Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-03, 12:28
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Å här har vi väl ett praktexemplar på vilka kommentarer en Google- & Youtubeutbildad person häver ur sig.
Fan vet om vi inte här hittar en som faktiskt är mer korkad än Mona Sahlin.
Grattis ! Trodde inte det var möjligt.

Vadå? Dagens utbildning handlar egentligen bara om att skapa simpla arbetare med HBQT.

Vill du bli bäst så får man studera själv.
Citera
2018-08-03, 12:50
  #14
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Jag önskar att jag fått gå skola hemma. Svensk skola är ren skit. Jag låg efter i matten, men tog hem boken en gång och räknade ut den simpla skiten. Resultatet? Offentlig utskällning av en äcklig korthårig kommunistkärring. Efter det umgicks jag mest med barn till kriminella. Fick utstå mobbning. Fick gå om gymnasiet då jag höll på att bara få IG. Då fick jag plötsligt MVG i princip alla ämnen och det var inte knappt, handlade mest om att spika proven än att klara dom. Jävla skitskola, lärde mig ingenting förrän de tre sista åren då jag gick om gymnasiet.
Citera
2018-08-03, 13:16
  #15
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Vadå? Dagens utbildning handlar egentligen bara om att skapa simpla arbetare med HBQT.

Vill du bli bäst så får man studera själv.

Ja du verkar ju tillhöra begåvningseliten som självlärd. Eller ?
Citera
2018-08-03, 13:40
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ja du verkar ju tillhöra begåvningseliten som självlärd. Eller ?

Nej. Jag tillhör dem som gick ut skolan med bra betyg för jag lurade lärarna. Jag visste redan om att arbetsmarknaden är väldigt skillt från skolan. Det man lär sig i skolan, används knappt i verkliga livet. Men för att få jobb, så måste du bevisa inför läraren att du är duktig. Där efter kan du förkasta all "kunskap" du har lärt dig.
Citera
2018-08-03, 17:49
  #17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Gissningsvis "behövs" inte skolplikt i USA då utbildningshetsen generellt är mycket hög där ändå. Detta då det är svårt att överleva som outbildad, då det är tufft att få jobb och mycket svårt att gå runt om du har en månadslön som servitör, expedit, etc. I t.ex. NY är det inte ovanligt att ha två jobb då skitjobb betalar sig så dåligt i USA.

I Sverige ser det inte ut så då man länge haft det för bra och därför kunnat vara en lågpresterare med gott samvete, givetvis med en plan B att bli försörjd av staten om man nu inte når drömmen om att bli en "influencer" på Youtube eller "professionell bloggare".
Men varförför utbildar man sig inte när det finns så många fördelar?
Har alla råd?
De jag kände i usa hade bara råd att skicka ett av tre barn till college.
Citera
2018-08-04, 11:48
  #18
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Nej. Jag tillhör dem som gick ut skolan med bra betyg för jag lurade lärarna. Jag visste redan om att arbetsmarknaden är väldigt skillt från skolan. Det man lär sig i skolan, används knappt i verkliga livet. Men för att få jobb, så måste du bevisa inför läraren att du är duktig. Där efter kan du förkasta all "kunskap" du har lärt dig.

Du har hur som helst en poäng i att vissa saker man lärde sig i skolan var inte värt ett skit när du kom till arbetslivet.
Och, hur många arbetsgivare bryr sig om betyg när det kommer till kritan?
Citera
2018-08-04, 12:53
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Du har hur som helst en poäng i att vissa saker man lärde sig i skolan var inte värt ett skit när du kom till arbetslivet.
Och, hur många arbetsgivare bryr sig om betyg när det kommer till kritan?

Alla. Dem är bara personligt intresserade vilka kurser som finns.
Citera
2018-08-07, 10:21
  #20
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Alla. Dem är bara personligt intresserade vilka kurser som finns.

Tror fan inte jag skickat in betyg mer än första gångerna jag sökte jobb.
Alla, utom kanske de inom det offentliga, skiter i det. Erfarenhet har trumfat ut betyg hela tiden.
Citera
2018-08-07, 13:06
  #21
Medlem
Rafos avatar
I grund och botten en väldigt enkel fråga: Frihet.

USA grundar sig på frihet och misstänksamhet mot staten. För att kunna ha skolplikt skulle de behöva bygga ut apparaten för att hålla reda på invånarna. Titta bara på hur stort det är med pappers recept. Finns det ens digitalt där? Deras samhälle har vissa enorma strukturella skillnader från vårt. På både gott och ont.

Ta bara i detta nu och gå in och läs de första styckena i skolans läroplan och de senaste redigeringarba för 2018. En jäkla massa värderingar och bös. Särskilt i förhållande till vad som säga om kunskap.

Mycket som är baserat på genus teorier som i mångt och mycket ej är vetenskapligt vedertaget.

Visst det låter fint det som står där men det är ärligt talat indoktrinering som stomme beskrivet med rosiga ord och det är detta amerikanerna är eller iaf var rädda för och rättfärdigat så.

Det är årskull på årskull som matas med värderingar istället för kritiskt tänkande och kunskap.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback