Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-03, 16:22
  #13
Medlem
Borde inte avtalet hävas om ip only ändrar sig med start datum? Dem har lovat flera gånger och ställt in det.
Citera
2018-08-03, 17:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marc-80
Ip Only påstår att deras anställts yttrande är inte juridisk bindade 🤣
Jävla komedi.
Försöker att kontakta deras chefer men ingen jävel svarar rent fiffel företag.
Tror att dem har sugit pengar från staten och gömt sig under jorden.

Idioten på kundtjänst påstår att dem ska börja igen efter nyår men på mejl står det att dem vet inte när projektet ska starta.

Hur idiot kan man vara 1-10, hur kan man starta projekt utan att planera nånting, en tom grejen som dem har bindit fast folk på, rent lurenderi. Borde gå ditt och örfila varje chef och vd att man inte lurar folk.

Spelar ingen roll. Det är vilseledande information. Oavsett inte okej att du inte får ett datum.

Gör en formell uppsägning och ange skälen som jag skrev. Gör det skriftligt. Och om de vägrar gör du en skriftlig anmälan till ARN. Jag tror du ska använda blanketten anmälan köp av tjänst.

https://www.arn.se/om-arn/anmalan/
Citera
2018-08-03, 17:59
  #15
Medlem
De verkar ha allmänna problem att leverera.

Det kan vara oskäliga villkor i avtalen att köparen ska vara bundet av avtalet men inte veta när den får leverans. Sådana villkor kan ARN eller domstol säga ska jämkas bort, vilket innebär att antingen ska köparen få ett leveransdatum eller så har köparen rätt att frånträda avtalet.

(FB) Är IP ONLY på väg mot konkurs?

(FB) Är IP ONLY på väg mot konkurs?

Skulle inte förvåna mig om de redan varit uppe hos ARN eftersom det är så omfattande.
Citera
2018-08-03, 21:39
  #16
Medlem
Pappersvargens avatar
Den stora frågan kvarstår ju dock - hur länge kan de hålla mig kvar? De kommer inte lyckas leverera enligt avtal, det vill säga inom 24 månader från beställning. Ska jag behöva vänta tills de 24 månaderna har gått?
Citera
2018-08-03, 23:42
  #17
Medlem
IP Only har ingen avsikt att bygga nåt, dem är ute efter att binda folk och att folk häver kontraktet med att betala 6000kr.

Dem har lovat att dem ska bygga klar inom 14 månader, sen blev det upptjuten pga snö osv.

Nu är den igen upptjuten de sommar
Ingen planering för bygga ut eller kontrakt för att dra fiber. Men minsamt har dem juridisk avtal att binda folk, man ser igenom vilken scammer ip only är, kalle anka företag, tänker skriva till deras vd och dra i öronen på denna idioten.
__________________
Senast redigerad av Marc-80 2018-08-03 kl. 23:50.
Citera
2018-08-04, 15:07
  #18
Medlem
Nu har man fått svar från VD, de gick fort iaf

Jag har skickat det vidare till IP-Onlys Kundombud som kommer att svara dig inom kort. Ansvariga personer från vår sida kommer att bli informerade och kopplas in i hantering av ärendet så att du får svar på ett korrekt och snabbt sätt.


Fortfarande dem ska få nån sak kunnig ska kontakta mig pinsamt, dem borde utbilda kundtjänsten att dem svara ärligt en att vilseleda kunder.
Citera
2018-10-01, 11:16
  #19
Medlem
beaver_ses avatar
fp
__________________
Senast redigerad av beaver_se 2018-10-01 kl. 11:41.
Citera
2018-10-01, 21:51
  #20
Medlem
Såg i dag i en tidning på nätet de som tecknat sig för fiber från IP-only på landet i Västmanland i Kungsörstrakten för över 24 månader sedan och bara fått det grävt från tomtgräns med rör till inbox sedan inget mer. De fick gräva igen själv för att kunna klippa gräset! Hittar tyvärr inte artikeln nu. :-/
Verkar inte seriöst.
Citera
2018-10-01, 22:24
  #21
Medlem
felstavadds avatar
Torsås kommun har lagt ner samarbetet med IP-Only och brev har skickats ut till de som anmält sig att avtalet inte gäller längre då företaget inte klarade av att leverera.
http://www.torsas.se/bredband.aspx

Kanske är på gång på fler ställen att de säger upp avtalen helt enkelt.
Citera
2019-01-15, 20:15
  #22
Medlem
Pappersvargens avatar
Fortfarande ingen anslutning från IP-Only. Hos kommunen har de inte sökt några grävtillstånd, ej heller hos markägarna runt omkring. Jag väntar på svar från Trafikverket om de har sökt några tillstånd där.

Nu har de sagt till oss att de ska börja gräva någon gång framåt sommaren och att anslutningarna sedan sker löpande under 12-14 månader. Det låter lite optimistiskt då de inte har några tillstånd. Jag har svårt att tro att kommunen inte äger några av de vägar längs den 10 mil långa sträckan de ska ansluta kåkar.

De vägrar fortfarande att släppa oss ur avtalen. De anser att i och med att de har fattat byggbeslut får man glatt pynta upp 7000 för att avsluta avtalet, oaktat om de hinner ansluta inom 24 månader eller inte.

Jag har tagit kontakt med konsumentvägledaren i kommunen. ARN står näst på tur. Jag ogillar när folk gnäller ut i media men det känns som att det inte är långt borta. Det finns ganska gott om artiklar där folk har fått gå ur avtalen när IP inte levererat i tid, exempelvis den här artikeln
__________________
Senast redigerad av Pappersvargen 2019-01-15 kl. 20:17.
Citera
2019-03-27, 18:36
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Fortfarande ingen anslutning från IP-Only. Hos kommunen har de inte sökt några grävtillstånd, ej heller hos markägarna runt omkring. Jag väntar på svar från Trafikverket om de har sökt några tillstånd där.

Nu har de sagt till oss att de ska börja gräva någon gång framåt sommaren och att anslutningarna sedan sker löpande under 12-14 månader. Det låter lite optimistiskt då de inte har några tillstånd. Jag har svårt att tro att kommunen inte äger några av de vägar längs den 10 mil långa sträckan de ska ansluta kåkar.

De vägrar fortfarande att släppa oss ur avtalen. De anser att i och med att de har fattat byggbeslut får man glatt pynta upp 7000 för att avsluta avtalet, oaktat om de hinner ansluta inom 24 månader eller inte.

Jag har tagit kontakt med konsumentvägledaren i kommunen. ARN står näst på tur. Jag ogillar när folk gnäller ut i media men det känns som att det inte är långt borta. Det finns ganska gott om artiklar där folk har fått gå ur avtalen när IP inte levererat i tid, exempelvis den här artikeln

Jag tecknade avtal med det kriminella företaget IP only...
I avtalet står klart och tydligt att det gäller 24 månader från det att jag ingick avtalet. Det har inte hänt någonting, det enda de mailat 3 ggr, är att det "är på gång"...
Jag sade upp avtalet bär det gått drygt 2 1/2 år. Fick mail att jag då skulle betala 6.900 kr...??
Ifrågasatte detta och de skyllde på att de tagit "byggbeslut" för mitt område...
Skrev tillbaka och sa bl.annat att det är väl sånt man gör innan man tecknar avtal och att i stort sett allt administrativt inkl. tillstånd mm borde vara klart innan, för att försäkra sej om att man håller ingånget avtal..
Fick tillbaka att jag iaf skulle betala 6.900 kr om jag ville avsluta avtalet..
Frågade då på vilka grunder de kunde debitera mej, trots att avtalstiden gått ut? Fick till svar att det fanns en klausul i mitt avtal, punkt 2a gällande "fördröjning".. läste den punkten, MEN den handlar om att "fastighetsägaren orsakar dröjsmål på ett eller annat sätt mm". Nu har jag lessnat, och har pratat med en advokat som jag känner genom en vän. Han har läst igenom avtalet och min mailkonversation. Hans svar var att de inte kan kräva mej på beloppet. Och att om jag får en faktura, ska jag genast bestrida den. Konsumentverkets regler gäller vilka de själva i avtalet hänvisar till. Så till er som har likadant avtal kan jag säga; Har det gått 24 månader och du inte fått fungerande fiber, är det bara att säga upp avtalet uran någon betalning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback