Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 00:12
  #1
Medlem
Hej, idag efter jag startade upp min iphone 5s efter strömmen tagit slut, så är kameran helt svart och kan inte ens ta kort. funkar fint med selfie kameran dock.
på snapchat kan jag bara ta kort med selfie kameran, kan inte ens ändra till fram kameran.

plus att jag får en varning, "Blixten är av, iphone måste svalna innan du kan använda blixten."

läst runt på internet, men inte hittat något som funkat.

någon som har varit med om samma och kan ge mig ett svar?
Citera
2018-08-24, 19:32
  #2
Medlem
Mulle-Meths avatar
Hur mycket ledigt utrymme har du på telefonen? Kameror kan lägga av om det är väldigt ont om minne på telefonen. Ibland bara bak/framkameran, ibland bägge.

Har du tappat telefonen? Kontakten till bakkameran på iPhone 5s sitter inte direkt jättestabilt, så den kan ha hoppat ur.

Den kan också ha lagt av. I såna fall får man byta ut den!
Citera
2018-08-24, 19:37
  #3
Medlem
Tripportreats avatar
En iPhone 5s har ju några år på nacken, inget konstigt att den börjar strula. Tiden då en telefon kunde hålla i tio år är för länge sen förbi.

//tripportreat
Citera
2018-08-24, 19:38
  #4
Medlem
Det låter som något med mjukvaran, kör en hard reset så ska du nog se att kameran fungerar igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback