Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-02, 23:27
  #1
Medlem
Jag har tagit tjack ett par gånger, kan nog räkna det på 2 händer men jag har tänkt på en sak. När jag tar tjack så blir jag bara lugn och trött?

Exempel: Är ute med polare på klubb, de stöter på en kille som ska ha stryk (kvinnomisshandlare). Mina kompisar ville direkt gå och slå på honom, medan jag var lugn och försökte få dem att inte göra det, att vi går hem istället tyckte jag. Grejen är att jag annars är hetsig som fan när jag druckit, vill slåss osv, men på tjo så ville jag inte det?

Är det möjligt att jag har ADHD eller liknande? Är mer energisk utan tjo än med.
Citera
2018-08-02, 23:35
  #2
Medlem
SYSTEMexes avatar
Ja du har troligtvis adhd. Dock behöver det inte vara så. På tjack känner man sig ofta fokuserad och "i kontroll" men i större doser blir man okontrollerat speedad. det är inget du blir aggressiv av, snarare överdrivet glad och trevlig
Citera
2018-08-03, 00:07
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
Du borde inte blanda ihop pigghet med hetsighet.

Du blir väl hetsig av alkohol för att du blir dum i huvudet av det.

Amfetaminet gjorde väl helt enkelt så att du mådde bra och inte var sugen på att förstöra det annars go kväll?
Citera
2018-08-03, 00:14
  #4
Medlem
Ja, det är möjligt att du har adhd. Att du känner dig lugn utav amfetaminet är dock inte ett tillräckligt bevis i sig. Krävs en djupgående utredning för att säkerställa en diagnos.
Av din beskrivning att döma så skulle jag säga att mycket pekar på det dock.

Men egentligen.. Man behöver inte vara raketforskare för att se om en unge lider utav ADHD. Hur var du som barn? Var du den där energiknippen som gick på högvarv i 310?
Citera
2018-08-03, 00:15
  #5
Medlem
Ryggradsluss avatar
Du har ingen aning om vad du får i dig med ditt "tjack"
Citera
2018-08-03, 01:22
  #6
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Du har ingen aning om vad du får i dig med ditt "tjack"

Varför tror alla att bra tjack är det man blir ett jävla stissmongo av? Bra tjack e det som du ba flyter fram på, fokus som en jävla örn o ba mår.
Citera
2018-08-03, 19:00
  #7
Medlem
starsucks avatar
Tycker man blir lugn OCH hetsig av bra tjack . Man känner att man har total kontroll typ som ena tankar går på en perfekt räls, man känner sig lugn och att man har kontroll men utåt sett slänger man sig mellan samtalsämnen och idéer och studsar omkring överentsiastisk
Citera
2018-08-03, 22:17
  #8
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michaeljesus
Jag har tagit tjack ett par gånger, kan nog räkna det på 2 händer men jag har tänkt på en sak. När jag tar tjack så blir jag bara lugn och trött?

Exempel: Är ute med polare på klubb, de stöter på en kille som ska ha stryk (kvinnomisshandlare). Mina kompisar ville direkt gå och slå på honom, medan jag var lugn och försökte få dem att inte göra det, att vi går hem istället tyckte jag. Grejen är att jag annars är hetsig som fan när jag druckit, vill slåss osv, men på tjo så ville jag inte det?

Är det möjligt att jag har ADHD eller liknande? Är mer energisk utan tjo än med.
Blanda med sprit, då blir du maniskt pigg
Citera
2018-08-04, 01:52
  #9
Medlem
Seirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starsuck
Tycker man blir lugn OCH hetsig av bra tjack . Man känner att man har total kontroll typ som ena tankar går på en perfekt räls, man känner sig lugn och att man har kontroll men utåt sett slänger man sig mellan samtalsämnen och idéer och studsar omkring överentsiastisk

Hmm det är från person till person, så som jag märkt det. Vissa kan ta tjack och inte ändras någonting. Folk som är vana håller sig oftast "vid ytan" och lever inte ut sin "Hetsighet" utan bevarar den för att inte bli upptäckt.

Andra folk slutar bry sig om vad som händer eller vem som bryr sig och bara kör på, dessa folk brukar också trötta ut "nyktert" folk och inte bli så populära tyvärr. Lägg till några bärs där och folk börjar rynka ögonbrynen.

Vissa älskar stisstjack och att vara ryckig och byta ämne 2 gånger i sekunden, de verkar gilla det. Kanske för att de verkligen känner av att nånting händer efter de snortat tjacket. Men enligt mig blir man "mognare" eller vad man ska kalla det desto mer man använder amfetamin och strävar hellre efter det som gör jobbet bra, men som inte gör att du ser ut som ett jävla ufo och beter dig som om du vore jagad av FBI. Bra tjack GÖR dock att du ser ut att stirra 100mil men när det gäller att verka nykter är det väldigt lätt att bara slappna av ögonen och helst inte stirra personen du inte vill ska upptäcka dig i ögonen för mycket, och oavsett hur mycket du vill säga, HÅLL KÄFTEN till personer som kommer eller har ett behov av att berätta för folk. Det kan vara svårt, men bit dig i tungan och HÅLL KÄFT, säg inte mer än vad som är nödvändigt i situationen.
Citera
2018-08-04, 23:39
  #10
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michaeljesus
Jag har tagit tjack ett par gånger, kan nog räkna det på 2 händer men jag har tänkt på en sak. När jag tar tjack så blir jag bara lugn och trött?

Exempel: Är ute med polare på klubb, de stöter på en kille som ska ha stryk (kvinnomisshandlare). Mina kompisar ville direkt gå och slå på honom, medan jag var lugn och försökte få dem att inte göra det, att vi går hem istället tyckte jag. Grejen är att jag annars är hetsig som fan när jag druckit, vill slåss osv, men på tjo så ville jag inte det?

Är det möjligt att jag har ADHD eller liknande? Är mer energisk utan tjo än med.
Förstår in var tröttheten kommer in.

Sen får du förklara vem som var påtänd av vad. Du var tjackad. Vad var dina vänner?
Citera
2018-08-05, 03:15
  #11
Medlem
Kanske adhd?
Citera
2018-08-07, 11:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seir
Varför tror alla att bra tjack är det man blir ett jävla stissmongo av? Bra tjack e det som du ba flyter fram på, fokus som en jävla örn o ba mår.

För att dom aldrig provat riktigt amfetamin som inte är bankat med rc /meta
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback