Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 13:48
  #133
Medlem
Mademoiiselles avatar
Jag tror att du gör bäst i att bara glömma det, fokusera på nuet och hur bra du faktiskt har det. Som tidigare talare har nämnt, är risken stor och överhängande att mobbaren kommer att slå ifrån sig anklagelserna, rättfärdiga sitt beteende eller liknande.

Hade också ett helvete i mellanstadiet, som höll på att bryta ner mig. Men på något vis har det istället blivit en energi till att utvecklas, och att bli den bästa versionen av mig själv. Idag har jag en (snart två) kandidater från universitet, många fina vänner, stöttande föräldrar, ett yttre som får folk att vända sig om och komplimanger från främlingar.

Idag skulle jag aldrig drömma om be om mina mobbares förlåtelse. Låt bli. Antingen så glömmer du det, eller så söker du professionell hjälp. Ibland kan det vara skönt med någon som hjälper en att sålla och sortera bland tankarna.
Citera
2018-08-07, 13:56
  #134
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Att du hela tiden måste framhäva dig själv i beskrivningen av dig själv (du har 'lyckats' för att du gör vad som förväntas av dig som student) visar att du fortfarande tror att mobbaren hade rätt om dig. Du var tvungen att förändra bilden av dig själv för att blidka honom. Du kunde inte bara var du. Du har inte släppts honom och gått vidare.

Du är dock bara 23 år gammal så du kommer också att mogna. Men mitt råd är ett släppa allt och gå vidare. Alla människor är med om jobbiga saker men dåtiden är dåtiden och det gynnar ingen att med agg fastna i den.
__________________
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2018-08-07 kl. 13:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback