Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 21:01
  #1
Medlem
WhereIsRussias avatar
Jag delar kontor med en kollega och ska på semester. Kontoret är centralt placerat så det är mycket spring där vilket gör att många kommer in och snackar. På sistone tycker jag folk tystnar när jag kommer in och vill veta vad de tycker om mig samt vad som pågår när jag inte är på plats.

Har lämnat min mobil där några gånger och spelat in men nu ska jag på en lång semester så undrar om det finns nån inspelningsutrustning som kan göra jobbet? Helst nåt litet som inte syns eller hörs, inte går på batteri och kan kopplas på via mobilen närhelst jag vill avlyssna.

Finns det nåt sånt?
Citera
2018-08-03, 21:17
  #2
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Jag delar kontor med en kollega och ska på semester. Kontoret är centralt placerat så det är mycket spring där vilket gör att många kommer in och snackar. På sistone tycker jag folk tystnar när jag kommer in och vill veta vad de tycker om mig samt vad som pågår när jag inte är på plats.

Har lämnat min mobil där några gånger och spelat in men nu ska jag på en lång semester så undrar om det finns nån inspelningsutrustning som kan göra jobbet? Helst nåt litet som inte syns eller hörs, inte går på batteri och kan kopplas på via mobilen närhelst jag vill avlyssna.

Finns det nåt sånt?

Det finns. Frågan är hur värt du tycker det är, enl dina kriterier kommer det kosta dig en del pengar. Bättre kanske att köpa en röstaktiverad inspelnings-enhet med ett minneskort.
Citera
2018-08-03, 21:22
  #3
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Det finns. Frågan är hur värt du tycker det är, enl dina kriterier kommer det kosta dig en del pengar. Bättre kanske att köpa en röstaktiverad inspelnings-enhet med ett minneskort.

eller ta in en praktikant, och i hemlighet anställa denne som spion.
Citera
2018-08-03, 21:41
  #4
Moderator
Ruskigbusss avatar
Inte rätt forum.

Övervakning och integritet --> Övrig hemelektronik
/Moderator
Citera
2018-08-03, 21:44
  #5
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Det finns. Frågan är hur värt du tycker det är, enl dina kriterier kommer det kosta dig en del pengar. Bättre kanske att köpa en röstaktiverad inspelnings-enhet med ett minneskort.

Det ska ju helst vara nåt som kan vara på 24/7 utan att kräva batteri då jag kommer vara borta i nästan 2 månader. Och att jag ska kunna höra i mobilen eller annan separat produkt.

Den ska inte heller kunna spåras till mig om de får för sig att städa bland möbler och då hittar den.
Citera
2018-08-03, 22:09
  #6
Medlem
gersmans avatar
En kurs i självförtroende?
Citera
2018-08-04, 05:40
  #7
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Jag delar kontor med en kollega och ska på semester. Kontoret är centralt placerat så det är mycket spring där vilket gör att många kommer in och snackar. På sistone tycker jag folk tystnar när jag kommer in och vill veta vad de tycker om mig samt vad som pågår när jag inte är på plats.

Har lämnat min mobil där några gånger och spelat in men nu ska jag på en lång semester så undrar om det finns nån inspelningsutrustning som kan göra jobbet? Helst nåt litet som inte syns eller hörs, inte går på batteri och kan kopplas på via mobilen närhelst jag vill avlyssna.

Finns det nåt sånt?

Först och främst, jag gillar dig och din James Bond feeling. Därför ska du ha hjälp, även vore det kul med uppdateringar sen när du väl inhandlat det goda

Jag rekommenderar att kunna fjärrstyra datorn med avstängd skärm personligen! köp en extra telefon med simkort, ha den på ljudlös och utan vibrator, qnvöbd automatiskt svar tex, eller googla efter "Avlyssning" jag fick massor utav träffar 😎
Citera
2018-08-04, 09:09
  #8
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0rtex
Först och främst, jag gillar dig och din James Bond feeling. Därför ska du ha hjälp, även vore det kul med uppdateringar sen när du väl inhandlat det goda

Jag rekommenderar att kunna fjärrstyra datorn med avstängd skärm personligen! köp en extra telefon med simkort, ha den på ljudlös och utan vibrator, qnvöbd automatiskt svar tex, eller googla efter "Avlyssning" jag fick massor utav träffar 😎

Jag måste ta med mig både arbetsdatorn/arbetsmobilen hem då det inte finns någon förvaring att låsa in det på. Och att lämna en telefon vid mitt skrivbord skulle antagligen se misstänksamt ut, som att jag glömt kvar den och då kommer de höra av sig.

Behöver nåt minimalistiskt som är högfungerande.
Citera
2018-08-06, 17:23
  #9
Medlem
drvinds avatar
Testa något liknande detta:
https://www.ebay.com/p/USB-Sound-Rec...rey/2254738450

Tycker dock att du gör dig själv en björntjänst genom att tjuvlyssna. Risken finns ju att du missbedömer samtalens seriositet då du inte ser kroppsspråk osv., och därigenom riskerar att uppfatta kritik mot dig på fel/överdrivet sätt.
Citera
2018-08-06, 18:36
  #10
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Testa något liknande detta:
https://www.ebay.com/p/USB-Sound-Rec...rey/2254738450

Tycker dock att du gör dig själv en björntjänst genom att tjuvlyssna. Risken finns ju att du missbedömer samtalens seriositet då du inte ser kroppsspråk osv., och därigenom riskerar att uppfatta kritik mot dig på fel/överdrivet sätt.

Jag har suttit tillräckligt länge med kollegan för att förstå kroppsspråket och minnas samtalstoner därefter.

En USB är riskabelt då nån kanske får för sig att låna den. Det jag söker är nåt ännu mindre som man kan tejpa fast under en bokhylla som ingen har några planer på att flytta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback