Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-03, 12:32
  #13
Medlem
mr.falcons avatar
Denna snubben har nyligen flyttat så hans ö är nu ledig för ts
https://youtu.be/ZBtBePnUOZU
Citera
2018-08-03, 13:11
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blommetupp
Jag bor i ett torp i skogen i Dalarna, jag är ofta naken nu på sommaren. I detta nu sitter jag naken och vilar efter näckvedklyvning. Igår regnduschade jag naken😋

Jag kan räkna på ena handens fingrar de gånger jag träffat en oinbjuden person under alla de åren man bott här.

Samma här fast i Uppland, det är hur skönt som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Men det räcker ju med att man träffar på en enda som är en idiot och bestämmer sig för att filma en, så är hela tillvaron förstörd.
Varför skulle ditt liv bli förstört av det? Har du två snoppar eller sex juver? Jag resonerar som så att ser någon mig naken, så jaha, då gör dom väl det. Det är ju jättemånga som är nakna nu under värmeböljan, jag lovar dig, ingen kommer bli chockad.
Citera
2018-08-03, 14:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Samma här fast i Uppland, det är hur skönt som helst.


Varför skulle ditt liv bli förstört av det? Har du två snoppar eller sex juver? Jag resonerar som så att ser någon mig naken, så jaha, då gör dom väl det. Det är ju jättemånga som är nakna nu under värmeböljan, jag lovar dig, ingen kommer bli chockad.

Därför att min kropp tillhör mig, ingen annan, och folk ska inte filma den utan mitt tillstånd.
Citera
2018-08-03, 14:32
  #16
Medlem
borrizs avatar
Har du funderat på att leva som du beskriver året runt eller enbart under sommarmånaderna?
Tror att tjusningen med att leva i en trång vedeldad "cabin" som i Alaska: The Last Frontier ganska snart flagnar av när man sitter och fryser på utedasset.

Kan du utnyttja dagens IT-samhälle för att uppnå ditt livsmål?
För många som arbetar med exempelvis design, programmering eller som författare/journaliste, är en bra internetuppkoppling tillräckligt för att hålla kontakten med yrkeslivet.

Har du letat på AliBaba, Wish mfl efter en lämplig störsändare som tar bort drönarna?

Slutligen:
Jag kan förstå att det är frestande att leva ett Robinson Crusoe-liv en sommar som denna.
Man tröttnar nog ganska fort på att leva i guds fria natur en normal svensk sommardag, då det pissregnar och kvicksilvret sällan orkar ta sig över tjugostrecket.
Citera
2018-08-03, 16:44
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har du funderat på att leva som du beskriver året runt eller enbart under sommarmånaderna?

Bra fråga. Jag föreställer väl mig själv under sommaren och hösten, egentligen, fast jag skulle vilja lära mig att överleva vinter och vår.
Citera
2018-08-03, 17:37
  #18
Medlem
borrizs avatar
Varför inte köpa ett par hektar skogsbränd skog nu? Eftersom det dröjer ett bra tag innan marken ger avkastning, så bör du få en hel del mark för dina pengar. Naturligtvis måste du som skogsägare sköta din mark. om du vill se detta som ren terapi eller investering är upp till dig.
Sedan bygger du din "cabin" på din egen mark och kan ägna dig åt skogsbruk hela sommaren, klädd i Adams-kostymen förutom skyddskläderna,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback