Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-12, 01:14
  #13
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Det är bäst att du pluggar med en lärare pga en lärare måste förklara för dig varför man använder ett speciellt uträkningssätt//varför man behöver det, när man använder det och hur man gör det.

Jag själv har testat plugga på distans och jag är beredd att påstå att det inte går... Visst det kanske går men du får max betyg E då... Pluggar man på distans så förstår man inte på djupet.

Just matematik av alla ämnen är svårt att klara på distans, oavsett vad flashbackeliten skriver.
Enligt egen erfarenhet är matte väl lämpat för att läsa på distans.

Samtliga lösningar i både matte 2 och 3 finns på youtube vilket gör det väldigt lätt att gå igenom boken, kapitel för kapitel. När man fastnar någonstans eller undrar över en lösning slår man bara upp det på youtube.

Jag har läst matte på komvux som kurs och hade möjlighet att gå på lektioner flertalet gånger per vecka, om jag ville, men det blev betydligt mer effektivt att göra allt hemifrån då man slipper vänta på en lärare som ska hjälpa 27 elever innan det blir din tur, och inte minst slipper man restiden.
Citera
2018-08-14, 18:55
  #14
Medlem
Har också gjort samma som TS vill göra, 2c & 3c med B i betyg hos båda. Köpte hem matteböckerna och körde en timme innan jobb varje morgon. www.raknamedmig.se är ett hett tips för genomgångar av varje kapitel.
Citera
2018-08-14, 22:22
  #15
Medlem
Bluelyss avatar
Det finns inga genvägar. Bara att plugga på. Det du behöver från matematik 2 för matematik 3 är algebra, andragradare och logaritmer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback