Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 18:25
  #1
Medlem
Hej
Kommer snart ha en mini semester och tänkte dra ut och bo i skogen och få stillhet lugn o ro.
Jag har inte tillgång till bil så jag kommer använda mig av tåg buss etc. och sedan promenera. Enkel packning med gasolkök, liggunderlag, sovsäck och en tarp att sova under samt det nödvändiga som mat, vatten etc. Jag vill gärna fiska och bo intill en sjö. Nu undrar jag om någon har tips om en mysig fin plats ( har ingen lust att tillbringa dagarna med att resa runt med buss och leta). Är platsen rätt så blir jag nog boendes på samma plats och njuter av mina dagar där.
Gärna lite avsides så ingen camping...det ska vara lite into the wild.
Tacksam för tips.
Tjing
Citera
2018-08-03, 18:40
  #2
Medlem
DoktorNos avatar
Jag föreslår Malingsbo Kloten i Bergslagsskogarna i norra Örebro län. Det närmaste vildmark du kan komma, tror jag. Åtminstone inom 20 mil från Stockholm.
Ta tåget till Kopparberg och buss mot Kloten eller tåg till Skinnskatteberg och buss till Kloten.
Runt Klotensjöarna är det fantastisk natur och gott om fisk. Du behöver fiskekort.
Det finns campingar på ett par ställen men de är lätta att undvika.
__________________
Senast redigerad av DoktorNo 2018-08-03 kl. 18:43.
Citera
2018-08-03, 19:01
  #3
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonshaman
Hej
Kommer snart ha en mini semester och tänkte dra ut och bo i skogen och få stillhet lugn o ro.
Jag har inte tillgång till bil så jag kommer använda mig av tåg buss etc. och sedan promenera. Enkel packning med gasolkök, liggunderlag, sovsäck och en tarp att sova under samt det nödvändiga som mat, vatten etc. Jag vill gärna fiska och bo intill en sjö. Nu undrar jag om någon har tips om en mysig fin plats ( har ingen lust att tillbringa dagarna med att resa runt med buss och leta). Är platsen rätt så blir jag nog boendes på samma plats och njuter av mina dagar där.
Gärna lite avsides så ingen camping...det ska vara lite into the wild.
Tacksam för tips.
Tjing

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag föreslår Malingsbo Kloten i Bergslagsskogarna i norra Örebro län. Det närmaste vildmark du kan komma, tror jag. Åtminstone inom 20 mil från Stockholm.
Ta tåget till Kopparberg och buss mot Kloten eller tåg till Skinnskatteberg och buss till Kloten.
Runt Klotensjöarna är det fantastisk natur och gott om fisk. Du behöver fiskekort.
Det finns campingar på ett par ställen men de är lätta att undvika.

Kan bara hålla med. Området kring Kloten är härligt!
Citera
2018-08-03, 19:32
  #4
Medlem
Håller med om att mallingsbo kloten, är nog det bästa på det avståndet från Stockholm.
Citera
2018-08-03, 20:08
  #5
Medlem
Tackar det var ett bra förslag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback