Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 23:50
  #1
Avstängd
creepingdeaths avatar
Flashback har ju vart inne på det här med anonymitet osv och väl erbjudit anonym tjänst osv

Men folk som envisas med att använda samma konto kan ju råka outa sig ändå, dom kanske råkar skriva i en tråd om en trafikolycka och skriva nåt "nej för fan, jag bor 10 meter därifrån, jag VET att det är stoppförbud!"

Men. Om man tillsammans med den anonymitetstjänst som flashback erbjuder också kan använda tillägget roterande användarnamnstombola, då kan man få ett nytt namn varje gång man loggar in!

Vad tycker ni om förslaget?
Citera
2018-08-02, 23:54
  #2
Avstängd
creepingdeaths avatar
Kanske kan man använda existerande konton, jag skulle t ex inte ha något emot att några av och till använde mitt kontonamn, då kunde jag skylla ifrån mig när jag skrivit korkade saker!
Citera
2018-08-02, 23:57
  #3
Medlem
Captinheros avatar
Låter extremt jobbigt att få ett nytt namn hela tiden. Samt man inte har ” koll” vem man diskuterat med ( visst det är ju din poäng). Sen skulle det leda till mer offropic och trollning överlag. Så enkel regel skriv saker du kan stå för i verkliga livet.
Citera
2018-08-03, 00:05
  #4
Medlem
franges avatar
Nej. Det är varje användares eget ansvar att genom vad man skriver själv se till att hålla sig själv anonym. Outar man sig själv som du nämner - så är det ens eget fel.

Du kan inte sitta och kräva att Flashback skall torka dig i röven varje gång du bajsat på dig själv - vilket är vad du gör nu.
Citera
2018-08-03, 00:06
  #5
Avstängd
creepingdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej. Det är varje användares eget ansvar att genom vad man skriver själv se till att hålla sig själv anonym. Outar man sig själv som du nämner - så är det ens eget fel.

Du kan inte sitta och kräva att Flashback skall torka dig i röven varje gång du bajsat på dig själv - vilket är vad du gör nu.

men jag vill att folk ska kunna bli befriade från ansvar genom att betala för det. vad är det för fel med det? pengarna kommer ju flashback till nytta vilket är bra för oss alla.
Citera
2018-08-03, 00:15
  #6
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Kanske kan man använda existerande konton, jag skulle t ex inte ha något emot att några av och till använde mitt kontonamn, då kunde jag skylla ifrån mig när jag skrivit korkade saker!

Hej!

Jo det var en jättebra idé (ironisk).

Möjlighet är ju att du får ett bannat konto och då kan du ju aldrig mer vara med i tombolan och aldrig mer skriva här heller.........
Citera
2018-08-03, 00:16
  #7
Avstängd
creepingdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Hej!

Jo det var en jättebra idé (ironisk).

Möjlighet är ju att du får ett bannat konto och då kan du ju aldrig mer vara med i tombolan och aldrig mer skriva här heller.........

nog kan man undvika att lägga bannade konton i tombolan.
Citera
2018-08-03, 01:32
  #8
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Spelar ingen roll hur många konton du har, dom flesta är inte anonym på FB iallafall, konstigt att så många fortfarande tror det.

Om det är någon som läcker information eller hur det går till vet jag inte, men jag har sett inlägg där en skribent med väldigt lite inläggsstatistik, avslöjar att han vet vem som skriver hotfullt. Det enda jag vet är att det är en kille bakom tangentbordet och som snusar!

Har själv fått sådant påhopp, när jag anmälde det så blev påhoppet raderat men killens konto förblev kvar. Själv har jag lyckats bli avstängd en djävla massa gånger för att jag inte har koll på alla regler och skriver ut hela sanningen i mina texter.

Hur tror du att dom kan göra ett tv-program som trolljägarna
Citera
2018-08-03, 09:17
  #9
Moderator
Arne.Ankas avatar
Som Frange skriver så är det personligt ansvar som gäller, man är så anonym som man väljer att göra sig, tror inte på förslaget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback