2019-01-08, 23:29
Medlem
Måste bara hylla den här SHL-säsongen litegrann!
Känslan av serielunk och grå vardag är obefintlig enligt mig, med tanke på att serien är så pass jämn och varje poäng i varje omgång gör stor skillnad! Det leder till hetare matcher, mer publik och större drag kring hockeyn generellt. Mycket bra! Dessutom tycker jag serien återigen blivit ganska profilstark!

Litet minus är den ojämna domarnivån och disciplinnämndens nyckfulla besttraffningar. Men med tanke på det obefintliga ledarskapet och organisationen som verkar präglat domarkåren (tänker på det som uppdagades inför säsongen) kan jag förstå detta. Men det behöver verkligen jobbas på! Speciellt vad som är tillåtet runt målgården och inte.
Citera
2019-01-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
https://twitter.com/LHCFans/status/1082369823101857793

HV anklagade Södergran för att filma, från sitt officiella twitterkonto....

Jäklar det hade jag missat! Vilket pinsamt bottennapp för den föreningen!
Citera
2019-01-09, 00:17
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Känslan av serielunk och grå vardag är obefintlig enligt mig, med tanke på att serien är så pass jämn och varje poäng i varje omgång gör stor skillnad! Det leder till hetare matcher, mer publik och större drag kring hockeyn generellt. Mycket bra! Dessutom tycker jag serien återigen blivit ganska profilstark!

Håller med! Minst lika roligt att kriga imitten av tabellen och kriga om varje poäng som att vara helt överlägsen. Bin där done det: https://www.youtube.com/watch?v=Uh5EZ5BCCK8

Riktigt roligt att det nästan är 10 lag som nästan kan vinna iår! Och det blir bättre stämning i trådarna också, med vissa få undantag.
Citera
2019-01-09, 21:59
Medlem
Någon som kan luska fram mer information vad som pågår mellan supportrar och Brynäs?

"Inför den senaste hemmamatchen mot Rögle den 5/1 så upptäckte medlemmar ur Kamratkompaniet och Brynäs Tifo att låset till supportrarnas utrymme på Gavlerinken hade bytts ut. Detta har gjorts utan att informera någon utav supportergrupperna och ingen som helst förklaring till tilltaget har getts."

https://www.kamratkompaniet.se/2019/...mratkompaniet/

Det här verkar ha börjat då någon i bortasektionen (antagligen KK?) höll på med pyroteknik, i bortamatchen mot Timrå IK onsdagen 26 december.

"Matchen mellan Timrå och Brynäs fick skjutas upp i drygt åtta minuter sedan bortafansen använt pyroteknik på läktaren."

https://www.gd.se/artikel/shl/publik...assast-pa-isen

Kamratkompaniet bojkottade hemma senast mot Rögle BK lördagen 5 januari.
Det verkar som om det också kommer att fortsätta..

"Då Brynäs ej har som ambition att jobba för en lösning förens den 17/1 då Kamratkompaniet har blivit inbjudna till möte så innebär det att vi, förutom matchen mot Rögle, ej kommer att finnas med på läktaren under följande matcher:
Frölunda hemma 10/1
Växjö borta 12/1
Djurgården hemma 18/1 (beroende på vilket utfall mötet med Brynäs får)"
Citera
2019-01-09, 22:18
Medlem
MitchRapps avatar
Påminner lite om Trojas supporterbråk. Skulle tippa på att någon eller några i den här fallangen har tagit pajaseriet ett steg förlångt istället för att heja, hylla och stötta sitt lag på ett trevligt sätt. Helt enkelt missköt sig och Brynäs kände att de vara tvungna att agera!

Ingen rök utan eld liksom.
Citera
2019-01-10, 09:27
Medlem
Någon som har koll på arena kraven i SHL?
Orkar ej leta.

Tänkte mest på Oskarshamn som kan utmana Mora/Timrå/Örebro
Citera
2019-01-10, 10:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunlupe
Någon som har koll på arena kraven i SHL?
Orkar ej leta.

Tänkte mest på Oskarshamn som kan utmana Mora/Timrå/Örebro

5000 platser varav 3500 sittplatser.
Citera
2019-01-10, 21:41
Medlem
MitchRapps avatar
Jaha, ännu en diving på filmstjärnorna från karlstad. Drar inte FBK på sig böter för filmning så är det tvåor.
Citera
2019-01-10, 21:57
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Ja det var den säsongen. Alla lag som inte fick vinna vann, samtidigt som vi förlorar en 6 poängsmatch mot Djurgården.

Fattar inte vad Tommy Samuelsson håller på med heller. Aaltonen fick spela ett byte, samtidigt som klappkassa spelare som Linus Lindström och Adam Pettersson får spela byte efter byte. Fattar inte heller vad som hände med 5 forwards PP:et som var bra. Nää, ta in Wingerli (som under inga omständigheter är en 1:a PP spelare) och Pudas (som varit totalt jävla värdelös efter skadan i höstas) istället för att köra på med Holloway och Aaltonen där. Sen är det ju nåt uppenbart fel på Jocke Lindström som knappt kan ta emot ett pass och nästan aldrig skjuter, men när han skjuter som går den 9/10 gånger på täckande spelare. Förstår inte vad meningen är med att spela med en halvskadad spelare.
Citera
2019-01-10, 21:57
Medlem
Jack Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown

Litet minus är den ojämna domarnivån och disciplinnämndens nyckfulla besttraffningar. Men med tanke på det obefintliga ledarskapet och organisationen som verkar präglat domarkåren (tänker på det som uppdagades inför säsongen) kan jag förstå detta. Men det behöver verkligen jobbas på! Speciellt vad som är tillåtet runt målgården och inte.
Håller med, brutalt jämnt just nu. Skiljer sju poäng mellan Luleå på förstaplats och Rögle på tiondeplats. Galet.
Citera
2019-01-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Jaha, ännu en diving på filmstjärnorna från karlstad. Drar inte FBK på sig böter för filmning så är det tvåor.
Där ser man hur olika man ser på saken. Eller kan det vara mutor?
Skillanden på dig och mig din vidra b*gjävel är att jag ALDRIG försvarat en jävla fitta som filmar. Oavsett om grisen spelar i Färjestad eller i Fjollsjö. Men du din jävel försvarar Bokk och Kvinnomin. Så du är samma jävla skit som filmstjärnorna från Karlstad. Men din lilla hjärna med lågt IQ har inte förstånd att förstå det din äckliga h*runge!

Carl Jacobsson ska ha sparken från Färjestad omgående. Ett sådant beteende hör inte hemma i en sådan fin klubb som Färjestad. Sådant smuts hör hemma i Fjollsjö och ingen annanstans.

Fy fan att man ska skämmas att få stryk i match efter match med en jävla sopa i båset, en äcklig jävla snorunge som fått plats på isen pga sin far och en ledning som bara satsar på att dra in deg och bli en jävla NHL kopia.

Denna jävla pajasliga kan dra åt helvete. Låt plasten som Malmö, Örebro, LHC och Fjollsjö ta över.
Ipone generationen kommer säkert att fylla våra arenor i framtiden.
Se bara på Fjollsjö som än engång drog fullt hus ikväll.

Carl Jacobsson! Dra åt helvete med din jävel!!!
Citera
2019-01-10, 22:46
Medlem
IceEyess avatar
Vem är denne Kvinnomin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in