Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-03, 12:09
  #1
Medlem
Jag vill bo själv i ett litet skjul, som Unabombaren gjorde, och bara ha på mig kläder när vädret kräver det. Och så vill jag vara isolerad från civilisationer och andra människor, och kunna träffa på sälar och björnar och grejer.

Går det att leva så i dagens IT-samhälle? Kan man vara säker på att det inte dyker på någon integritetskränkande jävel med en drönare? Typ om jag flyttar till Svalbards baksida, eller något.
Citera
2018-08-03, 12:12
  #2
Medlem
Finns mycket skog i glesbefolkade delar av landet, där kan du vara dig själv. Billiga hus också, men ont om jobb och de jobb som finns är oftast inte jätteroliga.

Varför denna vilja att isolera dig? Vad har hänt?
Citera
2018-08-03, 12:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Finns mycket skog i glesbefolkade delar av landet, där kan du vara dig själv. Billiga hus också, men ont om jobb och de jobb som finns är oftast inte jätteroliga.

Varför denna vilja att isolera dig? Vad har hänt?

Har sett för många youtubevideor med sälar och späckhuggare och björnar, och känner starkt att jag går miste om det riktiga jordelivet här i civilisationen med kläder och grejer.
Citera
2018-08-03, 12:14
  #4
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag vill bo själv i ett litet skjul, som Unabombaren gjorde, och bara ha på mig kläder när vädret kräver det. Och så vill jag vara isolerad från civilisationer och andra människor, och kunna träffa på sälar och björnar och grejer.
Du kan hitta mängder med sådana ställen i Sverige. Jag bor i en medelstor stad, men mindre än en mil från mig finns platser där du kan springa naken och bränna din sprit, utan risken att någon ser dig. Chansen till en björn är dock liten här.
Citera
2018-08-03, 12:14
  #5
Medlem
FruStormuftis avatar
Låter som du satsar allt på att bli björnmat
Citera
2018-08-03, 12:15
  #6
Medlem
Blommetupps avatar
Jag bor i ett torp i skogen i Dalarna, jag är ofta naken nu på sommaren. I detta nu sitter jag naken och vilar efter näckvedklyvning. Igår regnduschade jag naken😋

Jag kan räkna på ena handens fingrar de gånger jag träffat en oinbjuden person under alla de åren man bott här.
Citera
2018-08-03, 12:17
  #7
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Och så vill jag vara isolerad från civilisationer och andra människor, och kunna träffa på sälar och björnar och grejer.
Här kan du se var det finns björn.
https://www.naturvardsverket.se/Sa-m...akta-om-bjorn/

Du kan nog inte få se sälar där, men...
Citera
2018-08-03, 12:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blommetupp
Jag bor i ett torp i skogen i Dalarna, jag är ofta naken nu på sommaren. I detta nu sitter jag naken och vilar efter näckvedklyvning. Igår regnduschade jag naken😋

Jag kan räkna på ena handens fingrar de gånger jag träffat en oinbjuden person under alla de åren man bott här.

Men det räcker ju med att man träffar på en enda som är en idiot och bestämmer sig för att filma en, så är hela tillvaron förstörd.
Citera
2018-08-03, 12:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Har sett för många youtubevideor med sälar och späckhuggare och björnar, och känner starkt att jag går miste om det riktiga jordelivet här i civilisationen med kläder och grejer.

Ja norra norge borde ju funka, men norge lär vara dyrt, så kanske något hippiekollektiv där? Om du står ut med lite andra nakna figurer, som ofta är vänliga och accepterande sålänge man inte har åsikter om dem.
Citera
2018-08-03, 12:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Låter som du satsar allt på att bli björnmat

Jag tänker allt oftare att jag hellre lever ett kort liv och blir våldsamt uppäten av ett rovdjur, än spenderar resten av mitt liv att leva så som naturen inte vill att jag ska leva.
Citera
2018-08-03, 12:23
  #11
Medlem
Är inte speciellt svårt i detta land. Åtminstonne om du inte bor i stockholms eller Skåne län.
Har själv tillgång till ett par stugor som jag använder ibland kanppt 20 km till mellanstora städer(Över 100000 innevånare) Där man utan tvekan kan spendera sin tid utan att träffa någon annan.
Vill du se björn så bör du nog flytta upp till en översta 2/3 av landet. Och skulle nån imbicill peron flyga in med sin drönare eller gått vilse i skogen så är de kommer in på din tomt så är det deras problem om de skulle råka se dig näck.
Citera
2018-08-03, 12:23
  #12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag vill bo själv i ett litet skjul, som Unabombaren gjorde, och bara ha på mig kläder när vädret kräver det. Och så vill jag vara isolerad från civilisationer och andra människor, och kunna träffa på sälar och björnar och grejer.

Går det att leva så i dagens IT-samhälle? Kan man vara säker på att det inte dyker på någon integritetskränkande jävel med en drönare? Typ om jag flyttar till Svalbards baksida, eller något.

Isolerad och naken är inte så svårt. Björn och säl är däremot en svår combo.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback