Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-31, 21:59
  #1
Medlem
Jag bantar och är ganska klen.
190cm och 87Kg.
Jag vill bygga muskler fort och gärna med preparat.
Alla förslag är mycket välkomna.
Kan någon vänlig hjälpa mig med hur jag tar mig vidare i denna 'quest for muscles'?
Citera
2018-07-31, 22:16
  #2
Medlem
AquaRegias avatar
Hade det funnits något "fast-track" så hade alla gått runt och varit rippade. Med eller utan diverse preparat så krävs det både hårt arbete och tid.
Citera
2018-08-01, 11:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Jag bantar och är ganska klen.
190cm och 87Kg.
Jag vill bygga muskler fort och gärna med preparat.
Alla förslag är mycket välkomna.
Kan någon vänlig hjälpa mig med hur jag tar mig vidare i denna 'quest for muscles'?


Träna varje dag, sluta ät skräp (socker, läsk, snabbmat) börja ät ägg och kyckling och drick 50/50 whey och kasein. På ett par månader borde du ha byggt en del muskler!

Eller menar du anabola när du säger preparat?
Citera
2018-08-05, 23:43
  #4
Medlem
Roidberts avatar
Om du syftar på lagliga preparat så är allt som är lagligt (i Sverige) skit. Det är steroider som gäller i så fall. Ett stort problem är att AAS tillverkas av UG lab och det mesta är underdoserat skit. Många har kört fjuttiga 250-350mg/vecka kurer och stängt ner sin egenproduktion av testosteron i onödan p.g.a. det.
Citera
2018-08-08, 13:12
  #5
Medlem
Run3s avatar
Det enda "bra" och lagliga tillskottet i Sverige är kreatin. Vissa säger sig märka skillnad när de tar det, andra inte, så man får inte direkt en enorm skjuts av det. Annars är det som finns typ proteinpulver, men det kan snarare mer liknas med mat.
Citera
2018-08-08, 16:54
  #6
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det enda "bra" och lagliga tillskottet i Sverige är kreatin. Vissa säger sig märka skillnad när de tar det, andra inte, så man får inte direkt en enorm skjuts av det. Annars är det som finns typ proteinpulver, men det kan snarare mer liknas med mat.

Min uppfattning är att kreatin inte är nödvändigt om man får i sig mycket salt och kolhydrater, men rätta mig om jag har fel.
Citera
2018-08-08, 17:33
  #7
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Min uppfattning är att kreatin inte är nödvändigt om man får i sig mycket salt och kolhydrater, men rätta mig om jag har fel.

Det där med kreatin är oerhört individuellt och hör mycket till genetik att göra (och även kost som du nämnde). Vissa får en rejäl boost i träningen av det och vissa andra är så kallade "non-responders", så det är helt klart värt att testa.
Citera
2018-08-08, 18:21
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Min uppfattning är att kreatin inte är nödvändigt om man får i sig mycket salt och kolhydrater, men rätta mig om jag har fel.
Salt och kolhydrater var något nytt, att man kan ha nivåer över det normala om man t.ex äter mycket kött har jag läst, men inget om salt/kolhydrat och nivåerna av kreatin. Som ovan nämnde finns det non-responders, medan vissa svarar bättre, individuella skillnader. Billigt och prisvärt är det dock.
Citera
2018-08-10, 13:57
  #9
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Jag bantar och är ganska klen.
190cm och 87Kg.
Jag vill bygga muskler fort och gärna med preparat.
Alla förslag är mycket välkomna.
Kan någon vänlig hjälpa mig med hur jag tar mig vidare i denna 'quest for muscles'?

Fast-track, eller inte. Ge dig själv några månader av intensiv research gällande "preparaten", sen kan du bestämma dig för vilken väg du ska ta.

Måste va jobbigt att stå där sen annars kanske med gyno, tachycardi och i oviss väntan på en levertransplantation och tänka "varför gjorde jag inte si eller så?"
Citera
2018-09-23, 07:18
  #10
Medlem
Tack för input -
går det att hitta anabola och annat i sverige?
Var letar man?
Citera
2018-09-23, 10:00
  #11
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Tack för input -
går det att hitta anabola och annat i sverige?
Var letar man?
Fel forumavdelning för den frågan. Rekommenderar starkt att du läser på ordentligt om du väljer den vägen förövrigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback