Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 20:13
  #73
Medlem
Ranndalls avatar
Det är ju svårt att kategorisera weeds effekter men visst har upplevt hallucinogena effekter när jag har bakat med gräs.
Citera
2018-08-13, 06:20
  #74
Medlem
kool-g-raps avatar
Absolut har CB milt hallucinogena effekter!
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Man kan absolut trippa balls på att ta det oralt. Den som säger emot detta har antingen aldrig ätit tillräckligt stor mängd eller blivit så väck att dom glömt bort det.

Jag säger emot! Men hur stor mängd krävs? har testat det 3ggr. En gång på ca 4g bra gräs och en annan på nästan 8g bra brunt. Kändes nada eller kanske lite sag bara, som att röka ett bloss på en svag gås ungefär.
Citera
2018-08-13, 17:32
  #75
Medlem
Känns ändå som att man litar mer på läkemedelsverket än en okänd trådstartare på FB?
Citera
2018-08-13, 21:28
  #76
Medlem
När jag brukade THC upplevde jag ofta vad jag kallar "streemers" fast inte synbaserade utan "tidsbaserade" (situations baserade). exempelvis att jag sätter på mig bältet i bilen eller ställer tillbaka bongen på bordet och kan uppleva det flera ggr på raken.. det för mig talar om hallucinationer och det borde flera känna igen..
__________________
Senast redigerad av detblirintebra 2018-08-13 kl. 21:30.
Citera
2018-08-14, 18:26
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
https://lakemedelsverket.se/Alla-nyh...kemedelslagen/

Snabba fakta – det här är CBD

Växten Cannabis sativa (hampa) innehåller många olika aktiva ämnen (cannabinoider) varav två är tetrahydrocannabinol (THC) och cannabidiol (CBD). THC ger hallucinogena effekter, medan CBD inte har de egenskaperna. THC omfattas av narkotikalagstiftningen.
Läkemedelsverkets beslut gäller beredningar för oralt bruk eller inhalation som innehåller cannabidiol av extrakt från hampa.


Är Läkemedelsverket och Lena Björk en skara outbildade idioter, som påstår att THC innehar hallucinogena egenskaper?

THC har enligt mig aldrig någonsin gett en psykedelisk tripp i paritet med LSD, psilocybin DMT.

Deras arrogans syns också i vad de skriver nedan;

Observera publiceringsdatumet på nyheten.
Läkemedelsverket uppdaterar i normala fall inte nyhetstexter även om ny kunskap kan ha tillkommit.


Hur skall en myndighet som värnar om "patientsäkerhet" skriva vilseledande saker och i samma veva inte uppdatera kunskapsläget?



Detta går ju emot förvaltningsrätt.

https://lagen.nu/1986:223

Myndigheternas serviceskyldighet
4 § Varje myndighet skall lämna upplysningar, vägledning, råd och annan sådan hjälp till enskilda i frågor som rör myndighetens verksamhetsområde. Hjälpen skall lämnas i den utsträckning som är lämplig med hänsyn till frågans art, den enskildes behov av hjälp och myndighetens verksamhet.

Frågor från enskilda skall besvaras så snart som möjligt.

Om någon enskild av misstag vänder sig till fel myndighet, bör myndigheten hjälpa honom till rätta.


Vad tycker ni om detta?

Jo då, inte så starkt dock. Man kan ju lätt få ljud hallisar men om man röker jävligt mycket kan man se saker. Hänt mig 1 gång Och d rökte jag en etta riktigt fint hasch o börja spy som fan. Sen låg jag ner på badrumsgolvet och allt jag tänkte på såg jag ganska tydligt framför mig på nått sätt. Riktigt skumt
Citera
2018-08-15, 16:31
  #78
Medlem
Isåfall får vi räkna med en heeeeel jävla drös med ämnen, läkemedel och annat som är hallucinogener... koffein t.ex!! Koffein kan trigga en psykos!

Men att ha rätt eller fel här liksom.. vårat språk är nog inte ens tillräckligt utvecklat för att verkligen förklara dessa saker och kategorisera det rätt hehe.
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-15 kl. 16:34.
Citera
2018-09-05, 15:07
  #79
Medlem
rytaris avatar
Inte på det sättet att man ser o hör saker som inte finns, men man får ju tankar o känslor som inte är riktigt verkliga, sen KAN man ju få hallucinationer av cannabis också om det är starkt å mycket, paranoian endel får är ju en form av väldigt svaga hallucinationer, alltså tankar om fara som inte är grundade i vetkligheten
Citera
2018-09-07, 18:06
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
THC är en mild hallucinogen, men det är bara en av 420~ ämnen i cannabis.

Vad TS tycker är irrelevant

Att MDMA däremot klassas som en hallucinogen kan ifrågasättas, då den är bra mkt mer en centralstimulant. Men det är lite OT.

Edit: Som nån skrev tidigare får man inte mkt hallucinationer på lsd och svamp ens. Som TS verkar tro. Visst får man små förändringar av verkligheten, färgskiftningar och nåt som viftar till i ögonvrån ibland. Men sällan mer än så om man inte är uppe i gigantiska doser. DMT och ketamin däremot... där dansar de rosa elefanterna ;D

Vet inte om det är så lustigt att MDMA klassas som det, MDA är ju ännu mer en hallucinogen drog och MDMA är väldigt nära besläktat..

Vet inte vilka doser av LSD du tagit men på 300ug och en joint så har du relativt kraftiga CEVs.. Men nej, du ser ju inte en rosa alien dansa framför näsan.

OnT så är THC absolut hallucinogen, fattar inte hur man kan skapa en tråd med så lite research gjort...
Citera
2018-09-09, 22:27
  #81
Medlem
Thc är definitvt hallucinogent vilket jag inte ser som negativt. Har aldrig sneat eller haft en bad trip på cannabis. Men ända sedan jag provade LSD har jag märkt att gräs/hasch blivit mer psykadeliskt. Hört många andra som säger samma sak. Verkar som svamp o syra aktiverar något i hjärnan för var inget man märkte så myckte innan. Men nu om jag röker stora mängder så kan jag få svaga hallucinationer. Helt klart hanterbart och jag tycker snarare det är kul. Men som sagt man ska ej förneka att cannabis är en pskyadelisk drog särskilt om man äter det. Det sa till och med Terrence Mckenna.
Citera
2018-09-09, 23:07
  #82
Medlem
På 40 talet sa läkemedelsverket att heroin var asbra grejer och att kokain var ok som medicin i coca cola, nu säger de detta och får se vad de säger sen.
Citera
2018-09-13, 14:35
  #83
Medlem
Mjälls avatar
Lite slarvigt begrepp. Gillar inte ordet när det används om andra droger heller, förutom de faktiska hallucinogenerna typ spikklubba.

Jag har iaf fått "psykedeliska" sensoriska effekter av cannabis. Geometriska färgskiftningar ovanpå verkligheten, antydningar till skrift i lövverk och moln, ödesmättade röster i ventilationssystemet eller vattenkranen och dylikt.

Det är nog relativt vanligt att uppleva subtila effekter som tunnelseende, ökad färgintensitet, ökad visualiseringsförmåga, rubbad tidsuppfattning och sånt. Detta mer eller mindre oavsett dos.
__________________
Senast redigerad av Mjäll 2018-09-13 kl. 14:38.
Citera
2018-09-13, 14:44
  #84
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Lite slarvigt begrepp. Gillar inte ordet när det används om andra droger heller, förutom de faktiska hallucinogenerna typ spikklubba.

Jag har iaf fått "psykedeliska" sensoriska effekter av cannabis. Geometriska färgskiftningar ovanpå verkligheten, antydningar till skrift i lövverk och moln, ödesmättade röster i ventilationssystemet eller vattenkranen och dylikt.

Det är nog relativt vanligt att uppleva subtila effekter som tunnelseende, ökad färgintensitet, ökad visualiseringsförmåga, rubbad tidsuppfattning och sånt. Detta mer eller mindre oavsett dos.
Cannabis är en psykedelisk substans som ingår i gruppen hallucinogener tillsammans med dissociativa (ketamin, pcp t.ex.) och delirianter (datura, belladonna t.ex.).

edit; ser att någon redan påpekat detta.. Visst, den är inte psykedelisk i grad med t.ex. svamp, men visst har man upplevt psykedeliska effekter under påverkan av cannabis.
__________________
Senast redigerad av FuGeeLala 2018-09-13 kl. 15:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback