Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 07:22
  #1
Medlem
De senaste dagarna har följande två saker inträffat för mig.

  • Bredbandet (fast) är allmänt segt, tar god tid på sig att etablera kontakt med länkar och misslyckas ibland helt.
  • Jag har en e-postlista med över 100 mottagare. Utskicken går bra till alla utom just de som har Telia som e-postleverantör.

De två felmeddelanden som ges är:

The recipient server did not accept our requests to connect.

Too Many Messages


Någon annan som har liknande problem eller känner till vad som kan ligga bakom?
Citera
2018-08-03, 08:42
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
De senaste dagarna har följande två saker inträffat för mig.

  • Bredbandet (fast) är allmänt segt, tar god tid på sig att etablera kontakt med länkar och misslyckas ibland helt.
  • Jag har en e-postlista med över 100 mottagare. Utskicken går bra till alla utom just de som har Telia som e-postleverantör.

De två felmeddelanden som ges är:

The recipient server did not accept our requests to connect.

Too Many Messages


Någon annan som har liknande problem eller känner till vad som kan ligga bakom?
Telias spamfilter hindrar att det kommer massmail från samma avsändare inom en viss tid.
Citera
2018-08-03, 11:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Telias spamfilter hindrar att det kommer massmail från samma avsändare inom en viss tid.

Hur länge har det spamfiltret varit aktivt?
Citera
2018-08-03, 11:37
  #4
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Hur länge har det spamfiltret varit aktivt?
Så vitt jag vet alltid, du kanske har lagt till fler mottagare med Telia adresser och kommit över gränsen.

email-listor tillhör väl det förgångna bättre att publicera informationen på en hemsida och låta de som är intresserade ta del av den på så sätt...
Citera
2018-08-03, 12:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Så vitt jag vet alltid, du kanske har lagt till fler mottagare med Telia adresser och kommit över gränsen.

email-listor tillhör väl det förgångna bättre att publicera informationen på en hemsida och låta de som är intresserade ta del av den på så sätt...

Nej, det är 17 stycken med Telia-adresser och de har varit med sen starten för ett par år sedan. Utskick sker två gånger i veckan så det har fungerat väldigt länge utan problem fram till nu.

Mottagarna hör också lite grann till det förgångna så det gäller att hålla det enkelt. E-post är väl ungefär gränsen för vad de klarar av.

Hade ett liknande problem med bredband.net. Problemet där var att spamfiltret slog till innan det nådde mottagaren (verkar vara likadant i Telia-fallet) så det kunde inte avhjälpas av att mottagaren vitlistade mig. Där fanns inget annat att göra än att be mottagarna att ge mig en alternativ e-postadress vilket inte alla klarade av.

Frågan är om Telia har någon lösning för detta om man tar kontakt med dem. Jag har Telia som Internetleverantör men inte som e-postleverantör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback