Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-31, 06:56
  #1
Medlem
KickAss-1337s avatar
By popular demands!

Regerande mästare: Golden State Warriors...

Officiellt startdatum för säsongen har jag ännu inte kunnat hitta någonstans, bara att det är "late October". Dessförinnan har vi Summer League som avslutades för inte allt för länge sedan där flera spelare sett bättre ut än väntat när jag tittat på rapporteringarna (Wendell Carter, Collin Sexton, Kevin Knox mfl). Den i mina ögon mest intressanta rookien Doncic spelade dock inte pga att han redan spelat en hel säsong av Euro League.

NBA Preseason inleds enligt Real GM den 28 september när Boston möter Charlotte och pågår t o m 12 oktober när Lakers möter Warriors.

Saker att se fram emot/förhoppningar med årets säsong:

- Phonix Suns, som kanske äntligen kan ta sig ur det irrelevanta träsket. Med många unga talanger och numera några veteraner är förhoppningsvis framtiden ljus. Hoppas på att få se följande startfemma:

PG Brandon Knight
SG Devin Booker
SF Trevor Ariza
PF Dragan Bender
C Deandre Ayton

- Dallas Mavericks, med tidigare nämnda Doncic har dessutom förvärvat Deandre Jordan. Inte för att jag tror att det kommer att räcka för slutspel men de kanske inte slutar i bottentrakten av ligan och ger Dirk ett någorlunda värdigt avslut på karriären.

- LeBron James och framtiden i Lakers. Det som presterats hitills i form av free agents är inte direkt imponerande (Rajon Rondon, Javale Mcgee, Lance Stephenson) men förhoppningen är rimligtvis att kunna signa några tyngre namn nästa säsong när alla andra kontrakt löper ut.

- Kawhi Leonard i Toronto, där frågan är om kemin kommer fungera och ifall han kan ta staden till sig. I så fall finns det stora hopp för staden om att ta sig långt i slutspelet.

- En ny era för Spurs, med Kawhi, Green och Parker borta och Pop som antagligen lägger av inom två år återstår det att se hur mycket magi han kan bidra med till laget innan en ny generation tar vid.

- Att Golden State Warriors inte på några villkor vinner en tredje rak titel...med tillskott som DeMarcus Cousins och hela laget i övrigt intakt känns det dock inte troligt.

Let's roll!
Citera
2018-07-31, 11:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
By popular demands!

Regerande mästare: Golden State Warriors...

Officiellt startdatum för säsongen har jag ännu inte kunnat hitta någonstans, bara att det är "late October". Dessförinnan har vi Summer League som avslutades för inte allt för länge sedan där flera spelare sett bättre ut än väntat när jag tittat på rapporteringarna (Wendell Carter, Collin Sexton, Kevin Knox mfl). Den i mina ögon mest intressanta rookien Doncic spelade dock inte pga att han redan spelat en hel säsong av Euro League.

NBA Preseason inleds enligt Real GM den 28 september när Boston möter Charlotte och pågår t o m 12 oktober när Lakers möter Warriors.

Saker att se fram emot/förhoppningar med årets säsong:

- Phonix Suns, som kanske äntligen kan ta sig ur det irrelevanta träsket. Med många unga talanger och numera några veteraner är förhoppningsvis framtiden ljus. Hoppas på att få se följande startfemma:

PG Brandon Knight
SG Devin Booker
SF Trevor Ariza
PF Dragan Bender
C Deandre Ayton

- Dallas Mavericks, med tidigare nämnda Doncic har dessutom förvärvat Deandre Jordan. Inte för att jag tror att det kommer att räcka för slutspel men de kanske inte slutar i bottentrakten av ligan och ger Dirk ett någorlunda värdigt avslut på karriären.

- LeBron James och framtiden i Lakers. Det som presterats hitills i form av free agents är inte direkt imponerande (Rajon Rondon, Javale Mcgee, Lance Stephenson) men förhoppningen är rimligtvis att kunna signa några tyngre namn nästa säsong när alla andra kontrakt löper ut.

- Kawhi Leonard i Toronto, där frågan är om kemin kommer fungera och ifall han kan ta staden till sig. I så fall finns det stora hopp för staden om att ta sig långt i slutspelet.

- En ny era för Spurs, med Kawhi, Green och Parker borta och Pop som antagligen lägger av inom två år återstår det att se hur mycket magi han kan bidra med till laget innan en ny generation tar vid.

- Att Golden State Warriors inte på några villkor vinner en tredje rak titel...med tillskott som DeMarcus Cousins och hela laget i övrigt intakt känns det dock inte troligt.

Let's roll!

Hur ser du matcherna?
Citera
2018-07-31, 12:35
  #3
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus83
Hur ser du matcherna?

League Pass, dvs officiella tjänsten. Har testat annat med men det är värt att betala, kvaliteten är mycket bättre och du får tillgång till alla matcher med alla lag inkl slutspelet. Sen går alla matcher att se on demand/i efterhand också vilket är ett stort plus med tanke på tidsskillnaden Sverige vs USA
Citera
2018-07-31, 13:31
  #4
Medlem
namerlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus83
Hur ser du matcherna?

Har du Cmore-sportpaket kan du även kolla ett fåtal matcher där. Vet ej om det går att kolla i efterhand dock.
Citera
2018-08-03, 12:11
  #5
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
SG Devin Booker
SF Trevor Ariza
C DeAndre Ayton

Ska bli kul o se hur bra dessa kmr prestera (spec. Ayton) och ja, hur bra Mavericks kan vara iar, ser fram emot en intressant öst-grupp overlag. Finns manga tankar om hur det kan ga... rent statestik-massigt, men... ah, GSW star som favorit och det skulle nog vara allt annat an en besvikelse om de inte vinner igen... men oavsett om du har LeBron elr Harden elr ngn annan all-star pa ditt lag sa ar det svart o mota ett lag med fem st... fem fucking stycken. Det e statestik som e svar att diskutera det med.

Hur mkt betalar ni for betaltjanst for att se matcher?
Citera
2018-08-03, 12:49
  #6
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Hur mkt betalar ni for betaltjanst for att se matcher?

Har för mig att League Pass går loss på drygt tvåtusen. Inte gratis, men sex månader av basketmatcher inklusive slutspel och tillgång till allt on demand gör att jag ändå tycker det är värt det i slutändan
Citera
2018-08-04, 07:40
  #7
Medlem
KickAss-1337s avatar
Enligt RealGM är det officiella startdatumet för årets säsong 16 oktober
Citera
2018-08-09, 00:25
  #8
Medlem
Domyojis avatar
NBA CHRISTMAS DAY GAMES

OKC - ROCKETS BOOOM
76ers - CELTICS BOOOOOM
LAKERS - WARRIORS BOOOOOOOOOOMSSSIFJDOAJDJISHSJSKSKSK

BOOOOM BOOOOOOOOOM

WOW

( borjar ofc olika tider kl 3, 5.30 o 8 sa man kan se alla oxa najs)

Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Enligt RealGM är det officiella startdatumet för årets säsong 16 oktober
Citera
2018-08-09, 09:35
  #9
Medlem
KickAss-1337s avatar
Blir så klart spännande att se Lebron vs GSW
Citera
2018-08-30, 09:49
  #10
Medlem
Hej

Ingen som har en Fantasyliga som man kan joina (gärna gärna gärna Dynasty).

Eller om många vill kan vi skapa.
Citera
2018-09-02, 12:55
  #11
Medlem
Suns kommer definitivt bli kvar i träsket. Näst sämst i west antagligen.
Citera
2018-09-05, 07:15
  #12
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waitforitdary
Suns kommer definitivt bli kvar i träsket. Näst sämst i west antagligen.

Når ju såklart inte slutspel men 10a i West ser jag inte som omöjligt. Blir någon av deras rookies stjärnor kan utvecklingen dessutom gå mycket fort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback