Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-28, 20:48
  #2089
Medlem
Är det någon som har något förslag på lag runt Hazard POTM? Har 1 mille drygt i budget på PS4. Enda kravet jag har är 4-backslinje
Citera
2018-10-28, 21:00
  #2090
Medlem
så, guld 2 i WL och jag stannar där med 6 matcher kvar

det blir för jäkla intensivt alltså, jag är glad att månads belöningar är borta, nu kan man faktiskt stå över en WL då och då
Citera
2018-10-28, 21:08
  #2091
Medlem
När ska EA skap en shop där man kan köpa spelarna av dom för maxbud?

Går inte att klara Kina sbc nu. Ivo och bassogog har inte funnits på marknaden under de två dagar jag letat.
Oerhört dåligt av EA, dvs allt är som vanligt.
Citera
2018-10-28, 21:36
  #2092
Medlem
RobertoSavianos avatar
Blev samma resultat för mig denna helg som förra 15 vinster, 15 förluster.

Man är väl aningen färgad, hehe, men känns verkligen som att EA har någon slags dolt handikapp för vissa spelare vissa matcher.

Vissa matcher är det typ omöjligt att sätta hörnor, man torskar varje 50/50-duell och motslag osv.

Det är säkert något man inbillar sig, men jag känner nästan direkt om det är en sån match.

Speciellt om man möter ett sämre motstånd och man skapar svinmycket chanser i början, men ingen sitter och man känner att "fan, jag borde leda med 3-4 bollar redan". Sen gör andra laget ett riktigt turmål på typ hörna, och sen fortsätter matchen så och slutar med att man har typ 18-5 i skott, men andra laget vinner ändå.

Sen kan man ha matcher där det är tvärtom där man känner att den man möter är bättre men man har genom matchen supermycket tur hela tiden och vinner.

Det är märkligt. Dock en teori som funnits länge inom NHL-genren från EA där man kallar symptomet för "EA Ice tilt"
Citera
2018-10-28, 21:40
  #2093
Medlem
RalfSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Tack för en skön läsning. Alltid uppskattat när folk är ärliga med sina vinster i WL samt förmåga. På många forum går ju "alla" 20-26 vinster 😂

Ja, eller när folk på forum säger att de vinner 18 raka matcher i DR. 😂

20 vinster i WL är ju inte så jättesvårt, iaf inte för nån som lirat FUT en hel del. Med tanke på att nivån i WL generellt är lägre än typ div 4 så bör man med lätthet ha typ en ratio på 2:1 om man lirar i nämnd division eller högre.
Citera
2018-10-28, 21:59
  #2094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Blev samma resultat för mig denna helg som förra 15 vinster, 15 förluster.

Man är väl aningen färgad, hehe, men känns verkligen som att EA har någon slags dolt handikapp för vissa spelare vissa matcher.

Vissa matcher är det typ omöjligt att sätta hörnor, man torskar varje 50/50-duell och motslag osv.

Det är säkert något man inbillar sig, men jag känner nästan direkt om det är en sån match.

Speciellt om man möter ett sämre motstånd och man skapar svinmycket chanser i början, men ingen sitter och man känner att "fan, jag borde leda med 3-4 bollar redan". Sen gör andra laget ett riktigt turmål på typ hörna, och sen fortsätter matchen så och slutar med att man har typ 18-5 i skott, men andra laget vinner ändå.

Sen kan man ha matcher där det är tvärtom där man känner att den man möter är bättre men man har genom matchen supermycket tur hela tiden och vinner.

Det är märkligt. Dock en teori som funnits länge inom NHL-genren från EA där man kallar symptomet för "EA Ice tilt"

jag och väldigt många med mig känner precis samma sak som du, men EA förnerkar det

även om det bara skulle vara inbillning så tyder det ändå på att EA gör något fel, jag har ALDRIG kännt något liknande i något annat spel
Citera
2018-10-28, 22:02
  #2095
Medlem
Första WL för mig och lyckades ta mig till Guld 3 med tre matcher kvar. Mycket slarv av mig, speciellt första 10 matcherna.
Känner att jag har en rejäl bit kvar när jag möter något bättre lag än mitt ganska ordinära PL-lag. Lever mycket på min UCL-Sané.
Utan att överdriva tror jag att jag släpper in ca 75 % av målen på inlägg samt hörnor. Fattar inte hur jag ska försvara detta. Själv så är jag iskall på offensiva hörnor samt inlägg...
Citera
2018-10-28, 22:10
  #2096
Medlem
Illusioners avatar
Körde också min första WL den här helgen. 14 vinster på 25 matcher är jag nöjd med. Körde 15 av dem i fredags, kändes som att motståndet var mycket tuffare då. Låg på 6 vinster av 15 idag när jag började spela. Så 8 vinster idag på 10 matcher.

Börjar verkligen få ordning på mitt spel. Och Griezmann var ju inte direkt kass. 10 matcher, 10 mål och 10 assist. Wow.
Citera
2018-10-28, 22:50
  #2097
Medlem
Dickenss avatar
Sämsta WL för mig hittills.. blev 12 vinster. Fattar inte hur rating-systemet fungerar. Jag har ett mediokert lag och är en medelmåttig spelare, men fan varenda lag jag mött har haft minst en icon och POTM Hazard i sitt lag och jag har blivit fullständigt utspelad.

Nåväl, bara att ta nya tag!
Citera
2018-10-28, 22:52
  #2098
Medlem
Ni traders, vad tror ni om inform kaderabek? Antagligen bästa hb i bundes och går att buda hem för 11500 typ, 1500 över discard.

Hiss eller diss?
Citera
2018-10-28, 23:05
  #2099
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante9423
Ni traders, vad tror ni om inform kaderabek? Antagligen bästa hb i bundes och går att buda hem för 11500 typ, 1500 över discard.

Hiss eller diss?

Ingen större risk direkt , han kan ju endast gå upp, och med tanke på att Bundesliga POTM finns numera så är det väldigt safe. En annan fin discard investering från TOTW just nu är Jovic som har bra möjlighet att vinna nästa POTM.
Citera
2018-10-28, 23:07
  #2100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Ingen större risk direkt , han kan ju endast gå upp, och med tanke på att Bundesliga POTM finns numera så är det väldigt safe. En annan fin discard investering från TOTW just nu är Jovic som har bra möjlighet att vinna nästa POTM.

Lite så jag tänkte så värt ett försök. Åhfan, han ligger väl också runt discard. Skall ta en titt på han med! Tror du han kommer behövas i en sbc för potm eller liknande? Eller ser du han som en bra investering på samma sätt som kaderabekm t.ex.?

När släpps potm ungefär förresten? En vecka in i varje ny månad eller något sådant?
__________________
Senast redigerad av ante9423 2018-10-28 kl. 23:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback