Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-01, 12:37
  #1
Medlem
Undrar om det är möjligt att spela musik på två bärbara högtalare samtidigt med hjälp utav en aux splitter, dvs en auxsladd med två 3,5mm hane som man kopplar in i högtalarna och sedan i tex en mobil?
__________________
Senast redigerad av Infiltrera 2018-08-01 kl. 12:39.
Citera
2018-08-01, 12:40
  #2
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrera
Undrar om det är möjligt att spela musik på två bärbara högtalare samtidigt med hjälp utav en aux splitter, dvs en auxsladd med två 3,5mm hane som man kopplar in i högtalarna och sedan i tex en mobil?


Det borde funka, så länge högtalarna har en egen strömkälla.
Citera
2018-08-01, 12:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det borde funka, så länge högtalarna har en egen strömkälla.

Om jag kopplar ihop 2 högtalare med en vanlig aux sladd och sedan kopplar ihop ena högtalaren genom bluetooth med mobilen, tror du att det kommer spelas genom båda högtalarna då? tack för svar
Citera
2018-08-01, 13:00
  #4
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrera
Om jag kopplar ihop 2 högtalare med en vanlig aux sladd och sedan kopplar ihop ena högtalaren genom bluetooth med mobilen, tror du att det kommer spelas genom båda högtalarna då? tack för svar

Kanske är väl svaret, däremot blir det nog problem med ljudkvaliten.
Aux-ljudet kommer ligger aningen före bluetooth.. ger fasfel och skumma eko-effekter.

Om du beskriver vad du vill lösa i stället så är det enklare att ge ett svar.
Citera
2018-08-01, 13:09
  #5
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrera
Om jag kopplar ihop 2 högtalare med en vanlig aux sladd och sedan kopplar ihop ena högtalaren genom bluetooth med mobilen, tror du att det kommer spelas genom båda högtalarna då? tack för svar


Possibly, men med stor risk att du får osync mellan högtalarna. Bluetooth-högtalaren kan om du har otur spela upp musiken 0,2 sekunder senare än den trådbundna högtalaren, vilket får det hela att låta för jävligt.


EDIT: Pucktvåa på den ser jag.
__________________
Senast redigerad av Trolltestet 2018-08-01 kl. 13:15.
Citera
2018-08-01, 15:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Kanske är väl svaret, däremot blir det nog problem med ljudkvaliten.
Aux-ljudet kommer ligger aningen före bluetooth.. ger fasfel och skumma eko-effekter.

Om du beskriver vad du vill lösa i stället så är det enklare att ge ett svar.

Okej inte lönt att testa då. Var mest bara nyfiken eftersom jag samt en vän har samma sorts högtalare. Men tack för ditt svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback