Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 11:47
  #1
Medlem
Hej! Min MacBook Pro funkar inte! Det stängs av så fort jag inte rör med musen eller tangenterna. Då stängs den av direkt! Någon som vet vad felet är och hur man fixar det?

Mvh
Citera
2018-08-02, 11:51
  #2
Medlem
Fotbollspucks avatar
Har du den ansluten till ett vägguttag 230v eller kör du på batteriet?
Citera
2018-08-02, 11:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Har du den ansluten till ett vägguttag 230v eller kör du på batteriet?

Har testat båda delar! Inget funkar..
Citera
2018-08-02, 12:28
  #4
Medlem
RingInteSnutens avatar
Vad säger loggarna?

Kan väl vara bra att börja med shutdown loggar.

/var/logs
more (eller cat) launchd-shutdown.log

Nu vet jag inte hur dom sparas, men antar att du kan pipa grep med tidpunkt på när datorn stängde ner sist....
Citera
2018-08-02, 12:34
  #5
Medlem
Du har inte råkat ställa om inställningarna för Strömsparare:

Äppelmenyn - Systeminställningar - Strömsparare. På en MacBook vill man kanske ha 15 - 30 minuter innan den går i viloläge, men går tydligen att ställa om till mindre än en minut.

Har du provat att göra en Säker start? Håll nere Shift-tangenten när du startar om datorn. När datorn har arbetat färdigt kan du släppa shift-tangenten. Får du samma resultat nu?

Oavsett vilket så ska du sedan starta om datorn igen i normal-läge.
Citera
2018-08-02, 22:48
  #6
Medlem
Hej igen! Testat allt nu och inget funkar! Datan är igång sålänge jag rör musen eller håller ner en tangent.

Blir nog att lämna in den imorgon. Någon som vet ungefär vad det kommer att kosta? Har ingen försäkring som gäller.
Citera
2018-08-03, 06:06
  #7
Medlem
Har du nollställt NVRAM/PRAM och SMC? Installerat om?

https://support.apple.com/sv-se/HT204063
https://support.apple.com/sv-se/HT201295
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback