Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 16:16
  #1
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Min älskade mor, som börjar bli till åldern har idag en nokia från urminnes tider. Nu vill hon ha en ny mobil som hon förutom sms och samtal även vill kunna lyssna på poddar (!), kolla sin mail, kolla nyhetsflödet och såna lite enklare saker. Problemet är att hon har reumatism, och som resultat av det har hon svårt att använda sig av touchskärm med små tangentbord. Finns det någon mobil som har fysiska knappar men ändå fixar ovanstående? Eller finns det toucscreenmobiler anpassade för äldre med större digitala tangentbord till exempel? Vill gärna kunna hjälpa henne med köpråd. Tacksam för svar.
Citera
2018-08-02, 17:16
  #2
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Min älskade mor, som börjar bli till åldern har idag en nokia från urminnes tider. Nu vill hon ha en ny mobil som hon förutom sms och samtal även vill kunna lyssna på poddar (!), kolla sin mail, kolla nyhetsflödet och såna lite enklare saker. Problemet är att hon har reumatism, och som resultat av det har hon svårt att använda sig av touchskärm med små tangentbord. Finns det någon mobil som har fysiska knappar men ändå fixar ovanstående? Eller finns det toucscreenmobiler anpassade för äldre med större digitala tangentbord till exempel? Vill gärna kunna hjälpa henne med köpråd. Tacksam för svar.

Hej!

Doro har många modeller tex

https://www.elgiganten.se/product/mo...FVU_GQodoO0KEw

Ta med henne till en butik där hon kan känna på de olika modellerna.

Lycka till!
Citera
2018-08-02, 17:41
  #3
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Hej!

Doro har många modeller tex

https://www.elgiganten.se/product/mo...FVU_GQodoO0KEw

Ta med henne till en butik där hon kan känna på de olika modellerna.

Lycka till!

Denna verkar ju fantastisk! Gillar att jag kan fixa eventuella fel via teamviewer. Ska ta med henne och visa denna i veckan, stort tack @Ladycinderbottom
Citera
2018-08-03, 00:23
  #4
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Min älskade mor, som börjar bli till åldern har idag en nokia från urminnes tider. Nu vill hon ha en ny mobil som hon förutom sms och samtal även vill kunna lyssna på poddar (!), kolla sin mail, kolla nyhetsflödet och såna lite enklare saker. Problemet är att hon har reumatism, och som resultat av det har hon svårt att använda sig av touchskärm med små tangentbord. Finns det någon mobil som har fysiska knappar men ändå fixar ovanstående? Eller finns det toucscreenmobiler anpassade för äldre med större digitala tangentbord till exempel? Vill gärna kunna hjälpa henne med köpråd. Tacksam för svar.

Denna kanske skulle vara något: https://cdon.se/hemelektronik/alcate...el+20.08+Svart

Såg att den även fanns på teknikmagasinet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback