Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-01, 14:48
  #1
Medlem
Virginies avatar
Jag vill föra över en utskriven symbol till en canvastavla, så att jag får rätt proportioner/vinklar/raka streck/korrekta cirklar osv, och därefter fylla i detta på egen hand med akrylfärg.
Hur skulle ni göra?
Jag funderar på transferfilm som tatuerare använder, eller kalkeringspapper. Kanske projicera symbolen med en overhead?
Någon med erfarenhet av detta?

Jag kan tyvärr inte göra det på fri hand, alldeles för komplext mönster. Vill att det ska se "korrekt ut", inte hafsigt med sneda linjer.

Tack på förhand.
Citera
2018-08-01, 15:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virginie
Jag vill föra över en utskriven symbol till en canvastavla, så att jag får rätt proportioner/vinklar/raka streck/korrekta cirklar osv, och därefter fylla i detta på egen hand med akrylfärg.
Hur skulle ni göra?
Jag funderar på transferfilm som tatuerare använder, eller kalkeringspapper. Kanske projicera symbolen med en overhead?
Någon med erfarenhet av detta?

Jag kan tyvärr inte göra det på fri hand, alldeles för komplext mönster. Vill att det ska se "korrekt ut", inte hafsigt med sneda linjer.

Tack på förhand.
Jag skulle skickat den outskrivna symbolen till ett fotolabb som skriver ut på canvas. Kolla på crimson.se t.ex.
Citera
2018-08-01, 15:25
  #3
Medlem
RingInteSnutens avatar
Utifall du har tillgång till en projektor låna av polare eller hyra en eller vad som så är det helt klart enklast.
Citera
2018-08-01, 15:34
  #4
Medlem
Nicke08s avatar
Gör ett rutsystem på utskriften med symbolen.

Ett rutsystem ritas även på tavlan. Skalan valfri.

Det borde du klara. Blir därmed en äkta målning och inte nåt kladd.
Citera
2018-08-01, 16:33
  #5
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virginie
Jag vill föra över en utskriven symbol till en canvastavla, så att jag får rätt proportioner/vinklar/raka streck/korrekta cirklar osv, och därefter fylla i detta på egen hand med akrylfärg.
Hur skulle ni göra?
Jag funderar på transferfilm som tatuerare använder, eller kalkeringspapper. Kanske projicera symbolen med en overhead?
Någon med erfarenhet av detta?

Jag kan tyvärr inte göra det på fri hand, alldeles för komplext mönster. Vill att det ska se "korrekt ut", inte hafsigt med sneda linjer.

Tack på förhand.

Overhead är nog enklast, tillverka en egen med en ficklampa och ett lämpligt papper.
Citera
2018-08-01, 22:18
  #6
Medlem
C-3POs avatar
Tråden flyttas till ett mer passande delforum.

Hobby --> Eget konstnärligt skapande
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback