Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-03, 20:48
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Kommer lite med åren, alltid avskytt grapefrukt tills jag fann någon Godmorgon juice med kort datum för 5kr. Svingo var den, även grym att blanda med sprit.
Då får jag prova den. Kommer aldrig äta en fysisk grapefrukt igen iallafall.
Citera
2018-08-30, 11:27
  #26
Medlem
Jag har aldrig gillat att äta grapefrukt.
Däremot är grapefrukt, i form av dryck ,väldigt gott.
Citera
2018-08-30, 16:53
  #27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Grapefrukt är ju gott. Synd bara att den skall vara så förbannat jobbig att äta, då det stänker saft i alla riktningar.

Jag brukar använda grapefruktkniv för att skära ut köttet. Först dela den i tu med vanlig kniv. Sedan tar jag en halva och skär ett varv runt hela med grapefruktkniven och därefter lirkar jag försiktigt ut "de halva" klyftorna. Brukar hälla av saften allt eftersom och sedan pressar jag det sista. Därefter gör jag samma sak med andra halvan.

Äter detta först av allt. Därefter kaffe och rostbröd eller bara gröt. När jag kommer mig för, så blir det en kanonfrukost. Riktig vitaminkick!


Grapefruktkniv
https://www.lyckasmedmat.se/specialk...fruktkniv.html
Citera
2018-08-30, 20:50
  #28
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag brukar använda grapefruktkniv för att skära ut köttet. Först dela den i tu med vanlig kniv. Sedan tar jag en halva och skär ett varv runt hela med grapefruktkniven och därefter lirkar jag försiktigt ut "de halva" klyftorna. Brukar hälla av saften allt eftersom och sedan pressar jag det sista. Därefter gör jag samma sak med andra halvan.

Äter detta först av allt. Därefter kaffe och rostbröd eller bara gröt. När jag kommer mig för, så blir det en kanonfrukost. Riktig vitaminkick!


Grapefruktkniv
https://www.lyckasmedmat.se/specialk...fruktkniv.html

Det är jäkligt gott med grapefrukt, men jag känner igen din passus "när jag kommer mig för". Jag orkar aldrig hålla på med det längre så nu var det länge sen det blev av. Men det är kanon.

Apropå grapeläsk som nämndes i trådstarten så är Grappo en av mina favoriter. Funkar både ren som törstsläckare och utmärkt som virke till grogg. Supergott.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback