Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 00:12
  #1153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Efter detta....... shit alltså....
Detta är stort...

Har du sett filmen?

Jag skäms 😕
Sossarna var ett parti som hjälpte deportering av oliktänkande. Dessa mördades och det visste sossarna om. De hjälpte tyska krigsmakten i syfte att kuva våra norska bröder.
Sossarna var brunskjortor bakom kulisserna....

Tänk nog på vad du skriver nästa gång...

Vilka svin sossarna varit
Tror alla känner till sossarnasbakgrund, men vad har det med dagens SD att göra?
Citera
2018-08-02, 00:13
  #1154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad vill dom göra?
Flytta oss tillbaka till 30-talet
Citera
2018-08-02, 00:13
  #1155
Medlem
PK-befriads avatar
Kommer SD utesluta alla som vill bevara den svenska folkstammen? Måste man vilja utplåna och blanda bort sin folkstam för att inte klassas som ond?
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förlåt mig men ska SD med sin hemska människosyn och bruna bakgrund anklaga andra partier för att dölja sin mörka bakgrund? Om det är något parti som är öppet rasistiska idag så är det väl ändå SD? Vad trött jag blir på att SD kastar sin skit på andra när det är dom själva som är roten till det onda idag.
Rasism är godis. Kittlar dödsskönt i folksjälen. Hur skulle världen se ut utan folkgemenskap? Allas krig mot alla? Det vore inte bra. Var glad åt den rasism du kan få.
Citera
2018-08-02, 00:13
  #1156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Helt befängt påstående att SD är roten till det onda. SD har inte haft nån makt överhuvudtaget. Det har övriga partier sett till. Om det nu finns ondska och problem i samhället idag och allt fler väljer, SD så beror det endast på övriga partiers politik. SD är verkligen helt utan skuld.
Nej helt utan skuld är inte ett parti som SD som aktivt sprider hat rasism och rädsla i samhället. Samtidigt som de ljuger friskt om att de arbetar mot rasism våld och otrygghet. De ha dessutom röstat emot reformer som skulle hjälpt äldre och svaga i samhället samtidigt som de säger sig stödja just dessa grupper.
Citera
2018-08-02, 00:13
  #1157
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tror alla känner till sossarnasbakgrund, men vad har det med dagens SD att göra?
Lika relevant som allt dillande om vem som var med i SD för 30 år sedan.
Citera
2018-08-02, 00:14
  #1158
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
1) det kan det nog bli ja. Fast för mej blir det en smula förmätet att jämföra sossarna med sd och
ASF med V. Här riskerar vi en stor, stor besvikelse på valdagen hos lågbegåvat partifolk inom sd.

2) jag har ingen insyn i S ej heller partibok. Det finns redan innan sd-filmen gått upp planer på en motsvarande film som avslöjar partibildningen och herr Klarström.

3) nej. min nyfikenhet är på 0.

4) sossarnas film kommer i god tid före valet men blir därför inget hafsverk. Den går till botten med rottrådarna och själva myselet.

1) SD:are Lågbegåvade? Och du påstår dig själv vara.. högbegåvad? Ok. Är det därför afs gör våldsamma sving med yxan mot det enda partiet som kan påverka invandringspolitiken på riktigt, genom bland annat Friatider och andra sajter, i syfte att skada SD och plocka upp smulorna till sin väljarkår. Precis som med Aftonbladet handlar det oftast om fula vinklingar och rena lögner.
Hur ser du på afs chans till parlamentarisk påverkan i invandringspolitiken på sikt kontra SD?

4) För det första. Samtiden har producerat denna dokumentär i över 1,5 år. Dessutom var det ett oväntat drag för hela etablissemangstoaletten. Ska de producera en liknande dokumentär om SD på 2 månader. Vad ska den då innehålla?
Du kanske ska sponsra den med dina egna pengar, du låter så enthusiastisk! Inte mycket att ta på informationsmässigt dock
__________________
Senast redigerad av Diskuterarn 2018-08-02 kl. 00:19.
Citera
2018-08-02, 00:15
  #1159
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej helt utan skuld är inte ett parti som SD som aktivt sprider hat rasism och rädsla i samhället. Samtidigt som de ljuger friskt om att de arbetar mot rasism våld och otrygghet. De ha dessutom röstat emot reformer som skulle hjälpt äldre och svaga i samhället samtidigt som de säger sig stödja just dessa grupper.

På vilket sätt är det rasism att förespråka lägre invandring?
Citera
2018-08-02, 00:15
  #1160
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Flytta oss tillbaka till 30-talet
På vilket sätt då? Man varnar ju i filmen för sossarnas åsikter på 30-talet.
Citera
2018-08-02, 00:16
  #1161
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
1) det kan det nog bli ja. Fast för mej blir det en smula förmätet att jämföra sossarna med sd och
ASF med V. Här riskerar vi en stor, stor besvikelse på valdagen hos lågbegåvat partifolk inom sd.

2) jag har ingen insyn i S ej heller partibok. Det finns redan innan sd-filmen gått upp planer på en motsvarande film som avslöjar partibildningen och herr Klarström.

3) nej. min nyfikenhet är på 0.

4) sossarnas film kommer i god tid före valet men blir därför inget hafsverk. Den går till botten med rottrådarna och själva myselet.

Det låter som du är helt inne på sossarnas linje och förespråkar tvångssterilisering av detta "lågbegåvade folk", stämmer det?
Citera
2018-08-02, 00:17
  #1162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
1) SD:are Lågbegåvade?
Korrekt! Ingen har motbevisat det än i alla fall.
Citera
2018-08-02, 00:18
  #1163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tror alla känner till sossarnasbakgrund, men vad har det med dagens SD att göra?

Jag tror faktiskt inte att det är så många som vet.
Kanske hört något, men att det är troligtvis skitsnack.

SD har bara gnällt på invandringens negativa effekt. Och de ryggradslösa i stockholm.
I vilket annat land i Europa har SD argument låtit normalt.
Men i Sverige är de rasister för de talar sanning...
Citera
2018-08-02, 00:20
  #1164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Om det nu kommer att funka så, snarare kommer de dra upp Söder i all oändlighet. Men visst, det behöver inte vara fel det heller. Om det hjälper eller stjälper får vi se. Jag hoppas också att SD, i konsekvens namn, även ger sig på alliansspartierna.

Det tycker jag också. Det kan vara en bra grund för att diskutera om man ska prata om bakgrunder eller framtiden. Så filmen är bra på det viset. Det tjatas om SD och bakgrunder så då får vi möjlighet att diskutera bakgrunder och utifrån det dra slutsatser om vilken inställning vi vill ha till andra människor. Och då menar jag alla människor.

Vad menar du med att dra upp Björn Söder? Är det det här om samer och judar? Jag vet inte varför BS sa detta men många av samer och judar anser att de är samer och judar. Kommer osökt att tänka på Nujens jättekonstiga uttalanden om svenskhet och kurdiskhet och en massa svammel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback