Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 21:49
  #1
Medlem
TeddyoFreddy1s avatar
Kan nada om datorer. Vill köpa en laptop till min 10 åriga son. Ska funka till skolarbete, spel och gärna inte kosta en förmögenhet men behöver inte vara en av de billigaste heller. Väldigt tacksam för tips. Vi har en iMac som huvuddator hemma men vet inte om man borde satsa på en MacBook till honom?
Citera
2018-08-02, 22:03
  #2
Medlem
TheJackets avatar
En mer specifik prisklass vore på sin plats. Jag har en Lenovo som kostade 6500 och den har klarat allt jag behövt använda den till hitills.
Citera
2018-08-03, 06:44
  #3
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Mac: köpråd - bärbart
/Moderator
Citera
2018-08-03, 09:13
  #4
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyoFreddy1
Kan nada om datorer. Vill köpa en laptop till min 10 åriga son. Ska funka till skolarbete, spel och gärna inte kosta en förmögenhet men behöver inte vara en av de billigaste heller. Väldigt tacksam för tips. Vi har en iMac som huvuddator hemma men vet inte om man borde satsa på en MacBook till honom?

Om den skall användas till skolarbete kan det vara en fördel att redan nu kolla med skolan om där är undervisngsprogrammer som ev. inte kan köra på Mac...
Citera
2018-08-03, 09:59
  #5
Medlem
Jagtardindotters avatar
Vad för spel?
Citera
2018-08-03, 11:12
  #6
Avstängd
wazzobazzos avatar
Är han/du väldigt inställd på just en Mac?
Citera
2018-08-03, 12:53
  #7
Medlem
En dator för skolarbete för en 10åring kommer kunna köra precis alla program som skolan kräver.
Finns ingen grundskola som kör speciellt avancerade program i den bemärkelsen.
Rent krasst skulle det fungera med en enkel ordbehandlare.
I princip vilken dator som helst skulle fungera för din son, frågan är snarare ifall du vill betala så mycket som en mac kostar för lite skrivande.
Citera
2018-08-04, 22:21
  #8
Medlem
Laptops? Använder folk fortfarande sådana? Själv rekommenderar jag en kapabel surfplatta, hundra gånger smidigare, speciellt för en tioåring. Spela spel gör man på gaming PC's och konsoller.
Citera
2018-08-31, 22:57
  #9
Medlem
Alienware
Citera
2018-09-02, 19:58
  #10
Medlem
Med dina krav så borde du luta dig mer åt en PC då ingen av apples datorer pallar av dagens spel på en normal nivå av spel grafik. Ska man ha en all o round laptop så kör på Asus eller acer. har du råd kläm en Razor laptop den nya stealth versionen. Nr 1 just nu
Citera
2018-09-02, 20:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aNoN_
Laptops? Använder folk fortfarande sådana? Själv rekommenderar jag en kapabel surfplatta, hundra gånger smidigare, speciellt för en tioåring. Spela spel gör man på gaming PC's och konsoller.

Blev inte surf plattor en flopp då typ alla man känner köper sig en laptop nu förtiden. Surf platta är helt ute
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback