschyst och anmäla din kompis för lite majja
Som du endå vetat om i 10 veckor
Citera
2018-08-05, 13:58
  #3
Medlem
hejhejvilkengrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisLampan
Oschyst och anmäla din kompis för lite majja
Som du endå vetat om i 10 veckor
Jag tror att du missade poängen helt här. Du tror verkligen att någon som kurar, tidigare tjackis, som gjort TIO trådar bara i år om odling skulle anmäla denna "vän"? Du skojar.
Citera
2018-08-05, 14:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejvilkengrej
Jag tror att du missade poängen helt här. Du tror verkligen att någon som kurar, tidigare tjackis, som gjort TIO trådar bara i år om odling skulle anmäla denna "vän"? Du skojar.


Jag är numer superlaglig.

Men lämna den biten nu
Citera
2018-08-06, 06:06
  #5
Medlem
Mod kan ta bort tråd.
Citera
2018-08-11, 21:29
  #6
Medlem
Jag har aldrig lyckats få hermisar förutom från Female seeds Grapefrukt (undvik!) de var fulla av pollenkappslar redan 2-3v i vegg så uppenbarligen något fel på generna. Annars har det inte blivit hermisar hur mycket jag än stressat dom.
De händer oftast bara om man fuckar med ljuscykeln mycket eller låter plantorna blomma alldeles för länge så den vill pollinera sig själv eller ostabila gener.
Citera
2018-08-17, 11:32
  #7
Medlem
finns inte så mycket att göra tyvärr.

stressar man plantorna med ljuset så kan de bli " 2 könade" inte lika potent som honorna.
ger dock 90% fem frön

aldrig fått en hane utav mina frön som jag fick av min 2 könade. och dom torkade örterna blir väldigt potenta

spara fröna och vänta tills nästa gång de är dags att slå upp

har du vetat de så länge kan du va schysst mot din kompis och va tyst lite till!

golare har inga polare!
Citera
2018-08-18, 23:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolpen7.0
finns inte så mycket att göra tyvärr.

stressar man plantorna med ljuset så kan de bli " 2 könade" inte lika potent som honorna.
ger dock 90% fem frön

aldrig fått en hane utav mina frön som jag fick av min 2 könade. och dom torkade örterna blir väldigt potenta

spara fröna och vänta tills nästa gång de är dags att slå upp

har du vetat de så länge kan du va schysst mot din kompis och va tyst lite till!

golare har inga polare!


Blev typ 100 frön
Bra att ha😅
Inte för jag vill ha dem eftersom de är olagliga men kul för min polare som lever efter etik o moral och inte nitisk makt via våld och ekonomi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback