Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-05, 22:54
  #13
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Beställde just hem lite saker. Nöjd? Orkar inte ens kolla upp källor eller nåt. Men det hjälper ju inte min psykotiska släkting. Vad göra? Vet att jag haft nöje av att skriva släkting och hen tidigare men det gäller min mamma.

Det är fan inte mig du ska göra nöjd, utan dig själv lol. Du hjälper dig själv..
Försök inte.

Vad beställde du, länka gärna.

Ja, du mår dåligt över din mor.
Med största sannolikhet är din bipolaritet av psykosocial art.

Inlärt helt enkelt.
När hon mådde dåligt mådde du dåligt, när det var bra allting var det bra.

Blir så om man växer upp som barn, medberoende och dysfunktionalitet.
Du borde läsa på om dysfunktionella familjemiljöer och hur det påverkar en som barn, alternativt gå i terapi hos en kompetent terapeut.

Jag har en polare i England som har samma historia, han utvecklade det själv mest som en respons för att han som vuxen tog hand om sin morsa.

Hela tiden gick han på spänn och va rädd för att hon var såpass instabil, så han spårade ur sen själv då han levde i en konstant press och osäkerhet.
Citera
2018-08-05, 23:03
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det är fan inte mig du ska göra nöjd, utan dig själv lol. Du hjälper dig själv..
Försök inte.

Vad beställde du, länka gärna.

Ja, du mår dåligt över din mor.
Med största sannolikhet är din bipolaritet av psykosocial art.

Inlärt helt enkelt.
När hon mådde dåligt mådde du dåligt, när det var bra allting var det bra.

Blir så om man växer upp som barn, medberoende och dysfunktionalitet.
Du borde läsa på om dysfunktionella familjemiljöer och hur det påverkar en som barn, alternativt gå i terapi hos en kompetent terapeut.

Jag har en polare i England som har samma historia, han utvecklade det själv mest som en respons för att han som vuxen tog hand om sin morsa.

Hela tiden gick han på spänn och va rädd för att hon var såpass instabil, så han spårade ur sen själv då han levde i en konstant press och osäkerhet.

B3?

Får inte mer ordentlig behandling. Inte en chans att jag har råd med det själv. Har ett avslutningsmöte med en psykolog imorgon, ursäkta om jag verkar osammanhängande. Hade fått en remiss till en mottagning men fick i fredags veta att de inte tar emot mig.
Citera
2018-08-05, 23:05
  #15
Medlem
Ja, när man kommer hem från skolan varje dag och är rädd för att mamma har hängt sig, då är det svårt att slappna av.
Citera
2018-08-05, 23:11
  #16
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Ja, när man kommer hem från skolan varje dag och är rädd för att mamma har hängt sig, då är det svårt att slappna av.

Jag dömer dig inte, har själv haft en skev bakgrund med familjen där bägge lider av empatistörningar.
Många spillda tårar och PTSD bland annat har man haft.

99% av alla jag har träffat har haft en skev bakgrund som hänger på denna forumdel, även om de inte skriver om det.

Jag tycker du borde kanske hitta en stödgrupp där du kan dela med dig av hur du kände dig som liten.
Amygdalan och känslorna är viktiga.

Bra, vart ifrån beställde du?
Länka gärna då du behöver niacin med flush och inte någon av de andra två formerna.


Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
B3?

Får inte mer ordentlig behandling. Inte en chans att jag har råd med det själv. Har ett avslutningsmöte med en psykolog imorgon, ursäkta om jag verkar osammanhängande. Hade fått en remiss till en mottagning men fick i fredags veta att de inte tar emot mig.

Ja, men det är ju det jag säger.
Vården kommer bara haverera från och med nu.

Har du råd med en privat psykolog då?
Citera
2018-08-05, 23:26
  #17
Medlem
Inte en chans till privat vård, får ut lägsta sjukersättning. Måste sova nu.
Citera
2018-08-06, 17:00
  #18
Medlem
Hur vet du att din släkting är psykotisk just nu?
Citera
2018-08-07, 21:30
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Hur vet du att din släkting är psykotisk just nu?

Tillbringade förra veckan med henne.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback