Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-01, 16:19
  #1
Medlem
Någon jävel har låst mitt Fortnite konto med HANS (inte mitt som alla skriver) Playstation, antar att det är en hackning men vet inte, han spelar typ 2 - 6 timmar per dag på mitt konto, jag har save the world som han också spelar på, varje gång han startar kickas jag. hans nick name på playstation är "xXNinja_999Xx_"
Foxis #0279 istället för här, eller någon kan få tag i hans ipaddres, gör jag det får jag reda på bolaget som de har internet ifrån och då kan jag nå de.. All hjälp uppskattas.

Playstation supporten kan inte göra något åt det.
Och Epic Games svarar inte.

Edit: Byta lösenord funkar inte, han är helt låst till mitt konto och behöver inte mitt lösenord.
Mitt Fortnite konto är låst med Hans Playstation konto.
Ge mig ej råd, jag vill ha något som kan hjälpa mig komma framåt.
__________________
Senast redigerad av Foxis04 2018-08-01 kl. 17:01.
Citera
2018-08-01, 16:26
  #2
Medlem
mogs avatar
Flyttade tråden till rätt del av spelforumet.

//Mod
Citera
2018-08-01, 16:29
  #3
Medlem
Gresks avatar
Vad vill du få ut utav hans ip-adress?
Ska du ringa upp hans internetbolag och säga att du vill ha namn på personen med den ip-adressen? Det funkar inte riktigt så. Eller är tanken att du ska försöka ddosa honom?

Om inte Playstation eller Epic Games kan hjälpa dig få tillbaka ditt konto tror jag inte någon på Flashback heller kan det.

Ledsan att säga det men du kanske ska överväga att skaffa ett nytt konto? Är inte spelet gratis?
Citera
2018-08-01, 16:38
  #4
Medlem
Jag har spenderat mycket pengar där, och får jag tag i hans ip är det stor chans att det bolaget som *äger* ipn kan ge mig telefon nummer eller email, att ddosa hjälper mig inte att få mitt konto, men att kontakta han kan det. Och han har även hackat mig och får mina privata meddelanden, att hacka sig in i andras konton där det finns privat information (VILKET JAG HAR) kan i sverige ge 2 års fängelse, och om det bolaget inte ger mig en email eller nummer då gömmer de en brottsling för mig och då bryter de sjävla lagen, inte sant?
Citera
2018-08-01, 16:42
  #5
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxis04
Jag har spenderat mycket pengar där, och får jag tag i hans ip är det stor chans att det bolaget som *äger* ipn kan ge mig telefon nummer eller email, att ddosa hjälper mig inte att få mitt konto, men att kontakta han kan det. Och han har även hackat mig och får mina privata meddelanden, att hacka sig in i andras konton där det finns privat information (VILKET JAG HAR) kan i sverige ge 2 års fängelse, och om det bolaget inte ger mig en email eller nummer då gömmer de en brottsling för mig och då bryter de sjävla lagen, inte sant?

Du, vad sägs om såhär, du bytar lösenord till dina emails, kollar så det inte är inlagt en annan email eller telefonnummer som kan användas för att återställa lösenordet. Sen bytar du hos Epic Games lr vilka som har fortnite. Sen är det ju klart!
Citera
2018-08-01, 16:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Du, vad sägs om såhär, du bytar lösenord till dina emails, kollar så det inte är inlagt en annan email eller telefonnummer som kan användas för att återställa lösenordet. Sen bytar du hos Epic Games lr vilka som har fortnite. Sen är det ju klart!

Har redan bytt, han är låst till mitt Epic Games konto, han behöver inte lösenordet.
Citera
2018-08-01, 16:43
  #7
Medlem
RingInteSnutens avatar
Provat byta lösenord på kontot?
Efter att du gjort det slår du på 2-step verification.

https://www.playstation.com/en-us/ac...-verification/

Nej, hans ISP kommer inte ge ut personlig informaiton, kanske ger dom det till polisen om det handlar om brott mot rikets säkerhet.
Citera
2018-08-01, 16:45
  #8
Medlem
swebarbs avatar
Bytt lösenord till playstation network pronto, säkert där problemet ligger.
Citera
2018-08-01, 16:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Provat byta lösenord på kontot?
Efter att du gjort det slår du på 2-step verification.

https://www.playstation.com/en-us/ac...-verification/

Nej, hans ISP kommer inte ge ut personlig informaiton, kanske ger dom det till polisen om det handlar om brott mot rikets säkerhet.

Email är ej personlig. Ser inte att det är så personligt om de använder det till sitt bredband.
Citera
2018-08-01, 16:47
  #10
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxis04
Email är ej personlig. Ser inte att det är så personligt om de använder det till sitt bredband.

Eh... jo hans e-mail är peprsonlig, du nämnde ovan att han var länkad till ditt konto, varför tar du inte bara bort honom?
Sen får du även sluta klicka på skumma länkar, och inte ge ut din konto information.

Edit: Vet du ens utifall han sitter i Sverige?
Citera
2018-08-01, 16:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Eh... jo hans e-mail är peprsonlig, du nämnde ovan att han var länkad till ditt konto, varför tar du inte bara bort honom?
Sen får du även sluta klicka på skumma länkar, och inte ge ut din konto information.

Edit: Vet du ens utifall han sitter i Sverige?
straff finns i andra länder också, och jag klickar inte på andra virus länkar, betalar för avast...
men oavsett så kan man inte unlinka sitt fortnite konto om man inte har playstation kontot. vilket jag inte har... tror inte ens att man kan unlinka då heller.
Citera
2018-08-01, 17:03
  #12
Medlem
Gresks avatar
Något säger mig att du inte är 18+ vilket är gränsen för att vara medlem på Flashback.

Men hur som helst jag kan lova dig att hans bolag inte kommer ge ut verken mail eller nr till personen som har hackat ditt konto. Så det kommer inte hjälpa.

Borde gå att kasta ut honom från ditt konto, som ovanstående skriver.
Jag kan ingenting om Fortnite eller Ps4 så där kan jag tyvärr inte hälpa dig.
Men du säger att du kan spela för du kastas ut när han loggar in? Borde du inte då bara kunna byta lösenord?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback