Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-01, 23:34
  #1
Medlem
Hej! Jag är en kvinna i 50 års åldern som nu valt att färga min hud. Jag går i tankarna om att skaffa en tatuering där jag även namnger mina kära barn och min make. Tatueringen ska sitta på ankeln. Mer vet jag inte. Jag har googlat i flera veckor men inte kunnat bestämma. Det får inte vara för slampigt/spicy.

Här ni några förslag? En kedja kanske med brickor runt om där jag skriver namnen?
Maken ska gärna vara lite mer centralt.

Posta gärna bilder om ni har liknande! Eller förslag från Google!

Tack för svar!
Citera
2018-08-05, 18:35
  #2
Medlem
Ogdens avatar
Ändå starkt jobbat att ingen lyckades hålla sig till ämnet hittills! TS vill ha tips på hur man designar en sådan tatuering, inte vad just du tycker om tatueringar i största allmänhet.

OT rensat.

/mod
Citera
2018-08-05, 18:35
  #3
Medlem
Ogdens avatar
Tatuering --> Tatueringsmotiv
/Moderator
Citera
2018-08-05, 18:36
  #4
Medlem
Ogdens avatar
Och för att faktiskt skriva något utöver moderatorsinlägg: Kanske ett motiv med makens namn i mitten och barnens namn sammanlänkade runtom makens namn, som en krans?
Citera
2018-08-22, 05:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej! Jag är en kvinna i 50 års åldern som nu valt att färga min hud. Jag går i tankarna om att skaffa en tatuering där jag även namnger mina kära barn och min make. Tatueringen ska sitta på ankeln. Mer vet jag inte. Jag har googlat i flera veckor men inte kunnat bestämma. Det får inte vara för slampigt/spicy.

Här ni några förslag? En kedja kanske med brickor runt om där jag skriver namnen?
Maken ska gärna vara lite mer centralt.

Posta gärna bilder om ni har liknande! Eller förslag från Google!

Tack för svar!

Du börjar lite i fel ände skulle jag säga! Börja istället att leta efter en artist som tatuerar i en stil du gillar, gå dit och beskriv dina idéer och tankar.
I min mening så får man de bästa tatueringarna då artisten får så fria händer som möjligt. De har ett bättre förstående om vad som blir snyggt eller inte och en duktig tatuerare kommer kunna skapa en personlig och unik design utifrån dina tankar.
Citera
2018-11-03, 01:32
  #6
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag går i tankarna om att skaffa en tatuering där jag även namnger mina kära barn och min make.

Barnen är alltid barnen vad som än händer, men du vill inte ha makens namn om du upptäcker att han vänstrat och lurat till sig alla dina pengar innan han försvann.
Inget är säkert i relationer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback