Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 16:21
  #1
Medlem
Halloj,
Har nyligen flyttat till en ny lägenhet. Behöver hitta lång men hyfsat smal garderob som bara har hyllor inuti så jag kan lägga mina t-shirts och jeans och diverse...
Har kollat runt lite på blocket och ikea efter en sådan garderob men detta verkar inte existera, och om det nu gör det så vill jag helst inte att det ska kosta skjortan heller!

Skulle uppskatta alla förslag jag får!

-Jonatan
Citera
2018-08-03, 16:37
  #2
Medlem
BNCs avatar
"Lång men hyfsat smal"...

Mått?
Citera
2018-08-03, 16:45
  #3
Medlem
Jag har ingen aning om mått men du kan se bild på ytan som den ska stå på https://imgur.com/a/i7W6YWd
__________________
Senast redigerad av Unknown-Species 2018-08-03 kl. 16:47. Anledning: Ville förklara med ord
Citera
2018-08-03, 16:56
  #4
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unknown-Species
Jag har ingen aning om mått men du kan se bild på ytan som den ska stå på https://imgur.com/a/i7W6YWd

Men alltså... Du har inga mått, men du vill ha hjälp att hitta nåt som passar...?

Gå och hämta ett måttband, mät, posta måtten här så vi kan komma vidare.
Citera
2018-08-03, 17:16
  #5
Medlem
Höjd, 208cm Bredd 36,5cm så vill jag preliminärt att garderoben ska vara. Den kan få vara lite större också i bredden också
Citera
2018-08-03, 17:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unknown-Species
Höjd, 208cm Bredd 36,5cm så vill jag preliminärt att garderoben ska vara. Den kan få vara lite större också i bredden också
Kan du inte flytta på glaset så kan den vara lite bredare

Hur djup ska den vara då?

IKEA Pax: https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60214569/
Storlek 50x35x201 cm
Rätt höjd och något bredare än 36,5 cm.
__________________
Senast redigerad av e7andy 2018-08-03 kl. 17:38.
Citera
2018-08-03, 19:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Kan du inte flytta på glaset så kan den vara lite bredare


Hur djup ska den vara då?

IKEA Pax: https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60214569/
Storlek 50x35x201 cm
Rätt höjd och något bredare än 36,5 cm.

Haha, ahh men visst 😏

Den så bra ut du! Men hur får jag bräd skivor in dit.som passar så man kan lägga t-shirts och jeans på?
Citera
2018-08-03, 20:18
  #8
Medlem
Du designar inredningen i hyllan själv på Ikeas hemsida. Dom har ett ritverktyg där du sätter in hyllor, trådbackar osv sen skriver du bara ut sidan och plockar ihop på deras lager alt får det plockat och hemkörd.
Dom har många olika mått på pax stommarna.
Citera
2018-08-03, 20:41
  #9
Medlem
Ofan, tack du
Citera
2018-08-06, 18:47
  #10
Medlem
Pudersockers avatar
IKEA har också garderobssystemet PLATSA, som jag beställde, för det blev långa jättetunga paket med PAX-systemet, PLATSA är mer som moduler i olika storlekar man kan lägga på varann lite som man vill. Och så får man tänka 60cm eller 80cm brett gånger så många skåp som man vill ha, och sen tänka ut höjden så blir det ett högt skåp med ett litet skåp överst istället för som med PAX ett jättehögt skåp, och två val av djupet, och så sätta fötter på dem då kom de upp ovanför golvlisterna så jag kan ha dem dikt an mot väggen. Det finns ett ritverktyg även där så man kan ändra storlek och inredningar med backar eller hyllplan etc.
Citera
2018-08-07, 06:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudersocker
IKEA har också garderobssystemet PLATSA, som jag beställde, för det blev långa jättetunga paket med PAX-systemet, PLATSA är mer som moduler i olika storlekar man kan lägga på varann lite som man vill. Och så får man tänka 60cm eller 80cm brett gånger så många skåp som man vill ha, och sen tänka ut höjden så blir det ett högt skåp med ett litet skåp överst istället för som med PAX ett jättehögt skåp, och två val av djupet, och så sätta fötter på dem då kom de upp ovanför golvlisterna så jag kan ha dem dikt an mot väggen. Det finns ett ritverktyg även där så man kan ändra storlek och inredningar med backar eller hyllplan etc.

Va inne på ikea i söndags och beställt en garderob nu. Dom hjälpte till med designen där borta 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback