Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 11:07
  #1669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
SD tappade min röst.

Att stå och pissa på våra förfäder som byggde upp Sverige från ett skitigt fattigmanshus till ett av världens mest utvecklande och välmående land. Att stå med 2018s läsglasögon och påpeka vilka jävla as dom var på 30,40,50 talet och pissa på deras gravar mer eller mindre.

PK-sfären och dagens vänster/liberaler påpekar jämnt och ständigt vilka rasister och hemska människor ledarna var under dom här tiderna och nu ger man ju dom mer vatten på kranen.

Släpp det förgångna. Att påpeka partiet historia gör man för man har slut på argument, det är sen gammalt.


SD har tappat min röst sen länge, men att ge tillbaka med samma mynt e väl inte fel?
Jag e så jävla trött på statsministern återkommande tjöt om att "SD är ett rasistiskt parti, men nazistiska rötter" varje jävla gång, tycker detta va lite uppfriskande, kanske gubbjäveln inte tar upp de mer
Citera
2018-08-02, 11:08
  #1670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skämtar du? SDs verklighetsbeskrivning är extremt selektiv.ungefär som detta pekoral till "film".

Nja, Socialdemokraterna är ett extremt obehagligt parti. Det behöver man ingen selektiv verklighetsbeskrivning för att konstatera. Visst kan man invända att Nazismen och Rasbiologin var något som hände i en annan tid och av andra personer än de som nu leder partiet och det är ju helt sant.

Det gör dock inte (S) oskyldigt anklagade. Man måste komma ihåg att det är (S) som gjort "bruna rötter" till sin huvudsakliga argumentationslinje (troligtvis i brist på bättre argument) och (SD) svarar bara med samma tilltal.

Jag hade föredragit lite nyare skandaler som IB, Arbetsplatsombuden, SAPO, Baltutlämningen, Palme och barnporrlegaliseringen, etc. En genomlysning av det svenska stödet till terrorist organisationen Polisario vore också välkommet. Det kanske kommer i del 2.
Citera
2018-08-02, 11:09
  #1671
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Måste säga emot.

Det här balanserar debatten.

SD måste försvara sig för sina representanters och även sympatisörer skull.

Att hela tiden få höra "rasist", "bruna rötter" sliter på människors psyke i längden.

Men nu har det äckliga SAP fått mothugg. Skallmätningar, tvångssteriliseringar, medicinska försök, IB, hyllade av Castro, Honecker, Pol-pot, Arafat, Venezuela bara för att nämna något litet av SAPs brott.

Väljarna vet redan var SD står i I&I frågan.

"Balanserar Debatten"
Skämtar du eller? Ok, vi fortsätter prata skit om varandras historia och skiter i sakfrågorna.
Jag avskyr sossar, framförallt för att de flesta av dem är sektliknande indoktrinerade i "Värdegrunden" och vägrar tänka själva så därför vinner man över dem i att diskutera sakfrågor och inte genom att kasta skit.
Citera
2018-08-02, 11:10
  #1672
Medlem
olasvenssons avatar
Filmen var bra. Detta blir spiken i kistan för Socialdemokraterna...
Citera
2018-08-02, 11:10
  #1673
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det behövs inte några avancerade tolkningar för att inse att filmen försöker göra sossarna ansvariga för dåtida borgerliga Aftonbladets nassekramande.

Nu vimsar du, sossarna är förstås ansvariga för allt det sossarna gjort och Aftonbladet för det de har gjort. Båda har nazistiskt förflutet så det är inte konstigt att de har funnit varandra.
Citera
2018-08-02, 11:11
  #1674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag gör ingen djup analys av detta men det känns inte alls som om Sossar gjort upp med sitt förflutna.


Du är i gott sällskap.

Stefan Löfven har heller aldrig gjort någon djup analys av SAPs förflutna. Ändå är han statsminister.
Citera
2018-08-02, 11:12
  #1675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tror att denna film är för dom som ska rösta för första gången i valet, många vet om ganska mkt om detta som sas i filmen. Men för första års väljarna som kanske tänkte rösta på sossarna kan detta bli en tankeställare

Varför skulle förstagångsväljare bry sig om vad sossarna gjorde eller sa vid tiden för deras farfars eller farfarsfars födelse?

Om något så är de tidiga sossarna inspirerande exempel. De hade förstått allt väsentligt om etnicitet, folkgemenskap, svenskhet. De var radikala och hade lösningar, till skillnad från de opportuna lössen i Sverigedemokraternas nuvarande ledning.
Citera
2018-08-02, 11:12
  #1676
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Den dokumentären visades på NRK, bannades av SVT. SDs film kommer bara ses av SDare och de som hatar SD dvs etablissemangsmedia och vänsterliberaler.
Men jag håller med, en liknande dokumentär i Svensk rikstäckande TV hade nog gjort susen.

Tyvärr är jag smärtsamt medveten om detta. Aron Flam ångar dock på bra med sin podcast om dels detta och mycket annat som gått snett i samhället!

Dekonstruktiv Kritik heter den om du ej sett den redan (vilket jag chansar på att du har).
Citera
2018-08-02, 11:13
  #1677
Medlem
Gabriel2017s avatar
Väntar med spänning på dokumentärfilm 2.
Vad är det för mer som Socialdemokratin har glömt berätta, för Svenska folket?
I film 1 lär man sig något nytt, historien man "glömde" gömde bort, historien som inte ska berättas.
S verkar gått i lära hos tidigare Sovjet. Sovjet föll men Socialdemokratin bytte bara kostym. Att begränsa yttrandefriheten, samt hatet och drevet emot oliktänkande och sist men inte minst antisemitismen, finns kvar. Och HMF-lagen som skrevs för att stoppa 1 nazist i riksdagen, gjordes först med påtryckningar ifrån utlandet. Denna lag har gjorts om till en "gummilag" i Sovjetisk anda, en lag för att rättfärdiga sin orättfärdiga politik, att jaga politiska motståndare, kritiker. Har vi fel värdegrund så är vi alla skyldiga, blir vi inte dömda i domstol, så blir vi uthängda i pressen och blir "ihjäl svälta socialt", spaken, socialt stigmatiserade, räcker inte det, blir personen fysiskt angripen. Socialdemokratin vill finnas till för partiets egen skull, inte för folkets. Filmen är bra och nu har elitens trollfabrik fullt upp med att minimera, förvanska dess innehåll, bygga halmgubbar och göra allt utom att bemöta själva innehållet. Demagogernas tid är inne...
Väntar med spänning på film 2, "historien som också glömdes bort att berätta"?
Dagens socialdemokrati har nu på sig FN och EU kostymen, Sveriges folk, kommer sist, S behöver nu ett nytt folk, att manipulera. Filmen visar att det var "eliten" som införde "S-fascismen", innan ordet nazist var uppfunnet.
__________________
Senast redigerad av Gabriel2017 2018-08-02 kl. 11:16.
Citera
2018-08-02, 11:13
  #1678
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
Ja varenda småföretagare blev sköntaxerade av sossarna under slutet 60 till ungefär 1985, om det berodde på att palme blev skjuten eller att dom centraliserade skatteverket vet jag inte

Stämmer det att Skattetrycket sänktes efter att OP så sorgligt togs av daga?

Visst försvann även de famösa löntagarfonderna då?
Citera
2018-08-02, 11:14
  #1679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
Ja varenda småföretagare blev sköntaxerade av sossarna under slutet 60 till ungefär 1985, om det berodde på att palme blev skjuten eller att dom centraliserade skatteverket vet jag inte

...det tragiska är egentligen att det inte ens bland de "borgerliga" partierna idag (Alliansen) ens finns en gnutta ambition att sänka det totala skattetrycket och den offentliga sektorn. De är idag lika mycket vurmare av skattekranen som S. De talar egentligen bara om andra namn på skatter, och skatteväxling, inte att minska de totala skatterna och minska eller effektivisera de offentliga utgifterna. detta är alltså våra borgerliga partier i ett land med världens högsta skatter - de som borde kämpa med näbbar och klor för att öka individens frihet att disponera sin egen förtjänst.
Citera
2018-08-02, 11:15
  #1680
Medlem
SweLads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Så alla partier är fiender, och om man samarbetar med dom ska man inte ha partistöd?

Så demokratin fungerar bara om ett parti har egen majoritet, annars måste man ju samarbeta med "fienden"?

Nej, det kanske var ett lite för stort raljerande från min sida att utrycka mig så. Givetvis behövs breda överenskommelser i stora frågor.

Men faktum kvarstår ändå att partier på båda sidor av lägren aktivt sett till att SD inte ska ha något som helst inflytande i just specifikt migrationsfrågan. Att då komma med något tramsigt påstående att man även idag skulle kunna göra en dokumentär om både S och SD och hur många liv deras avvisningbeslut lett till fallerar ju direkt. De har ju inte fått ha något inflytande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback