Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-09, 18:16
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jetjet
Jaha vad skönt att det är över, aa jag förstår. Vad gjorde du för att de skulle gå över? Fick du ngn medicin eller så
Känner du dig deprimerad?

Personligen hade jag ganska kraftiga overklighetskänslor, på gränsen till solipsism (https://sv.wikipedia.org/wiki/Solipsism). Har du liknande problem?

EDIT: En del astronauter blir "solipsister" eftersom det känns så spöklikt och overkligt att vara i rymden. Förstår du vad jag menar?
Citera
2018-10-25, 23:01
  #14
Medlem
peppess avatar
Finns en relativt nystartad grupp på Facebook och med svenska medlemmar för de som vill diskutera med andra i samma situation.
https://m.facebook.com/groups/264399...64399820805978
Citera
2018-11-02, 13:11
  #15
Medlem
Autobahn76s avatar
Är lite nyfiken på om ni som lider av DP/DR känner igen er i något eller flera av nedanstående symtom.
Jag tror det kan finnas ett samband här. Och roten till allt ont är ofta ett trauma i barndomen.

Emotionellt instabilt personlighetssyndrom –

Du har en stark rädsla att bli övergiven.
Du har förvirrade tankar och känslor inför dig själv. Du upplever ofta att din självbild inte stämmer överens med omgivningens uppfattning om dig.
Du upplever ofta en inre tomhet.
Du har starka känslor som snabbt kan förändras från ett extremt känsloläge till ett annat. Du kan till exempel känna stark irritation, ångest eller nedstämdhet som kan vara några timmar, till som mest några dagar.
Känslor för andra personer kan växla snabbt, från exempelvis intensiv beundran till extrem nedvärdering.
Du kan känna en intensiv ilska som omgivningen uppfattar som överdriven i förhållande till orsaken.
Du kan ibland bli väldigt misstänksam eller uppleva det som sker som overkligt.
Du är impulsiv och kan exempelvis missbruka droger, sex, mat eller pengar.
Du skär dig eller skadar dig själv på andra sätt. Du kan även ha återkommande tankar på att ta ditt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback