Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 18:46
  #25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinjosef
Jag anser att man bör förbjuda detta odemokratiska kommunistparti.
Ni som röstar på V har ni reflekterat över kommunismens massmord,
De värsta brotten mot mänskligheten i modern tid har begåtts av de kommunistiska regimerna i Sovjet, Kina och Kambodja. Terrorn riktades ofta mot den egna befolkningen, till och med mot de egna partimedlemmarna. Man kunde anklagas för att vara klassfiende, spion eller kontrarevolutionär. Straffen kunde vara deportation, tortyr eller avrättningar.
Värre än Hitler. Zx

Aaaah, ännu en diktatur-förespråkare. Lär dig lite elementär politisk filosofi och återkom sen.

(Det skall noteras att jag på intet sätt är en aktiv V-supporter, men att jag däremot är mycket pro-demokratisk).
Citera
2018-08-14, 22:10
  #26
Medlem
Kommunismen i Kina har lett till 65 miljoner människors död, i Sovjetunionen dödades 20 miljoner, Nordkorea över 2 miljoner, Kambodja 2 miljoner, Vietnam 1 miljon, för att nämna några länder där kommunismen dragit fram.
Citera
2018-08-14, 22:36
  #27
Medlem
erikp121s avatar
Vänsterpartiet är en kriminell terroristorganisation vi definitivt bör se över möjligheten att förbjuda.
Citera
2018-08-14, 23:14
  #28
Medlem
Jag tycker inte man ska förbjuda någon alls.

Men jag gillar inte vänsterfolk för dem är bittra, sura och arga på allt och alla.
Citera
2018-08-15, 22:58
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Vänsterpartiet är en kriminell terroristorganisation vi definitivt bör se över möjligheten att förbjuda.

Ja de bör förbjudas, vänsterasen !
Citera
2018-08-15, 23:00
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Aaaah, ännu en diktatur-förespråkare. Lär dig lite elementär politisk filosofi och återkom sen.

(Det skall noteras att jag på intet sätt är en aktiv V-supporter, men att jag däremot är mycket pro-demokratisk).

Jag tror nog att du är kommunist sen födseln.
Citera
2018-08-16, 11:52
  #31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Aaaah, ännu en diktatur-förespråkare. Lär dig lite elementär politisk filosofi och återkom sen.

(Det skall noteras att jag på intet sätt är en aktiv V-supporter, men att jag däremot är mycket pro-demokratisk).

Citat:
Ursprungligen postat av Stalinjosef
Jag tror nog att du är kommunist sen födseln.

Det är irrelevant vad du tror om min politiska position, men i ett demokrati måste man faktisk respektera att det kan finnas olika politiska åsikter.
Citera
2018-08-16, 12:02
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Vänsterpartiet är en kriminell terroristorganisation vi definitivt bör se över möjligheten att förbjuda.

Men deras väljare har inget bättre att rösta på.
Alla andra partier är framför allt intresserade av de med höga inkomster.
Citera
2018-08-16, 14:07
  #33
Medlem
Ung Vänster har tidigare hotat störa SD:s möten.
Nu forsätter man i god kommuniatisk antidemokratisk anda att hindra yttrandefriheten.
Luleå senaste exemplet.
Tidigare har man använt stenkastning bl.a.
Citera
2018-08-16, 15:37
  #34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinjosef
Ung Vänster har tidigare hotat störa SD:s möten.
Nu forsätter man i god kommuniatisk antidemokratisk anda att hindra yttrandefriheten.
Luleå senaste exemplet.
Tidigare har man använt stenkastning bl.a.

Att Ungvänstern är antidemokratisk med sitt mötesstörande beteende är inte automatisk en anledning till att förjuda den eller Vp enligt demokratins spelregler.

Men du har tydligen din egen version av vad demokrati är.
Citera
2018-08-16, 20:27
  #35
Medlem
Kommunister vill inte ha demokrati exempelvis genom att skrota äganderätten och minska de medborgerliga fri- och rättigheterna. – det är liksom inbyggt i själva ideologin
Citera
2018-08-25, 11:39
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skbpride
Tänk efter lite nu, Va Stalin kommunist? Mao? Snarare fascistiska diktatorer. Kommunismen är en fin tanke och ideologi, men som aldrig fungerar i praktiken. Människan är inte skapt så, vi vill sluta oss i homogen relativt små grupper och få det så bra som möjligt.

Hur är det en fin tanke? Vad är rättvisa för dig? Är rättvisa att jag som jobbar hårt och därmed tjänar mer ska få lika mycket som någon som inte jobbar? Knappast en fin tanke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback