Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 18:41
  #1489
Medlem
NilssooonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasse961
Ja det hade ju varit soft, Men sen är frågan om det är värt coinsen spelmässigt? Kommer få förhöjt blodtryckt efter en match om jag degar 500k för en Icon som inte presterar bra bättre än de andra haha....
Absolut, väldigt tveksamt om de är värda pengarna rent spelmässigt. Däremot tänker jag att de är konstant höga i pris så ingen större ”risk” du gör i att prova.. Tänker att det inte är värre än att du kan sälja igen och prova någon annan Icon 😊
Citera
2018-10-16, 18:46
  #1490
Medlem
Baldersways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Byter till 4-2-3-1 IG, ibland till 4-1-2-1-2 (2) om jag behöver två ST för att trycka på.

I 4-2-3-1 kör jag två snabba spelare som "wingers" även fast formationen har 3 CAM.

Får se om det fortsätter ge ett lyft!
Okej körde den mkt i fifa 18, jag kör just nu 4-4-2(2) körde förrut 4-1-2-1-2 men släppte in mkt bakåt,
Citera
2018-10-16, 18:49
  #1491
Medlem
RalfSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Man tackar..! Det var inte lätt.

Jag har spelat uppemot 250 matcher (redan).. men det tog mig ett bra tag att komma in i det, hitta formationerna osv..

Hur ser ditt lag ut? Om jag minns rätt körde du 4-4-2 med två sittande CDM.
Citera
2018-10-16, 19:07
  #1492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Upgraderade nyligen själv mina mittbackar då jag plockade in Skriniar och Manolas och är jävligt nöjd faktiskt. Bästa jag paret jag lirat tillsamans hittills iaf. Har inte testat jättemånga men för 50-60k får du ett stabilt mittlås.


Låter som att det kan vara värt att testa, ser bra ut på pappret iaf. Kör du hela laget från Serie A då eller?
Citera
2018-10-16, 19:09
  #1493
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Man tackar..! Det var inte lätt.

Jag har spelat uppemot 250 matcher (redan).. men det tog mig ett bra tag att komma in i det, hitta formationerna osv..
Får man fråga vad för lag du använder och formation?
Citera
2018-10-16, 19:13
  #1494
Medlem
RalfSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasse961
Vilken / Vilka "dyrare" spelare tycker ni kan vara värt att bygga kring?

Har tradeat upp till ca 800k och osäker vilket lag jag ska bygga... Just nu kör jag ett standard meta PL lag för typ 100k men börjar tröttna.

Suarez? Greizmann? Kane? Auba? Augero? Mbappé? Dybala? Eller något helt annat....

Alla tips eller squads är välkomna.
Inte spelat Fifa på ett par år så har inget hum om vilka spelare som är sköna längre

Pogba är jäkligt skön, vinner alla närkamper och är vass framåt. Modric (bara 130k) och Griezmann är också OP. Jag hade ett lag förut för under 800k coins som jag gillar skarpt:

https://www.futhead.com/19/squads/240187/
Citera
2018-10-16, 19:13
  #1495
Medlem
Börjar bli riktigt trött på FUT. Alla kör ungefär samma lag. Krävs inte att du är en bra avslutare på FIFA när du har spelare som har 90 i avslut. Kört Championship och nu hybrid med amerikanska spelare och Bundesliga. Helt ärligt, kommer aldrig upp mot unika lag utan det är samma varje match. Kommer inte sälja min själ och köpa fifapoäng och bygga ett mainstreamlag. Saknar silvercupen där det var lika villkor. Man ska inte vinna matcher för man har bättre spelare utan för att man är en bättre spelare, eller har jag fel?
Citera
2018-10-16, 19:17
  #1496
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinkal
Låter som att det kan vara värt att testa, ser bra ut på pappret iaf. Kör du hela laget från Serie A då eller?

Yes , packade IF Immobile vid player picks från wl. Så byggde ett lag runt honom, 47 mål på 52 matcher 20 ass men han e fruktansvärt dålig , aldrig hatat en anfallare lika mkt tidigare, så sanslöst stel och osmidig. Annars finns det en del sköna lirare i serie A, Douglas Costa är riktigt fin och Cuadrado funkar om man föredrar tekniska spelare.
Citera
2018-10-16, 19:20
  #1497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
https://minfil.com/lb2fkej4b6/2057E7...3CC14DE3B4_MP4

Där har du min lilla stjärtgosse.


haha snyggt

ja som du redan blivit informerad om så är det den divisionen man ligger i när det "resettas" på torsdagar som du får belöningar i, så ligger du i div 2 imorgon, så kommer du få div 2 belöningar nästa vecka oavsett om du går upp i div 1 eller åker ner till div 8

länken nedan visar de olika belöningarna, men dom kan tydligen variera från olika veckor

https://www.fifauteam.com/fut-rivals-rewards-fifa-19/
Citera
2018-10-16, 19:25
  #1498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasse961
Ja det hade ju varit soft, Men sen är frågan om det är värt coinsen spelmässigt? Kommer få förhöjt blodtryckt efter en match om jag degar 500k för en Icon som inte presterar bra bättre än de andra haha....

en liten varning, folk anstränger sig mer om du har en ikon eller typ ronaldo/messi i laget. blir alltid svettiga matcher som fan, jag e likadan, om jag möter ett lag som har en spelare som är värd mer än alla spelare i mitt lag, så skall jag bara slå honom =P


Citat:
Ursprungligen postat av maxnbm
Börjar bli riktigt trött på FUT. Alla kör ungefär samma lag. Krävs inte att du är en bra avslutare på FIFA när du har spelare som har 90 i avslut. Kört Championship och nu hybrid med amerikanska spelare och Bundesliga. Helt ärligt, kommer aldrig upp mot unika lag utan det är samma varje match. Kommer inte sälja min själ och köpa fifapoäng och bygga ett mainstreamlag. Saknar silvercupen där det var lika villkor. Man ska inte vinna matcher för man har bättre spelare utan för att man är en bättre spelare, eller har jag fel?

håller med till vis del, och är man en mycket bättre spelare så vinner man oftast också, MEN en fördel skall man ju ha om man har bra spelare, annars hade de ju inte varit någon idé att köpa bättre, det är liksom det som hela FUT går ut på. annars kan man ju spela vanliga divisioner med klubblag
Citera
2018-10-16, 19:29
  #1499
Medlem
RalfSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxnbm
Börjar bli riktigt trött på FUT. Alla kör ungefär samma lag. Krävs inte att du är en bra avslutare på FIFA när du har spelare som har 90 i avslut. Kört Championship och nu hybrid med amerikanska spelare och Bundesliga. Helt ärligt, kommer aldrig upp mot unika lag utan det är samma varje match. Kommer inte sälja min själ och köpa fifapoäng och bygga ett mainstreamlag. Saknar silvercupen där det var lika villkor. Man ska inte vinna matcher för man har bättre spelare utan för att man är en bättre spelare, eller har jag fel?

Jag saknar också silver och bronscuperna, de var det i särklass roligaste spel-läget förr i tiden. Du behöver inte köpa fifapoints för att få ett riktigt bra lag, lira mycket i de olika spellägerna och gör SBC så kommer du få mycket fint i alla packs. Jag har ett lag för över 2.5 miljoner coins och ej köpt fifapoints.
Citera
2018-10-16, 19:36
  #1500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Yes , packade IF Immobile vid player picks från wl. Så byggde ett lag runt honom, 47 mål på 52 matcher 20 ass men han e fruktansvärt dålig , aldrig hatat en anfallare lika mkt tidigare, så sanslöst stel och osmidig. Annars finns det en del sköna lirare i serie A, Douglas Costa är riktigt fin och Cuadrado funkar om man föredrar tekniska spelare.

Hm, får nog bli att köra hybrid med Serie A i backlinjen och målvakt. Kan vara värt att testa i WL och se om man kan stänga igen bättre bakåt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback