Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-04, 18:00
  #1
Medlem
Ni som har gjort en hårtransplantation, hur blev resultatet? Är ni nöjda? Får man tillbaka lika starkt hår som innan eller hur är egentligen resultatet några år efter ingreppet?
Citera
2018-08-04, 18:06
  #2
Medlem
SAtrunta i det, finns bättre alternativ. T.ex "hair4all" ikke kirurgiskt hår transplant. Finns på YouTube.
Citera
2018-08-04, 18:24
  #3
Avstängd
Min enda erfarenhet är en polare som gjorde det för fem år sedan, håret blev riktigt tjockt och fylligt de första åren. Nu 5år senare är han rejält tunnhårig igen.
Citera
2018-08-04, 18:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Min enda erfarenhet är en polare som gjorde det för fem år sedan, håret blev riktigt tjockt och fylligt de första åren. Nu 5år senare är han rejält tunnhårig igen.


Hur kan det vara möjligt? Det är väl nya hårsäckar dom sätter in?
Citera
2018-08-04, 19:14
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyScrub
Hur kan det vara möjligt? Det är väl nya hårsäckar dom sätter in?

Anlag antar jag... Somliga är nog menade att bli tunnhåriga och logiskt känns det ju som att om man tappar sitt naturliga hår, varför skulle man inte tappa transplanterat hår från nacken som i detta fall?

Är dock min enda erfarenhet så lägg inte all förlitlighet på mig.
Citera
2018-08-20, 20:29
  #6
Medlem
Det transplanterade håret från nacken är resistent mot DHT så det bör aldrig falla av. Det naturliga avfallet på hjässan kan dock givetvis fortsätta.
Citera
2019-07-31, 17:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyScrub
Hur kan det vara möjligt? Det är väl nya hårsäckar dom sätter in?

Det beror på att det vanliga håravfallet givetvis fortsätter även om de nya hårsäckarna är permanenta. Det är därför man ibland är restriktiv med att göra transplantationer på unga personer med aggressivt håravfall. Det var förmodligen fallet här om han tappade så mycket hår på bara 5 år.

Lösningen är förstås att man gör en till hårtransplantation som ersätter håravfallet. Men det är förstås billigare att vänta tills det har håravfallet har stabiliserat sig hyffsat och sedan göra en hårtransplantation som utgår ifrån ett mer stabilt läge där du inte kommer tappa så himla mycket mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback