Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-03, 11:44
  #1
Avstängd
https://www.expressen.se/kronikorer/...sfri-festival/

JENS LILJESTRAND
Hoppas på en underbar och fantastisk mansfri festival



Jens menar bokstavligt att ALLA män står bakom detta, han vägrar peka på problemet utan rubriken MÄN får ta hela ansvaret;

Jag har förståelse om de män som arbetar på Statement – några av dem kanske av krasst ekonomiska skäl i en tuff och slitig musikbransch – inte råmar av glädje inför utsikten att fösas in i detta testosteronghetto.

Men så gör jag något som de flesta i klagokören inte tycks ha gjort: jag försöker lära mig mer om skälen till att anordna en mansfri festival. Knyckare fick idén efter att många medier hade uppmärksammat den allt vanligare företeelsen att kvinnor blir trakasserade, tafsade på eller våldtagna i samband med diverse somriga musikfestivaler runtom i landet. Hur vanligt? Totalt anmäldes över 150 sexuella övergrepp under svenska musikfestivaler 2017. Jag hittar en granskning av Metro från september 2017 som radar upp platser och siffror: cirka 30 på Malmöfestivalen. 13 på Emmabodafestivalen. 11 på Peace & Love. 22 på Härnösands stadsfest.



Innan dess bad han Granqvist åka hem från VM bara för att frugan inte skulle klara det själv. https://www.expressen.se/kronikorer/...hover-dig-mer/ (Artikel som väckte ramaskri)



Mår du bra Jens eller ber du bara och bönar om uppmärksamhet med dessa krönikor?
__________________
Senast redigerad av Maxodus 2018-08-03 kl. 11:50.
Citera
2018-08-03, 11:52
  #2
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag vill att den mansfria festivalen blir av och att det går bra för den så mer festivaler blir av där man kan välja vilka grupper som får komma in.
Citera
2018-08-03, 12:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag vill att den mansfria festivalen blir av och att det går bra för den så mer festivaler blir av där man kan välja vilka grupper som får komma in.

Men bara vita män får uteslutas pga sin hudfärg och kön, annars är det rasism och könsdiskriminering vettu.

Sådan är "logiken" hos PK (både åt höger och vänster), och ingen ifrågasätter detta utom Sverigedemokraterna, för bara att ifrågasätta innebär att man är rasist och kvinnohatare, och då är man så ond att man inte förtjänar att lyssnas på utan bara ska dödas.
Citera
2018-08-03, 12:18
  #4
Medlem
Jens Liljestrand bär på ett enormt självhat.

Hur var hans uppväxt? Hur är hans familjeliv?
Citera
2018-08-03, 12:35
  #5
Medlem
Europes avatar
Liljestrand är en PK-politruk och ett sjuklövertroll. Det är bara att ignorera. Förmodligen är han våldtäktsman och kvinnomisshandlare, som dessa typer nu typiskt brukar vara.
Citera
2018-08-03, 12:38
  #6
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Men bara vita män får uteslutas pga sin hudfärg och kön, annars är det rasism och könsdiskriminering vettu.

Sådan är "logiken" hos PK (både åt höger och vänster), och ingen ifrågasätter detta utom Sverigedemokraterna, för bara att ifrågasätta innebär att man är rasist och kvinnohatare, och då är man så ond att man inte förtjänar att lyssnas på utan bara ska dödas.
Nenenene det här blir en slippery slope när kvinnorna fått igenom sin festival så blir det männen som får sin egen sen går det bara vidare med uppdelningar. Till slut har vi etnonationalist-festivaler.
Citera
2018-08-03, 12:40
  #7
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Vickar han för Lars Lindström, tro?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lars...öm_(journalist)
Citera
2018-08-03, 12:47
  #8
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag vill att den mansfria festivalen blir av och att det går bra för den så mer festivaler blir av där man kan välja vilka grupper som får komma in.

Jag med.

Bara: "araber får inte komma in på min festival"

Perfekt
Citera
2018-08-03, 13:01
  #9
Medlem
TheKhurgans avatar
Jens Liljestrand är ju ett skämt. Han är peaken bland massmedias hen-journalister och tillbringar varje dag med att hitta nya sätt att hata sig själv och män överlag.
Man tappar ju hakan när man läser hans jävla trams. Det är så pretentiöst så man spyr.

Jag lovar dig, att han ligger hemma och runkar till förnedringsporr varenda kväll med en purjolök i röven.

Den här mansfria festivalen förresten, den kommer ju aldrig bli succe.

Några hundra tjejer kommer stå och glo på varann och lyssna på musik.
Sedan när de blir fulla vill de knulla. Då tar de spårvagnen in till stan och sen är det plötsligt vanlig lördagskväll.

De kommer ju dö av tristess där på bananpiren, när det inte finns några killar som tittar på dem

Och med tanke vilken typ av kvinnor som kommer gå på den hade de inte ens behövt göra den mansfri, det är ingen man som vill gå dit ändå.
Citera
2018-08-03, 13:02
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Jens Liljestrand bär på ett enormt självhat.

Hur var hans uppväxt? Hur är hans familjeliv?


Någon här som mailat och frågat ev.?
Citera
2018-08-03, 13:06
  #11
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag vill att den mansfria festivalen blir av och att det går bra för den så mer festivaler blir av där man kan välja vilka grupper som får komma in.


Tycker jag också. Älskar du Hitler?

Ska vi sätta upp en festival för endast ljushyade? Eller de kanske blir fel? Jaja, tänk nästa gång så fixar du biffen.
Citera
2018-08-03, 13:07
  #12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Nenenene det här blir en slippery slope när kvinnorna fått igenom sin festival så blir det männen som får sin egen sen går det bara vidare med uppdelningar. Till slut har vi etnonationalist-festivaler.
Jepp. Det är den naturliga slutpunkten för den här utvecklingen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback