Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 21:41
  #1
Medlem
st33rs avatar
Jag skulle vilja läsa mer framgångshistorier om antidepressiva

När man söker nåt preparat är det 99% gnäll om hur usel den eller den medicinen är

Det måste väl finnas exempel på folk som har fått bra hjälp av dessa mediciner ?

Dela iså fall med er av det här i denna tråden. Behöver läsa lite såna.
Citera
2018-08-03, 22:53
  #2
Medlem
Jag tar något som heter Brintellix och sedan pregabalin. Brintellix mot depression och pregabalin mot ångest (gad). För mig funkar detta bra. Jag tror att de som det inte funkar för gnäller medan de som det inte funkar för inte säger något.
Utan brintellix blir jag mycket mer deppig.
Citera
2018-08-04, 00:55
  #3
Medlem
Paroxetin mot social fobi. Har ätit i 15 år, funkar utmärkt.
Citera
2018-08-04, 02:08
  #4
Medlem
Literallys avatar
Cymbalta mot GAD!
Citera
2018-08-04, 09:38
  #5
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Pröva Aurorix. Ingen erfarenhet själv dock. Men den är godkänd för behandling mot social fobi, olika typer av depressions sjukdomar osv. Bipolär sjukdom. En MAO-hämmare.

https://www.fass.se/LIF/product?user...19891208000118
Citera
2018-08-05, 19:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literally
Cymbalta mot GAD!
Vilken dos äter du?
Citera
2018-08-05, 20:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag skulle vilja läsa mer framgångshistorier om antidepressiva

När man söker nåt preparat är det 99% gnäll om hur usel den eller den medicinen är

Det måste väl finnas exempel på folk som har fått bra hjälp av dessa mediciner ?

Dela iså fall med er av det här i denna tråden. Behöver läsa lite såna.


Nyligen börjat med venlafaxin och tycker den verkar bra än så länge
Citera
2018-09-09, 15:52
  #8
Medlem
st33rs avatar
Ni som har positiva erfarenheter - kan ni förklara lite mer hur effekten av medicinen känns.

Känner ni er gladare eller mer liknöjda? Ni med sociala problem - är det så att ångest kring detta minskar genom medicinen? Känner ni er mindre nervösa i social interaktion?

Känner ni er någonsin "påverkade" av medicinen? Typ glad men på nåt vis påverkad? Eller är det mer så att ni känner er helt normala men att era problem är mindre?

Min erfarenhet av ssri är att jag känner en viss grund-lugnande effekt som gör att jag är lite mer "skit samma" inför vissa vardagliga jobbiga saker. Jag känner en viss kemisk påverkan av dem, nån sorts luddighet i huvudet. Inte lika skärpt men mer liknöjd.

Dock dämpar de inte om man får kraftig ångest pga saker man är med om. Får man stark ångest tycker jag nästan Ssri kan förstärka den.
Citera
2018-09-09, 20:25
  #9
Medlem
Asklords avatar
Jag blev av med ångesten på Fluoxetin. Fick tyvärr sluta då tarmarna sa upp sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback