Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-31, 18:58
  #1
Medlem
Starkaters avatar
Hej! Jag tänkte ta pulsen på intresset att grunda en ekoby. Man skulle träffas ett par stycken, lära känna varandra och sedan börja spara pengar för att köpa en lagom stor gård på ett bördigt ställe. De som vet det minsta om vad jag pratar om vet redan att man ska vara på det torra med ansvarsfördelning och vilka "stadgar" man vill organisera sig runt.

Jag vet att det finns människor där ute som går i dessa tankar och jag skulle vilja veta mer om era visioner för framtiden.
Citera
2018-07-31, 20:22
  #2
Medlem
exquisitelys avatar
Är tanken att det ska vara just som en by med separata boenden eller ska man bo i samma kåk?
Citera
2018-08-01, 02:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starkater
Jag vet att det finns människor där ute som går i dessa tankar och jag skulle vilja veta mer om era visioner för framtiden.
Om du söker på Lennart Bladh här på Flashback kan du läsa om en man & hans visioner kring en by med självhushåll.
Citera
2018-08-02, 08:23
  #4
Medlem
Starkaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Är tanken att det ska vara just som en by med separata boenden eller ska man bo i samma kåk?

I min regi skulle familjer bo separerat. Man enas kring gemensamma sysslor som har med självhushållning och underhåll att göra. Man bör även vara på det klara om hur mycket politik och världsåskådning i övrigt ska spela roll då detta är avgörande för en gemenskap.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback